نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۴ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۶

نویسنده فروزن 2 فیلمنامه فیلم ماینکرفت را می‌نویسد

آلیسون شرودر که بخشی از مراحل فیلمنامه‌نویسی انیمیشن Frozen 2 را انجام داده است، برای نگارش فیلمنامه اقتباس سینمایی Minecraft شرکت برادران وارنر انتخاب شد.

طبق گزارش سایت هالیوود ریپورتر (THR)، آلیسون شرودر، نویسنده فیلمنامه فیلم‌هایی چون Hidden Figures (اشخاص پنهان) و انیمیشن Frozen 2 (فروزن ۲) که در این اثر به جنیفر لی در نگارش نهایی فیلمنامه کمک کرده است، انتخاب شرکت برادران وارنر (Warner Bros) برای نگارش نسخهٔ جدیدی از فیلم Minecraft: The Movie (ماینکرفت: فیلم) است. مراحل ساخت این فیلم چندین سال در جریان است و معلوم نیست چرا پروژه با تأخیرات متوالی رو‌به‌رو می‌شود، اما حال در چند وقت اخیر خبرهایی می‌آید که پروژه یک مرحله جلوتر رفته است و شاید به‌زودی و پس از اتمام فیلمنامه، مراحل ساخت و فیلمبرداری آن آغاز شود.

آلیسون شرودر آخرین نویسنده‌‌ای است که برای نگارش فیلمنامه Minecraft: The Movie انتخاب شده است. پیش‌تر اعلام شده بود وظیفه نوشتن فیلمنامه جدید فیلم Minecraft: The Movie بر عهده آرون و آدام نی ملقب به برادران نی، کارگردانان فیلم Band of Robbers (دسته سارقان) خواهد بود که گویا نسخهٔ آن‌ها نیز حفظ شده است و نسخهٔ اولیه رسمی محسوب می‌شود. این در حالی است که پیش از این دو برادر، جیسون فوچس، نویسنده فیلمنامه فیلم موفق در گیشه و ابرقهرمانی Wonder Woman (واندر وومن)، این کار را انجام داده بود. طبق آخرین خبر پیتر سالت، کارگردان فیلم Freeheld (ملک طلق)، برای کارگردانی این فیلم با شرکت برادران وارنر به‌توافق رسیده است. حال باید منتظر ماند و دید این چندین نسخه در نهایت سروشکل درستی با قلم آلیسون شرودر خواهند گرفت یا نه و باز هم باید در انتظار شکست یک اقتباس سینمایی از بازی ویدئویی باشیم.

Minecraft

آلیسون شرودر برای همکاری در نگارش فیلمنامه فیلم موفق Hidden Figures، نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. آلیسون شرودر بر اساس کتابی با همین عنوان، اثر مارگوت لی شترلی، که داستان زنان ریاضیدان سیاه‌پوست آمریکایی را بازگو می‌کند که طی رقابت فضایی آمریکا و روسیه در ناسا مشغول به کار بودند، فیلمنامه این فیلم را نوشت. تراجی پی. هنسون، اکتاویا اسپنسر، جنل مونی، کوین کاستنر، کرستن دانست، جیمز پارسونز، گلن پاول و ماهرشالا علی در این فیلم حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند؛ فیلمی که کارگردانی آن بر عهده تئودور ملفی بود. آلیسون شرودر نگارش فیلمنامه فیلم Christopher Robin (کریستوفر رابین) را نیز در کارنامه دارد. انیمیشن Frozen 2 که اشاره داشتیم یکی از نویسندگان آن است، برای اکران در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۱۹ (۱ آذر ماه ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است. مانند قسمت اول، جنیفر لی و کریس باک، کارگردانی دنباله انیمیشن Frozen را بر عهده دارند.

آلیسون شرودر برای همکاری در نگارش فیلمنامه فیلم موفق Hidden Figures، نامزد دریافت جایزه اسکار شده است

در ابتدا قرار بود شاون لوی کارگردانی فیلم Minecraft: The Movie را بر عهده داشته باشد که مذاکراتش با وارنر به سرانجام نرسید. راب مک الهنی نام دیگری بود که برای کارگردانی این پروژه مطرح شد که وی پروژه را ترک کرد و در حال حاضر پیتر سالت به‌عنوان کارگردان معرفی می‌شود.

فیلم Minecraft قرار است داستان یک دختر نوجوان و گروهی غیرمعمول از ماجراجویان را که قرار است او را همراهی کنند، دنبال کند. پس از اینکه اژدهای اندر که یک اژدهای بدخواه و بدجنس است، شروع به تخریب و نابودی می‌کند، آن‌ها باید دنیای زیبای Overworld (اورورلد) را نجات دهند. در حال حاضر جزئیات بیشتری از فیلم Minecraft: The Movie در دسترس نیست و اکنون حضور هیچ بازیگری در این فیلم تأیید و اعلام نشده است.

پیش از این، برادران وارنر و استودیوی بازیسازی سوئدی موجانگ که برای ساخت فیلم Minecraft: The Movie همکاری می‌کنند، گفته بودند که هدف آن‌ها از ساخت این فیلم، هدف قرار دادن مخاطبان فیلم‌هایی چون فیلم Jurassic World (دنیای ژوراسیک) است.

فیلم Minecraft: The Movie برای اکران در تاریخ ۴ مارس ۲۰۲۲ (۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده