نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۷ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۶

بازی Call of Duty: Black Ops 4 قرار بود دارای یک بخش کمپین آنلاین باشد

گویا در ابتدا قرار بود یک بخش داستان‌محور آنلاین در بازی Call of Duty: Black Ops 4 گنجانده شود که لغو شد و در پایان، حالت بتل رویال در دسترس کاربران قرار گرفت.

سال گذشته استودیو تری آرک و کمپانی اکتیویژن قسمتی جدید از سری بازی‌های Call of Duty تحت‌عنوان Call of Duty: Black Ops 4 را ساختند و منتشر کردند. این بازی که در نهایت مورد استقبال منتقدان و گیمرها قرار گرفت، اولین قسمت در سری «کالاف دیوتی» بود که بدون حالت داستان‌محورِ تک‌نفره به‌مخاطبان عرضه می‌شد و هواداران نیز در ابتدا و با دانستن این موضوع که جدیدترین بازی این مجموعه به‌جای حالت داستانی قرار است یک مود بتل رویال را در دسترس‌شان قرار بدهد، حسابی شاکی شده بودند.

حالا و در جریان آخرین اخبار بازی، وب‌سایت کوتاکو که به‌تازگی سراغ استودیو تری‌آرک رفته و شرایط سخت بازی‌سازی و فشاری را که روی اعضای این استودیو می‌آید زیر ذره‌بین برده، اطلاعاتی را از ایده‌هایی که طی ساخت Call of Duty: Black Ops 4 قرار بود در اثر نهایی دیده شوند منتشر کرده‌ است که دانستن‌شان اصلا خالی از لطف نیست.

با توجه به مطلب منتشر شده در کوتاکو، قرار بود کمپینی داستان‌محور با مکانیک‌های گیم‌پلی آنلاین که به‌صورت مبارزات ۲ دربرابر ۲ در دسترس بازیکنان قرار می‌گرفت، در بازی گنجانده شود؛ کمپینی که در آن، بازیکنان به تیم‌های مختلفی تقسیم می‌شدند و هر کدام متناسب با اهداف تیم خود، به‌فعالیت‌های‌شان سر و شکل می‌دادند. به‌عنوان مثال شما در یکی از مراحل بازی، همراه با هم‌تیمی خود باید از یک ژورنالیست محافظت کنید و تیم دیگر، برای از بین بردن آن ژورنالیست تلاش خواهد کرد.

Call of Duty: Black Ops 4

در ادامه‌ی این مقاله می‌خوانیم که اعضای استودیو پس از بازگشت از تعطیلات زمستانی سال ۲۰۱۷، ایده‌ی کمپین داستانی با ویژگی‌های گیم‌پلی آنلاین را نادیده گرفتند و سراغ یک کمپین داستانی کلاسیک و تک‌نفره، دقیقا مثل مواردی که پیش‌تر در مجموعه Call of Duty دیده بودیم، رفتند و به‌دلیل زمان کمی که تا انتشار بازی داشتند آن ایده را هم کنار گذاشتند. سازندگان بازی در ادامه و طی مدت زمانی که تا عرضه‌ی بازی داشتند، با توجه به همه‌گیر شدن ژانر بتل رویال تصمیم می‌گیرند تا اصلی‌ترین مود بازی را به حالت Blackout که ژانر بتل رویال را به این مجموعه می‌آورد، اختصاص بدهند.

شاید اگر اعضای تری‌آرک کمی وقت بیشتری روی ساخت بازی می‌گذاشتند، هم حالت بتل رویال و هم حالت داستانی را می‌توانستیم در این بازی تجربه کنیم اما با تمامی این شرایط، Call of Duty: Black Ops 4 توانست به اثری باکیفیت و جذاب تبدیل شود و نمره‌ی ۸.۵ را از زومجی کسب کند. در بررسی زومجی چنین می‌خوانیم:

Call of Duty: Black Ops 4 با وجود تمام تغییراتی که در مقایسه با نسخه‌های پیشین سری داشته، تجربه لذت‌بخشی است؛ آنقدر لذت‌بخش که بتوانید به لطف گان پلی و هسته گیم‌پلی جذابش، ساعت‌ها به‌تنهایی یا همراه با دوستان‌تان در قالب بخش‌های چندنفره، زامبی و بلک‌اوت سرگرم شوید و از یک تجربه شوتر اول‌شخص رقابتی، نهایت لذت را ببرید.

هم‌اکنون می‌توانید این بازی روی ایکس باکس وان، پی سی و پلی استیشن 4 تجربه کنید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده