نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۵

در کراس پلی Call of Duty: Modern Warfare بازیکنان براساس نوع کنترلرشان گروه‌بندی می‌شوند

گروه‌بندی بازیکنان در کراس پلی بازی Call of Duty: Modern Warfare مثل آثاری همچون فورتنایت، بر اساس نوع کنترلری که شخص بازیکن استفاده می‌کند صورت خواهد گرفت.

هفته‌ی گذشته جدیدترین نسخه از سری بازی‌های Call of Duty با نام Call of Duty: Modern Warfare معرفی شد و در کنار بازی Death Stranding توانست نگاه‌ها را به خود خیره کند. این نسخه از «کال آو دیوتی» به‌نظر تمامی آنچه را که هواداران منتظرش بودند به‌آن‌ها تقدیم خواهد کرد و علاوه بر یک بخش داستانی تازه که گویا عمیق و جنجالی هم هست، از نظر گرافیکی هم پیشرفت قابل توجهی داشته و همانطور که ذکر شد، می‌تواند به انتظارات هواداران دوآتشه‌ی این مجموعه پاسخ دل‌خواه‌شان را بدهد.

هم‌زمان با معرفی بازی، مشخص شد که جدیدترین اثر اینفینیتی وارد و اکتیویژن از قابلیت کراس‌پلی بین تمامی کنسول‌های ایکس باکس وان، پی سی و پلی استیشن 4 پشتیبانی می‌کند و این موضوع، آن‌ها را برای دانستن سازوکار همین قابلیت کراس‌پلی کنجکاو کرده بود که حالا، در جریان آخرین اخبار بازی و با توجه به مطالبی که در فضای وب و صفحه‌ی توییتر استودیو سازنده‌ی بازی منتشر شده، می‌دانیم که نحوه‌ی گروه‌بندی و قرار دادن بازیکنان دربرابر یکدیگر در سیستم کراس‌پلی این بازی، با نوع کنترلری که بازیکنان از آن‌ها استفاده می‌کند ارتباط مستقیم خواهد داشت.

با توجه به مقاله‌ای که در بلاگ فوربس منتشر شده، بازی در بخش کراس‌پلی از نوع کنترلری که از آن برای تجربه‌ی بازی استفاده می‌کنید (کنترلر دکمه‌ای/ماوس و کیبورد) آگاه می‌شود و شما را با بازیکنانی که از روش مشابه شما برای کنترل بازی استفاده می‌کنند در یک سرور به‌خصوص قرار خواهد داد. حالا اگر شما هنگام تجربه‌ی آنلاین بازی به‌شکل کراس‌پلی، با یک بازیکن پی سی که از ماوس و کیبورد استفاده می‌کند در یک پارتی قرار داشته باشید، بازی شما را با بازیکنان پی سی که از ماوس و کیبورد استفاده می‌کنند در یک سرور قرار می‌دهد و حتی اگر از کنترلرهای دکمه‌ای هم استفاده می‌کنید، به‌دلیل هم‌گروهی با دوست پی‌سی‌بازتان که از ماوس و کیبورد استفاده می‌کند باید با دیگر گیمرهای پی سی که نوع کنترل‌شان ماوس و کیبورد است، بازی را پیش ببرید.

این نسخه از سری Call of Duty که هیچ سیزن‌پسی قرار نیست برایش منتشر شود، نقشه‌های بخش چندنفره‌اش تماما رایگان خواهند بود، محتوایی اختصاصی برای پلی استیشن 4 خواهد داشت و بخش زامبی هم براش درنظر گرفته نشده، در تاریخ ۳ آبان (۲۵ اکتبر) راهی ایکس باکس وان، پی سی و پلی استیشن 4 خواهد شد.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده