نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۷

کارگردان Moonlight فیلمی از زندگی آلوین ایلی خواهد ساخت

بری جنکینز، کارگردان فیلم Moonlight، برای کارگردانی فیلم زندگینامه‌ای از آلوین ایلی، رقصنده معروف تئاترهای شهر نیویورک، انتخاب شد.

طبق گزارش سایت وِرایتی، بری جنکینز، کارگردان فیلم تحسین‌شدهٔ Moonlight (مهتاب)، قرارداد کارگردانی فیلم زندگینامه‌ای از آلوین ایلی، رقصنده و رقص‌پرداز آمریکایی آفریقایی‌تبار و مؤسس گروه رقص تئاتر آلوین ایلی را با شرکت فیلمسازی فاکس سرچ‌لایت (Fox Searchlight) امضاء کرده است؛ بری جنکیز را سینمادوستان با فیلم Moonlight می‌شناسند که در سال ۲۰۱۶ ساخته شد و در هشتادونهمین دوره جوایز اسکار در هشت رشته نامزد دریافت جایزه شد و در بخش‌های بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، برندهٔ جایزه شد. این فیلم با بودجهٔ تقریباً ۴ میلیون دلاری، فروشی ۶۵ میلیون دلاری در گیشه داشت.

اعلان اولیه برای ساخت فیلمی از روی زندگی شخصیت آلوین ایلی، مربوط به ماه مارس می‌شود و در آن زمان اعلام شد که این فیلم برای حمایت از سازمان ایلی ساخته خواهد شد. فیلمنامهٔ این فیلم را جولین بریس براساس زندگی آلوین ایلی و همچنین کتاب زندگینامه‌ای Alvin Ailey: A Life in Dance، نوشتهٔ جنیفر دانینگ، خواهد نوشت. این فیلم زندگینامه‌ای، روایتگر دوران کودکی آلوین در روستایی در ایالت تگزاس به همراه مادرش تا رقص برای شرکت هورتون دنس و همچنین تعدادی اجرای رقص در برخی نمایش‌های برادوی شهر نیویورک تا پیش از تشکیل گروه رقص خود با نام Alvin Ailey American Dance Theater در سال ۱۹۵۸ و البته دوران اوج معروفیت وی، خواهد بود.

Barry Jenkins

ایلی با عمومی‌سازی رقص مدرن و ایجاد تغییرات اساسی در روند حضور شرکت‌کنندگان آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار در کنسرت‌های رقص قرن بیستم شناخته شده ‌است. ایلی یک دهه پس از تشکیل گروه خود، مدرسه‌ای با نام خود در سال ۱۹۶۹ را تأسیس کرد که این مدرسهٔ رقص یکی از بهترین‌ مدارس آموزش رقص در کوتاه‌مدت در شهر نیویورک است و سالیانه حدود ۳۵۰۰ دانشجو و علاقمند در این مدرسه آموزش می‌بینند. آلوین ایلی در سال ۱۹۸۹ و در سن ۵۸ سالگی درگذشت و یک سال پیش از مرگ، جایزه مرکزی کندی (Kennedy Center Honors) را که جایزه یک عمر دستاورد خدمت به فرهنگ و هنر آمریکا از طریق فعالیت در هنرهای نمایشی است به‌دست آورد و پس از مرگ و در سال ۲۰۱۴، نیز مفتخر به‌دریافت نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری (Presidential Medal of Freedom) از باراک اوباما، رئیس جمهوری وقت ایالات متحده آمریکا شد.

تهیه‌کنندگی این پروژه را آلیشیا کی، خواننده و آهنگساز معروف بر عهده خواهد داشت و سوزان لوییس از شرکت فیلمسازی AK Worldwide Productions، جودی کینگبرگ، ریچل کوهن و یانا ادلباوم از شرکت فیلمسازی iDeal Partners، وی را در این راه همراهی خواهند کرد. یانا ادلباوم، سوزان لوییس و بری جنکینز، تهیه‌کنندگان اجرایی این پروژه خواهند بود. شرکت فاکس سرچ‌لایت برای هرچه بهتر شدن صحنه‌های مربوط به رقص در فیلم، با رابرت باتل و جودیث جمیسون، همکاری خواهد داشت.

آخرین فیلمی که از بری جنکینز روی پردهٔ سینما رفت، فیلم رمانتیک If Beale Street Could Talk (اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند) بود که این فیلم از پنجمین رمان جیمز بالدوین فقید، نویسنده‌ٔ سیاهپوست آمریکایی که داستان عاشقانه‌ای را در دهه‌ٔ ۷۰ میلادی در منطقه‌ی هارلم نیویورک روایت می‌کند، ساخته شد؛ این کتاب در سال ۱۹۷۴ منتشر شده است. رجینا کینگ، اد اسکرین، امیلی ریوس، مایکل بیچ، آنجانو الیس، فین ویتراک، دیگو لونا، پدرو پاسکال و دیو فرانکو، از جمله بازیگرانی بودند که در این فیلم حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند. این فیلم با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان همراه شد و با بودجهٔ ۱۲ میلیون دلاری، فروش ۲۱ میلیون دلاری در گیشه داشت.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده