نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۶

نگاهی به غرفه ROG ایسوس در کامپیوتکس

ایسوس با داشتن بزرگ‌ترین غرفه در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۹، یکی از شرکت‌های مهم این رویداد بود که در این مطلب نگاهی به غرفه گیمینگ آن‌ها خواهیم داشت. 

امسال در کامپیوتکس، در سالن Nangang Exhibition Hall در شهر تایپه، ایسوس در بزرگ‌ترین غرفه نمایشگاه قرار داشت. امسال ایسوس به مناسبت سی سالگی تأسیس خود، ظاهر بخش غیر گیمینگ را به صورتی خاص و آراسته طراحی کرده بود که در این مطلب نگاهی به غرفه بخش گیمینگ آن‌ها خواهیم داشت. 

ایسوس امسال هم بخش گیمینگ و غیر گیمینگ را به‌طور کامل از هم جدا ساخته بود و به‌راحتی می‌توان گفت که هر بخش از غرفه مجزای ایسوس از کل غرفه برند های دیگر بزرگ‌تر بود! نورپردازی زیبا اولین چیزی بود که هر چشمی را به خود درگیر می‌کرد، ظاهر غرفه با الهام گرفتن از فلسفه Cyberpunk طراحی شده بود و نشان محبوب Republic Of Gamers در جای جای آن به چشم می‌خورد.

ایسوس امسال نیز انبوهی از دستگاه‌های جدید شامل لپ‌تاپ‌های گیمینگ، نمایشگر‌های گیمینگ، مادربرد‌های گیمینگ، کارت گرافیک‌های گیمینگ، تجهیزات جانبی گیمینگ، خنک‌کننده‌ها و پاورهای گیمینگ را در این غرفه رونمایی کرد:

مادربرد ایسوس

ایسوس امسال مادربردهای سری جدید AMD را نیز معرفی کرد که برای اولین‌بار در تاریخ ایسوس، شاهد مدل‌هایی خاص برای تراشه‌های مبتنی بر AMD بودیم.

مادربرد ROG Crosshair VIII Formula برای اولین‌بار در تاریخ ROG، با کیت خنک‌کننده آبی و دقیقاً مشابه سری Formula در تراشه اینتل عرضه شد که اهمیت این تراشه برای ایسوس را نشان می‌دهد. مادربرد دیگریبا محوریت تراشه AMD معرفی شد، مادربردی مخصوص برای اورکلاکرهای حرفه‌ای با نام ROG Crosshair VIII Impact است که به‌گفته مهندسان تیم مادربرد ایسوس، این مادربرد رکوردهای نسل جدید Ryzen 3000 را به طور وحشتناکی به نام خود ثبت خواهد کرد.

مادربردهای ROG Crosshair VIII Hero/Wi-Fi، Strix X570-F Gaming، Strix X570-E Gaming و Strix X570-I Gaming نیز در این غرفه در بخش مادربردهای گیمینگ حضور داشتند.

پاور ایسوس

در گوشه ای دیگر نیز، ایسوس پاورهای سری ROG STRIX را به نمایش گذاشت که در دو مدل ROG STRIX 750 Gold و ROG STRIX 650 Gold در حال حاضر معرفی شده‌اند. این سری برخلاف سری ROG Thor، فاقد نورپردازی بوده و بییشتر هدف بازار آن  سیستم‌های میانرده است. ایسوس از فن های جدید Axial-tech، خنک‌کننده اختصاصی و استیکرهای مغناطیسی برای شخصی سازی کامل آن به کار گرفته است.

نمایشگر گیمینگ ایسوس

ایسوس امسال برای اولین‌بار نمایشگر گیمینگ قابل حمل با رفرش ریت ۲۴۰ هرتز را با نام ROG Strix XG17 معرفی کرد. این نمایشگر قابل حمل با باتری داخلی ۷۸۰۰ میلی‌آمپری می‌تواند تا چهار ساعت بدون شارژ شدن با رفرش ریت ۲۴۰ هرتز کار کند. نحوه اتصال این نمایشگر ازطریق رابط Type C و Micro HDMI است و با کنسول‌های گیمینگ، رایانه شخصی و موبایل به‌طور کامل سازگار است.

لامپ ایسوس

امسال، ایسوس برای بخش Aura خود، لامپ ROG را نیز معرفی کرد! این لامپ ویژه تواند ازطریق رابط Wi-Fi و کابل به سیستم وصل شده و به کاربر امکان کنترل نورافشانی متناسب با تصویر پخش شده در نمایشگر را بدهد. علاوه‌بر این نور پردازی، یک صفحه‌نمایش ۲.۴ اینچی دقیقاً مشابه با خنک‌کننده‌های سری ROG Ryujin روی آن وجود دارد که کاربر می‌تواند تصاویر و ویدئوی کوتاه را روی آن پخش کند.

شگفتی دیگر ایسوس یک آداپتور برای درایوهای NVMe بود که با نام ROG STRIX ARION ESD-S1C معرفی شد. این آداپتور با رابط USB 3.1 Gen 2 Type C به سیستم متصل می‌شود و می‌تواند یک درایو NVMe را به یک درایو اکسترنال تبدیل کند.

نمایشگر ایسوس

در جای جای غرفه، نمایشگرهای فوق‌العاده جذاب ایسوس دیده می‌شدند. یکی از جذاب‌ترین‌های این بخش برای دوستداران نمایشگر با ابعاد بزرگ، ROG STRIX XG438Q است که نمایشگری با رزولوشن 4K با فناوری AMD FreeSync 2 HDR و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و نورپردازی Aura Sync است.

نمایشگر ROG Swift PG27UQX هم نخستین نمایشگر گیمینگ جهان با پنل Mini-LED است که این پنل دارای ۵۶۷ نقطه نورانی LED غیر وابسه به هم است که امکان تولید درخشش تا ۱۰۰۰ نیت را برای گیمینگ فراهم می‌آورد.

خنک کننده ایسوس

خنک‌کننده ROG Strix LC 360 RGB نیز به‌عنوان اولین خنک‌کننده با فن‌های A-RGB ایسوس برای رادیاتور است. نور پردازی Aura Sync نیز روی بلاک خنک‌کننده وجود دارد.

صندلی گیمینگ ایسوس

در یک اتاق ویژه گیمینگ هم ایسوس به طوری خاص محصولات جذاب خود را برای یک گیمینگ رویایی درکنار هم قرار داده بود. از نمایشگر PG65 BFG گرفته تا آخرین ست لباس‌های ROG و کوله پشتی ROG گرفته و صندلی ROG Chariot در آن به چشم می‌خورد. صندلی ROG Chariot یک صندلی گیمینگ با طراحی بسیار لوکس است که دارای نورپردازی Aura Sync بوده و ارگونومی کاملی را برای گیمرهای حرفه‌ای مهیا می‌کند.

 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده