// چهار شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Sprout: Idle Garden؛ پرورش گیاهان در دنیای مینیمالیسم

در یکی دیگر از سری مقالات معرفی بازی‌های جذاب و جدید پلتفرم موبایل در زومجی، اکنون به سراغ یک بازی‌ idle و فانتزی به نام Sprout: Idle Garden رفته‌ایم.

با گسترش بخش گیمینگ در پلتفرم موبایل، فرصتی شد تا بازی‌های ساده و سرگرم کننده بتوانند در بین بازیکنان برای خود نامی دست و پا کنند.  در سالیان اخیر این پلتفرم به علت داشتن ویژگی‌های خاص خود مانند صفحات لمسی و البته نمایشگرهای کوچک‌تر، توانسته میزبان بسیاری از بازی‌هایی با ایده‌‌های ساده باشد که هرگز در سایر پلتفرم‌ها جایی نخواهند داشت. بازی‌های idle یا Clickers چند وقتی است که در اپ‌استور و پلی‌استور طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و بازیکنان با دانلود کردن این بازی‌های ساده، به خوبی سرگرم می‌شوند.

بازی فانتزی و زیبای Sprout: Idle Garden، یکی از ساخته‌های استودیوی Lion Games است که به طور انحصاری برای دستگاه‌های آیفون و آی‌پد منتشر شده است. این بازی آیفون در اپ‌استور با حجمی حدود ۱۴۰ مگابایت و به طور رایگان قابل دانلود است که می‌توان آن را به طور کاملا آفلاین تجربه کرد. همچنین زومجی به صورت هفتگی و ماهیانه بهترین بازی های اندروید را معرفی می‌کند که می‌توانید بازی‌های خود را از میان بازی‌های معرفی‌شده انتخاب کنید.

متن جایگزین
متن جایگزین
متن جایگزین
گیم‌پلی Sprout: Idle Garden یک شبیه ساز فانتزی از مدیریت یک باغچه است که تجربه‌ی جذابی را برای بازیکنان رقم خواهد زد

بازی آيفون Sprout: Idle Garden دارای گیم‌پلی ساده و در عین حال درگیر کننده‌ای است که می‌تواند بازیکنان را مدت‌ها سرگرم کند. هسته‌ی اصلی گیم‌پلی بازی حول مدیریت یک باغچه‌ی پرورش گل می‌گردد که بازیکنان باید با جمع آوری پول به گسترش دادن آن بپردازند. تنوع بالای گل‌ها، سیستم ماموریت‌های بازی و گرافیک‌ فانتزی آن از مهم‌ترین عواملی هستند که باعث تفاوت Sprout: Idle Garden نسبت به سایر بازی‌های idle است. ماهیت کلی این دسته از بازی‌ها این است که گیم‌پلی پیچیده و ایده‌های عجیب و تازه‌ای ندارند و بازی‌های ساده‌ای هستند که فقط برای گذراندن وقت و سرگرم شدن در اوقات انتظار در طول روز به کار می‌آیند.

گل‌های بازی از تنوع زیادی برخوردار هستند و پس از کاشتن آنها در گلدان‌ها می‌توان آنها را ارتقا داد. کاشتن گل‌های جدید و بهتر یا ارتقا دادن سطح گل‌های کاشته شده به درآمد باغچه بیافزایند. همچنین در بازی آيتم‌های مختلفی مانند چراغ‌های بزرگ و گرامافون وجود دارند که بازیکنان می‌توانند با اضافه کردن آنها به باغچه‌ی خود، سرعت رویش گل‌ها را افزایش دهند. بازی Sprout: Idle Garden در زمانی که بازیکنان از بازی خارج می‌شوند نیز ادامه دارد و دنیای بازی به روند خود ادامه می‌دهد. رابطه کاربری بازی از طراحی هنری مینیمال و کاربردی برخوردار است و بازیکنان می‌توانند از طریق ۵ نوار قرار گرفته در پایین صفحه به مدیریت باغچه‌ی خود بپردازند. در بخش بالایی نیز صفحه نیز میزان درآمد لحظه‌ای و موجودی کل و سطحی که بازیکنان در آن قرار دارند قابل مشاهده است.

Sprout: Idle Garden یک بازی فانتزی درباره‌ی مدیریت یک باغچه‌ی کوچک و گسترش دادن آن است.

در Sprout: Idle Garden بازیکنان با ساخت راه‌های مختلف می‌توانند گلدان‌های جدید را به باغچه‌ی خود اضافه کنند. امکان ساخت خانه‌های مختلف برای اضافه کردن باغبان‌های جدید نیز در بازی وجود دارد. این باغبان‌ها می‌توانند زمانی که بازیکنان از بازی خارج می‌شوند، به چیدن گل‌ها بپردازند و برای باغچه کسب درآمد کنند. بازی از یک دوربین ایزومتریک استفاده می‌کند که بازیکنان به وسیله لمس‌های متفاوت می‌توانند به مدیریت گلدان‌ها بپردازند.

متن جایگزین
متن جایگزین
متن جایگزین

بازی Sprout: Idle Garden از لحاظ ظاهری نیز با وجود حجم مناسبی که دارد، کیفیت بالایی از خود نشان می‌دهد و گل‌ها، خانه‌ها و دیگر‌ آیتم‌های موجود در بازی از طراحی بسیار خوبی برخوردار هستند. عملکرد فنی بازی نیز به طور کلی قابل قبول است و بازیکنان می‌توانند به هر نحوی که مد نظر دارند، باغ خود را مدیریت کنند و با رسیدگی به آن در بازه‌های زمانی مختلف و البته کوتاه، سرگرم شوند.

دانلود بازی آیفون Sprout: Idle Garden


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده