// سه شنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۶

معرفی بازی Brick Away؛ یک بازی آجرشکنی دیگر

در یکی دیگر از مقالات معرفی بازی‌های جدید پلتفرم موبایل در زومجی، این بار به سراغ یک نسخه‌ی مدرن از یک بازی کلاسیک رفته‌ایم. با معرفی بازی جذاب Brick Away در زومجی همراه باشید.

پلتفرم موبایل همواره میزبان خوبی برای بازی‌های ساده و کم حجمی که دارای گیم‌پلی ساده و درگیر کننده‌اند، بوده و این گونه بازی‌ها در این پلتفرم موفقیت‌های خوبی به دست آورده‌اند؛ آثاری با کنترل‌های ساده که باعث می‌شود بتوان این بازی‌ها را در هر زمان و مکانی تجربه‌ کرد و از آنها برای گذراندن اوقات انتظار در طول روز استفاده کرد. سومین ساخته‌ی David Echols در اپ استور بازی جذاب Brick Away است که همان‌طور که اشاره شد یک نسخه‌ی مدرن از بازی‌های کلاسیک آجر شکنی است. این بازی به طور انحصاری برای سیستم‌عامل iOS به طور رایگان منتشر شده است. این بازی آیفون رایگان با حجم بسیار مناسب ۲۰ مگابایت در اپ‌استور قابل دانلود است که می‌توان آن را به صورت کاملا آفلاین تجربه کرد. البته برای گوشی‌های اندرویدی هم زومجی به صورت هفتگی و ماهیانه بهترین بازی های اندروید را معرفی می‌کند که می‌توانید بازی‌های خود را از میان بازی‌های معرفی‌شده انتخاب کنید.

Brick Away
Brick Away
Brick Away

بازی آیفون Brick Away دارای گیم‌پلی‌ای مشابه بازی‌های آجرشکنی دیگری است که در طول سالیان اخیر منتشر شده‌اند. در این بازی‌ها بازیکنان باید با تعدادی توپ که در اختیار آنها قرار می‌گیرد، بلوک‌هایی را هدف قرار دهند و آنها را از بین ببرند. البته در این بازی تغییراتی در هسته‌ی اصلی گیم‌پلی بازی‌ داده شده و در هر مرحله‌ بازیکنان باید با شلیک دسته‌های ۳۰ تایی توپ، بلوک‌های هر مرحله‌ را از بین ببرند. پس از شلیک هر دسته توپ، بلوک‌های توپ یک ردیف به پایین می‌آیند و وظیفه بازیکنان در Brick Away این است که تمام بلوک‌ها را قبل از رسیدن به خط قرمز از بین ببرند. فیزیک کلی بازی و بازتاب توپ‌ها پس از برخورد به بلوک‌ها خوب پیاده‌سازی شده و بازیکنان با یک بازی دقیق و خوش ساخت مواجه هستند. لول‌های بازی در سه درجه سختی متفاوت قابل بازی هستند و در بالاترین درجه‌ی سختی بازیکنان با چالش‌های جدی مواجه خواهند شد.

Brick Away از آن دسته بازی‌هایی است که با وجود استفاده از ایده‌های قدیمی، یک بازی کاملا مدرن محسوب می‌شود و بازیکنان را شگفت زده می‌کند

در نسخه‌ی ابتدایی بازی Brick Away تعداد ۲۰۰ مرحله جذاب وجود داشت که هر کدام از طراحی بلوک‌های خاص خود بهره می‌برد. وجود سه درجه سختی مختلف تجربه‌ی چند باره‌ی این ۲۰۰ مرحله را ممکن ساخته و بازیکنان می‌توانند مدت‌ها به تجربه‌ی این بازی بپردازند. با عرضه‌ی آپدیت‌های جدید، هم‌اکنون در نسخه‌ی ۱.۴ بازی ۲۰ مرحله جدید به ۲۰۰ مرحله‌ی ابتدایی اضافه شده است. همچنین بازیکنان می‌توانند همواره شانس خود را برای شکستن رکورد خود در مراحل قبلی امتحان کنند و سعی کنند با تعداد توپ کمتری مراحل بازی را پشت سر بگذارند. کنترل‌های بازی هم از دقت خوبی برخوردار است و بازیکنان می‌توانند با اطمینان خاطر به انجام پرتاب‌های ریسکی بپردازند تا بتوانند مرحله را به اتمام برسانند.

Brick Away
Brick Away
Brick Away

بازی Brick Away از لحاظ تجربه‌ی بصری نیز با توجه به حجم بسیار کمی که دارد، یک اثر خوب و قابل قبول محسوب می‌شود. طراحی‌های مراحل به خوبی انجام شده و شکل قرار گیری بلوک‌ها در هر مرحله از بازی، خاص و منحصربه‌فرد است. همچنین سیستم نشانه گیری بازی به خوبی پیاده‌سازی شده و امکان شلیک دقیق توپ‌ها برای بازیکنان فراهم شده تا بتوانند به این شکل از پس مراحل سخت بازی در درجه‌ی سختی بالا بربیایند. انیمیشن‌های خاصی در بازی Brick Away به چشم نمی‌خورند اما استفاده صحیح از فونت و رنگ در مراحل بازی باعث شده تا بازیکنان با تجربه‌ی بازی مشکلی نداشته باشند.

بازی Brick Away با حجم ۲۰ مگابایتی خود یک اثر کاملا ساده است که می‌تواند مدت‌ها بازیکنان را سرگرم کند. Brick Away نشان داد که با اضافه کردن کمی خلاقیت به ایده‌های قدیمی و منسوخ شده می‌توان یک بازی جذاب و سرگرم کننده برای پلتفرم iOS ساخت.

دانلود بازی Brick Away


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده