نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۱

گزارش فروش سینمای ایران؛ افت فروش «ما همه با هم هستیم»

در این هفته صدرنشینی «شبی که ماه کامل شد» و افت فروش «ما همه با هم هستیم» را داشته‌ایم. با گزارش زومجی از گیشه سینمای ایران همراه باشید.

هنگامی که فهرست بلند و بالای بازیگران سرشناس حاضر در فیلم سینمایی «ما همه با هم هستیم»، ساخته کمال تبریزی منتشر شد، شاید کمتر کسی فکر می‌کرد این فیلم سینمایی در سومین هفته اکرانش دچار مسائلی مانند افت فروش شود. «ما همه با هم هستیم» قرار بود به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران تبدیل شود؛ اتفاقی که البته رقم خوردنش همچنان ممکن است. انتظار می‌رفت «ما همه با هستیم» با حضور بازیگران مشهورش در تمام مدت اکران صدرنشین بلامنازع گیشه سینمای ایران باشد، اما شرایط آنگونه پیش نرفت. در هفته گذشته فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد»، ساخته نرگس آبیار صدرنشین گیشه سینمای ایران بود. این فیلم ایرانی در سومین هفته اکرانش و با نمایش در ۱۲۹ سینما، به فروش هفتگی ۲ میلیارد و ۱۹۷ میلیون تومان دست پیدا کرد. «شبی که ماه کامل شد» با این درآمد هفتگی به مجموع درآمد ۷ میلیارد و ۳۰۹ میلیون تومان دست پیدا کرد. ساخته نرگس آبیار روایتگر داستانی درباره عبدالحمید ریگی است. این فیلم سینمایی مدتی پیش به عنوان بهترین فیلم سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر انتخاب شد.

الناز شاکردوست شبی که ماه کامل شد

رتبه دوم این هفته به فیلم «سرخپوست»، ساخته نیما جاویدی تعلق گرفته است. این فیلم سینمایی در این هفته که سومین هفته فروشش محسوب می‌شود، ۱۲۱ سینما در اختیار داشت و موفق شد از لحاظ فروش فیلم سینمایی «ما همه با هم هستیم» را پشت سر بگذارد. فیلم سینمایی «سرخپوست» یکی از فیلم‌های برگزیده مردم در جشنواره فجر بود اما با توجه به همزمانی اکرانش با «ما همه با هم هستیم» و «شبی که ماه کامل شد»، کمتر کسی انتظار چنین فروشی را تا هفته سوم از ساخته نیما جاویدی داشت. فیلم سینمایی «سرخپوست» با بازی نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار در هفته گذشته یک میلیارد و ۷۸۶ میلیون تومان فروخت. «سرخپوست» با این حساب به مجموع فروش ۵ میلیارد و ۹۳۸ میلیون تومان رسیده است. رتبه سوم به «ما همه با هم هستیم»، ساخته کمال تبریزی تعلق گرفته است. همانطور که پیش از این استدلال کردیم فروش و جایگاه «ما همه با هم هستیم» دور از انتظار بوده است. این فیلم سینمایی در سومین هفته اکرانش در ۱۴۷ سینما به نمایش درآمده است. «ما همه با هم هستیم» در این هفته یک میلیارد و ۵۷۹ میلیون تومان فروخت و با این فروش هفتگی به مجموع درآمد ۶ میلیارد و ۹۸۴ میلیون تومان دست پیدا کرد.

فیلم سرخپوست / فیلم سرخ پوست

در رتبه چهارم این هفته فیلم «تگزاس ۲»، ساخته مسعود اطیابی را داریم. این فیلم سینمایی برخلاف فیلم‌های اول تا سوم جدول، برای دهمین هفته روی پرده رفته است. «تگزاس ۲» طی این هفته پس از نمایش در ۱۰۵ سینما به فروشی معادل ۹۰۵ میلیون تومان دست پیدا کرده است. این فیلم سینمایی حالا به درآمد ۱۷ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان رسیده است. «تگزاس ۲» جایگزین «رحمان ۱۴۰۰» بود.

پنجمین فیلم پرفروش این هفته فیلم سینمایی «زهرمار»، ساخته سیدجواد رضویان است. «زهرمار» نسبت به دیگر فیلم‌های عید فطر با تاخیر اکران شد. ساخته‌ی جواد رضویان طی اولین هفته اکرانش در ۱۱۹ سینما به نمایش درآمد. این فیلم سینمایی در این هفته به درآمد هفتگی ۸۲۲ میلیون تومان دست پیدا کرد. شما در ادامه می‌توانید فهرست دَه فیلم پرفروش هفته گذشته را مرور کنید.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهتعداد سینمافروش هفتگیمجموع درآمد
۱شبی که ماه کامل شد۳۱۲۹۲,۱۹۷,۵۸۳,۰۰۰۷,۳۰۹,۲۰۴,۰۰۰
۲سرخپوست۳۱۲۱۱,۷۸۶,۱۶۱,۰۰۰۵,۹۳۸,۲۹۷,۰۰۰
۳ما همه با هم هستیم۳۱۴۷۱,۵۷۹,۷۵۰,۰۰۰۶,۹۸۴,۱۰۲,۰۰۰
۴تگزاس ۲۱۰۱۰۵۹۰۵,۶۸۰,۰۰۰۱۷,۷۳۰,۶۵۴,۰۰۰
۵زهرمار۱۱۱۹۸۲۲,۶۸۳,۰۰۰۸۲۲,۶۸۲,۰۰۰
۶سامورایی در برلین۷۸۰۳۷۴,۲۴۶,۰۰۰۴,۹۶۰,۶۶۳,۰۰۰
۷متری شیش و نیم۱۴۳۱۱۴۷,۹۷۵,۰۰۰۲۶,۸۰۶,۶۳۱,۰۰۰
۸دختر شیطان۳۸۷۱۳۳,۷۰۸,۰۰۰۶۷۷,۴۱۴,۰۰۰
۹پیشونی سفید ۳۱۴۱۵۱۸,۵۵۳,۰۰۰۳,۲۱۲,۶۷۸,۰۰۰
۱۰ایکس لارج۰۲۲,۳۰۰,۰۰۰۲,۳۰۰,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده