نویسنده: میلاد فاطمی
// یکشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

بازی رومیزی Gloomhaven به زودی برای پی سی منتشر می‌شود

بازی Gloomhaven، یکی از بزرگترین و بهترین بازی‌های رومیزی، قرار است به زودی به صورت دیجیتالی روی پی‌سی نیز عرضه شود.

کافی است یک بار تجربه‌ی بازی‌های رومیزی را داشته باشید، حتما شما هم با من هم‌نظر می‌شوید که لذت این نوع از سرگرمی اگر از بازی‌های ویدیویی بیشتر نباشد کمتر نیست. اینکه بتوانید به‌دور از سروصدا و هیاهوی بازی‌های ویدیویی، دور میزی همراه با دوستان خود جمع شوید و ساعت‌ها مشغول همکاری و تعامل باشید قطعا لذتی وصف‌نشدنی را به ارمغان می‌آورد.

متاسفانه به دلایلی مثل در دسترس نبودن بازی‌های رومیزی برای همگان و همچنین قیمت نسبتا بالای آنها، این دسته از بازی‌ها نتوانسته‌اند توجه همگان را به خود جلب کنند و مانند بازی‌های ویدیویی فراگیر شوند؛ به همین دلیل چند سالی است شرکت‌های بازی‌سازی به فکر عرضه‌ی بازی‌های بزرگ و موفق کارتی به صورت دیجیتالی افتاده‌اند.

در خبری که چندی پیش منتشر شد، مطلع شدیم که استودیو ازمادی دیجیتال (Asmodee Digital) قرار است اقتباسی را از بازی رومیزی Gloomhaven توسعه دهد و عرضه کند. علاقه‌مندان به بازی‌های کارتی حتما اطلاع  دارند این بازی به یکی از موفق‌ترین بازی‌های رومیزی چند سال اخیر تبدیل شده است که توانسته در سراسر دنیا گیمر‌های زیادی را جمع کند. هسته این بازی در سبک کلاسیک Dungeon Exploration طراحی شده است. بازیکنان با همکاری یکدیگر،‌ باید سعی کنند معابد و خرابه‌های خطرناک را پاک‌سازی کنند.

در نسخه‌ی دیجیتال بازی شما می‌توانید از بین ۱۷ شخصیت موجود یکی را انتخاب کنید و داستان خود را با آن شروع کنید و هر‌طور که دوست دارید آن را پرورش دهید و بسازید. تفاوت اصلی این بازی با نسخه‌ی رومیزی آن این است که اینجا سازندگان تا حد ممکن اثر شانس را از بازی حذف کرده‌اند و شما با تکیه بر تصمیم‌هایی که می‌گیرید و نیز قابلیت شخصیت‌های بازی، می‌توانید داستان را ادامه دهید.

طبق آخرین خبر و برنامه‌ریزی‌ها قرار است بازی در قالب نسخه Early Access در تاریخ ۱۷ جولای (۲۶ تیر) روانه‌ی بازار شود.

حالا باید منتظر ماند و دید این بازی چه تفاوت‌هایی با نسخه‌ی رومیزی خود دارد و آیا می‌تواند اقتباسی شایسته از یکی از بهترین بازی‌های کارتی چند سال اخیر باشد یا خیر؟

اگر شما هم این بازی رومیزی را تجربه کرده‌اید نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده