نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۱۵

جرج کلونی فیلم پساآخرالزمانی نتفلیکس را کارگردانی می‌کند

سرویس استریم نتفلیکس به‌صورت رسمی اعلام کرد جرج کلونی قرار است فیلم بعدی این شرکت را که فضای پساآخرالزمانی دارد، کارگردانی کند.

سرویس استریم نتفلیکس (Netflix) دست روی یکی دیگر از ستاره‌های محبوب سینمای هالیوود گذاشته است تا فیلمی را برای این سرویس کارگردانی کند؛ البته این بازیگر محبوب سابقه همکاری با نتفلیکس را دارد. نتفلیکس به‌صورت رسمی اعلام کرد جرج کلونی، بازیگر، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان آمریکایی و برندهٔ دو جایزه اسکار و همچنین گلدن گلوب، علاوه بر کارگردانی، در فیلم بعدی این سرویس استریم، نقش‌آفرینی هم خواهد کرد. این فیلم که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده است، براساس رمان «صبح بخیر نیمه شب» ساخته خواهد شد که این رمان را لیلی بروکس دالتون نوشته بود و در سال ۱۹۳۹ در ویترین کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفت. فیلمنامه این فیلم را مارک ال. اسمیت، نویسندهٔ فیلمنامهٔ فیلم The Revenant (از گور برخاسته) به رشتهٔ تحریر درخواهد آورد. این فیلم هنوز در مراحل پیش‌تولید قرار دارد؛ البته تا زمان مراحل ساخت و فیلمبرداری، زمان زیادی باقی نمانده است.

این فیلم پساآخرالزمانی روایتگر دو داستان موازی از شخصیت آگوستین با نقش‌آفرینی جرج کلونی است؛ دانشمندی تنها در قطب شمال

جرج کلونی در این فیلم نقش شخصیتی با نام آگوستین را ایفا می‌کند؛ دانشمندی تنها در قطب شمال. در این فیلم پساآخرالزمانی، داستان دو خط سیر متفاوت خواهد داشت. مسئولان سرویس استریم نتفلیکس در این رابطه چنین توضیح داده‌اند:

این فیلم پساآخرالزمانی روایتگر دو داستان موازی از شخصیت آگوستین با نقش‌آفرینی جرج کلونی است؛ دانشمندی تنها در قطب شمال. وی تلاش دارد با خدمه سفینه فضایی Aether ارتباط برقرار کند؛ به این امید که سرنشینان این سفینه وی را پیدا کنند. از طرفی خود این سفینه نیز در فضا سرگردان شده است و در تلاش برای رسیدن به زمین است.

سرویس استریم نتفلیکس برنامه‌ریزی کرده است مراحل ساخت و تولید این فیلم از ماه اکتبر سال جاری (مهر یا آبان ماه) آغاز شود؛ با این حال هنوز تاریخ اکرانی برای این فیلم بدون عنوان در نظر گرفته نشده است و شاید هم عنوان کتاب را روی فیلم بگذارند. در حال حاضر تنها بازیگر معرفی‌شده برای نقش‌آفرینی در این فیلم، جرج کلونی است و معلوم نیست دیگر چه بازیگرانی با وی در پروژه جدید نتفلیکس، همراه خواهند شد.

اسکات استابر، رئیس بخش فیلم سرویس استریم نتفلیکس، در رابطه با همکاری با جرج کلونی چنین گفت:

جرج کلونی را نزدیک به دو دهه است که می‌شناسم و با وی کار کرده‌ام. فکر نمی‌کنم کسی بهتر از او برای به‌تصویر کشیدن و جان دادن به این داستان باشد. رمان لیلی بروکس دالتون، رمانی قوی، احساسی و تکان‌دهنده است و فیلمنامه‌ مارک نیز به‌زیبایی نوشته شده است. هستهٔ اصلی داستان در مورد ماهیت انسان است و اطمینان دارم بینندگان جهانی سرویس استریم نتفلیکس، عاشق این فیلم خواهند شد؛ درست مثل من، آن زمانی که داستان و فیلمنامه را خواندم.

تهیه‌کنندگی فیلم جدید سرویس استریم نتفلیکس را اسموک‌هاوس پیکچرز (Smokehouse Pictures) بر عهده دارد که این شرکت تهیه‌کنندگی فیلم Argo (آرگو) را نیز بر عهده داشت؛ فیلمی که جایزه اسکار گرفت.

george clooney

جرج کلونی در سریال Catch-22 (تبصره ۲۲) شبکه Hulu حضور دارد که این سریال قرار است شش بخش داشته باشد. داستان این مجموعه تلویزیونی براساس رمان بسیار محبوب جوزف هلر است. این سریال اقتباسی شش بخشی، قرار است داستان بمب‌انداز نیروی هوایی ایالات متحده به نام جان یوساریان (با بازی کریستوفر ابوت) را حکایت کند. جان، بعد از مدتی فعالیت در این جایگاه، از کاری که انجام می‌داد پشیمان بود و همچنین حقیقتی وجود داشت که یک سری افراد، که نه او آن‌ها را می‌شناخت و نه آن‌ها به‌طور کامل او را می‌شناختند، مدام قصد کشتن او را داشتند. علاوه بر این، او با قوانین شوم و مسخره‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کرد؛ قوانینی که عنوان می‌کردند اگر خلبانی وظایف و مأموریت‌هایی را که به او سپرده شده انجام ندهد، کاملاً معقول و دانا است و اصلاً شرایط لازم را برای حذف شدن از مأموریت‌ها ندارد. در مقابل، کسانی هم که همچنان به پرواز کردن ادامه می‌دادند و با کمال میل به درون خطرات می‌رفتند، دیوانه و مجنون تلقی می‌شدند. علاوه بر جرج کلونی و کایل چندلر، کریستوفر ابوت، هیو لوری، جانکارلو جانینی، جی پالسن و همچنین جونی ان امری از جمله بازیگرانی هستند که در سریال Catch-22 حضور دارند و به‌ایفای نقش پرداخته‌اند.

کلونی مذاکراتی ابتدایی برای کارگردانی فیلم هیجانی و علمی تخیلی Echo (پژواک) دو کمپانی فاکس قرن بیستم (20th Century Fox) و 21Laps Entertainment نیز داشته است.

اولین فیلمی که جرج کلونی کارگردانی کرد، فیلم نئو نوآر، کمدی و درام Confessions of a Dangerous Mind (اعترافات یک ذهن خطرناک) بود که در آن فیلم سم راکول نقش اصلی را بر عهده داشت؛ این فیلم با استقبال خوبی از سوی منتقدین همراه شد و آغاز خوبی برای ورود جرج کلونی به عرصهٔ کارگردانی بود. فیلم دوم جرج کلونی، فیلم Good Night, and Good Luck (شب بخیر و موفق باشید)  بود و وی عیار کارگردانی خود را با ساخت این فیلم نشان داد؛ این فیلم در ۶ رشته از جمله بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامهٔ غیراقتباسی و بهترین بازیگر نقش اول مرد نامزد جایزه اسکار شد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده