// پنجشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۵

گزارش استیم به رشد استفاده از کارت گرافیک‌های RTX اشاره دارد

به‌تازگی فروشگاه استیم نتایج یک تحقیق را منتشر کرده که در آن رشد پلکانی استفاده از کارت گرافیک‌های سری RTX کمپانی انویدیا دیده می‌شود.

بر اساس جدیدترین اخبار سخت افزار، طی یک تحقیق سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که فروشگاه استیم از بین تعداد زیادی از گیمرها انجام داده، مشخص شده که میزان استفاده از کارت گرافیک های سری RTX کمپانی Nvidia در حال افزایش است. میزان استفاده از این کارت گرافیک‌ها در بین کاربران استیم در پایان ماه مه سال جاری میلادی نسبت به پایان ماه آوریل، رشد ۳۱ صدم درصدی (نزدیک به نیم درصد) را نشان می‌دهد. حجم زیادی از این افراد از کارت گرافیک GeForce RTX 2060 استفاده می‌کنند که به دلیل این‌که ارزان‌ترین کارت گرافیکی است که در سری RTX موجود است و قابلیت Ray-Tracing نیز دارد، جای هیچ‌گونه تعجبی ندارد.

اگرچه میزان رشد ۳۱ دهم درصدی ممکن است اصلا به چشم نیاید، اما در نظر داشته باشید که این عدد حاصل تنها یک ماه است و جالب است که بدانید این میزان از افزایش فروش در کارت‌های سری RTX نسبت به سایر کارت‌های گرافیک سال‌های پیشین، جزو بالاترین جایگاه‌ها است و این نشان از محبوبیت و تمایل گیمرها به خرید این سری از کارت‌های کمپانی انویدیا دارد. در زیر لیستی از کارت گرافیک‌هایی که در ماه مه به بیشترین میزان فروش دست یافته‌اند، قابل مشاهده است:

  • کارت گرافیک سری Radeon HD 8600 با رشد ۱۷ صدم درصدی
  • کارت گرافیک GeForce GTX 1070 با رشد ۱۴ صدم درصدی
  • کارت گرافیک GeForce RTX 2060 با رشد ۱۴ صدم درصدی
  • کارت گرافیک GeForce GTX 1660 Ti با رشد ۱۲ صدم درصدی
  • کارت گرافیک GeForce RTX 2070 با رشد ۱۰ صدم درصدی

Geforce RTX

باتوجه به این‌که کارت‌های مبتنی بر معماری پاسکال در حال حاضر دارای قیمت منصفانه‌ای نیستند، جای کمی تعجب دارد که کارت گرافیک GTX 1070 در این لیست دیده می‌شود. حضور این کارت در لیست بالا احتمالا نشان از بازار خوب دست دوم آن دارد و کسانی که برای خرید کارت‌های سری RTX، کارت قدیمی خود را می‌فروشند.

جای دو کارت گرافیک GTX 1660 و GTX 1650 در این لیست خالی احساس می‌شود که این امر احتمالا به دلیل عدم ثبت‌نام برخی از کاربران استیم در این تحقیق است. همچنین تحقیق ماه‌های آتی فروشگاه Steam نیز جالب خواهد بود؛ از این‌نظر که ببینیم با معرفی و ورود کارت‌ گرافیک‌های مبتنی بر معماری Navi کمپانی ای ام دی، بازار رقابت این دو غول گرافیک سازی به چه شکل خواهد بود.

در راستای سایر اخبار مرتبط با دنیای پرطرفدار سخت‌افزار و خصوصا کارت‌های گرافیک، مطلع باشید که کارت گرافیک GeForce RTX 2070 با رشد کلی ۹۱ صدم درصد، نسبت به کارت گرافیک Radeon RX 580 با رشد کلی ۱.۲ درصد، عقب‌تر است که البته ممکن است طی ماه‌های آینده این اعداد جابه‌جا شوند. در حال حاضر نیز کارت‌های GTX 1060 با ۱۵.۶۹ درصد رشد و GTX 1050 Ti با ۹.۵۴ درصد رشد، جزو محبوب‌ترین کارت‌ها بین گیمرها هستند.

Windows 10

در این تحقیق استیم اطلاعات دیگری نیز به‌دست آمده است؛ از جمله می‌توان به سیستم‌عامل‌های مورد استفاده‌ی افراد اشاره کرد که در آن ویندوز 10 با نصب بودن در کامپیوتر بیش از ۶۸ درصد از کاربران استیم در جایگاه اول قرار دارد. این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که ۶۲ درصد از کاربران استیم در حال بازی کردن روی رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ هستند و پس از آن رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ در جایگاه بعدی و رزولوشن 4K تقریبا در قعر جدول قرار دارد.

نظرات خود را در مورد این تحقیق با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع PC Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده