نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

تایکا وایتیتی مشغول کار روی نسخه انیمیشنی Flash Gordon است

تایکا وایتیتی، کارگردان فیلم Thor: Ragnarok، این روزها مشغول کار روی فیلم انیمیشنی از شخصیت فلش گوردن است.

تایکا وایتیتی، کارگردان نیوزلندی فیلم‌هایی چون فیلم Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک)، فیلم What We Do In The Shadows (آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم) و فیلم Hunt for the Wilderpeople (شکار برای مردم وحشی) که این روزها بسیار نام وی را می‌شنویم و پروژهٔ در دست انجام کم ندارد، مشغول کار روی فیلم انیمیشنی از شخصیت فلش گوردن است.

طبق گزارش سایت دِدلاین، تایکا وایتیتی تصمیم به‌ساخت نسخه‌ای متفاوت از این شخصیت دارد که چندان شناخته‌شده نیست و در دنیای ابرقهرمانان چندان جدی گرفته نمی‌شود. طبق گزارش منتشرشده، تایکا وایتیتی لزوماً کارگردانی یا نویسندگی این فیلم انیمیشنی را بر عهده نخواهد داشت، اما به‌صورت جدی در پروژه حضور دارد و این فیلم در مراحل اولیه ساخت قرار دارد. چندین سال بود که اخبار از ساخت فیلمی جدید از شخصیت فلش گوردن منتشر می‌شد و نام‌های چون متیو وان و ژولیوس آوری تصمیم به‌ساخت فیلمی جدید از این شخصیت داشتند که البته هیچ‌کدام به‌سرانجام نرسید.

Flash Gordon

شخصیت فلش گوردن، ابرقهرمانی بین کهکشانی و ماجراجو است که اولین مرتبه در سال ۱۹۳۴ در کمیک استریپ معرفی شد. دو سریال نیز از این شخصیت در سال‌های ۱۹۵۴ و ۲۰۰۷ روی آنتن رفت و سینمای هالیوود هم در سال ۱۹۸۰، نسخهٔ سینمایی آن را ساخت. کارگردانی آن فیلم را مایک هاجس بر عهده داشت و بازیگرانی چون سم جی. جونز، ملودی اندرسون، اورنلا ماتی، تیموتی دالتون، مکس ون سیدو و برایان بلسد در آن حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند. این فیلم به اندازه بودجهٔ ۲۷ میلیون دلاری خود در گیشه فروش داشت و در مجموع امتیازات بدی هم از منتقدان نگرفت. با اینکه محصول ۱۹۸۰ را نمی‌‌توان فیلمی موفق خواند، اما آن فیلم از محبوبیت زیادی در بین طرفداران آثار کالت برخوردار است.

تایکا وایتیتی لزوماً کارگردانی یا نویسندگی این فیلم انیمیشنی را بر عهده نخواهد داشت، اما به‌صورت جدی در پروژه حضور دارد

تایکا وایتیتی کارگردانی فیلم Akira (آکیرا) را نیز بر عهده دارد. در سال ۲۰۰۲، شرکت برادران وارنر (Warner Bros) حقوق ساخت فیلم Akira براساس مانگا و انیمه آن را به‌دست آورد؛ اما تاکنون شاهد انتشار نسخه سینمایی و غربی این مجموعه نبوده‌ایم. فیلم Akira برای اکران در تاریخ ۲۱ می ۲۰۲۱ (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است. وی همچنین فیلم JoJo Rabbit (خرگوش جوجو) را نیز در صف اکران دارد، فیلمی که بازیگرانی چون اسکارلت جوهانسون، سم راکول، رومان گریفین دیویس، تومانسین مک‌کنزی، ربل ویلسون، آلفی آلن و استیون مرچنت به‌همراه وایتیتی، در آن حضور دارند. فیلم JoJo Rabbit داستان یک پسر بچه به‌نام جوجو را روایت می‌کند که مایل است بخشی از جوانان وفادار به هیتلر باشد و در تصوراتش دوست خیالی آدولف هیتلر هم است. او یک دختر یهودی در اتاق زیر شیروانی‌اش پیدا می‌کند و به‌دنبال پیدا کردن راهی برای خلاصی از این دختر است؛ این فیلم در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۶ مهر ۱۳۹۸) روی پردهٔ سینما خواهد رفت. چندی پیش نیز شبکه FX به‌صورت رسمی ساخت فصل دوم سریال کمدی What We Do in the Shadows را تأیید کرد و تایکا وایتیتی شورانر این سریال بوده که از روی فیلم خودش ساخته شده است.

آخرین فیلمی که از تایکا وایتیتی روی پردهٔ سینما رفت، فیلم Thor: Ragnarok بود. این فیلم با استقبال منتقدان همراه شد و با بودجهٔ ساخت ۱۸۰ میلیون دلاری، حدود ۸۵۵ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. در فیلم Thor: Ragnarok کریس همسورث در نقش ثور، تام هیدلستون در نقش لوکی، ادریس البا در نقش هایمدال، آنتونی هاپکینز در نقش اودین، تسا تامپسون در نقش والکری، کارل اوربان در نقش اسکرج، مارک روفالو در نقش هالک، جف گلدبلوم در نقش استاد بزرگ، کیت بلانشت در نقش هلا، بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج، کلنسی براون در نقش سورت و جیمی الکساندر در نقش سیف حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده