نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۴ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

Lego Star Wars: The Skywalker Saga اثری بسیار عظیم و متفاوت با نسخه‌های قبلی خواهد بود

جدیدترین بازی لگو جنگ ستارگان تفاوت‌های زیادی با بازی‌های قبلی دارد و یکی از بزرگ‌ترین آثار این مجموعه خواهد بود.

یک ماه و نیم قبل و در جریان E3 2019 شاهد معرفی بازی جدیدی از مجموعه لگو (Lego) بودیم؛ نسخه‌ی تازه‌ای از لگو جنگ ستارگان (Lego Star Wars) که در کنفرانس مایکروسافت نمایش داده شد و توانست به کمک تریلر جذابش با استقبال زیادی مواجه شود. هرچند گیم‌پلی بازی برای عموم نمایش داده نشد، ولی شرکت برادران وارنر بخش‌هایی از آن را پشت درهای بسته برای اهالی رسانه به نمایش گذاشت و طبق گزارش‌های آن‌ها، به‌نظر می‌رسد با اثری متفاوت و بسیار عظیم‌تر از قبل مواجه خواهیم بود.

لگو جنگ ستارگان | Lego Star Wars: The Skywalker Saga

استودیو Traveller's Tales از زیرمجموعه‌های TT Games بازی لگو جنگ ستارگان: حماسه اسکای واکر (Lego Star Wars: The Skywalker Saga) را تولید می‌کند و سازندگان بازی تأکید زیادی روی تازه بودن آن دارند؛ عبارتی که خیلی از استودیوها دوست دارند در مورد آثار خود به‌کار ببرند، ولی نمایش بخش‌هایی از بازی برای خبرنگاران نشان داد که سازندگان این اثر خیلی هم در این زمینه اغراق نمی‌کنند. با شروع بازی، صفحه‌ای پیش روی بازیکن قرار می‌گیرد که شامل ۹ دایره می‌شود و هر دایره هم صحنه‌ی معروفی از یکی از ۹ قسمت فیلم‌های جنگ ستارگان را نمایش می‌دهد. برای انتخاب قسمت مورد نظر، هیچ اجباری در کار نیست و مخاطب می‌تواند هر قسمتی را که دوست دارد شروع کند و بازی را به‌ترتیب زمانی یا شکل دلخواه خود پیش ببرد‌؛ موضوعی که اجازه می‌دهد علاقمندان Machete Order هم از آن لذت ببرند (Machete Order روش عجیبی برای تماشای فیلم‌های جنگ ستارگان است که چند سال قبل و پیش از اکران سه‌گانه سوم از طرف یکی از علاقمندان این مجموعه معرفی شد. در این روش به مخاطب پیشنهاد می‌شود قسمت اول را تماشا نکند و سایر قسمت‌ها را هم به این ترتیب ببیند: چهار، پنج، دو، سه، شش).

قابلیت انتخاب آزادانه از بین ۹ قسمت جنگ ستارگان وجود دارد و بازیکن می‌تواند بازی را از هر قسمتی که خواست شروع کند

البته سازندگان بازی به‌علت حساسیت‌هایی که در مورد قسمت نهم یعنی جنگ ستارگان: رستاخیز اسکای واکر (Star Wars: The Rise of Skywalker) وجود دارد، به‌سراغ آن نرفتند و برای نمایش بازی قسمت ششم یعنی بازگشت جدای (Return of the Jedi) را انتخاب کردند که یکی از قسمت‌های پرطرفدار این مجموعه محسوب می‌شود. بازی به‌جای اینکه با یک میان‌پرده آغاز شود، یک‌راست از درون سفینه معروف این مجموعه یعنی Millennium Falcon شروع می‌شود و به بازیکن امکان انتخاب آزادانه بین سیاره‌های مختلف را می‌دهد؛ موضوعی که نشان‌دهنده‌ی عظمت بازی است و شاید بتواند آن را به یکی از بزرگ‌ترین آثار جنگ ستارگان در این صنعت تبدیل کند. در دموی مربوطه، سیاره تاتویین (Tatooine) انتخاب می‌شود و فالکون بعد از کمی درگیری با سفینه عظیم Star Destroyer متعلق به امپراتوری، روی سطح شنی این سیاره فرود می‌آید. در اینجا یکی از نگرانی‌های طرفداران بازی هم برطرف می‌شود و به‌گفته‌ی افرادی که آن را تجربه کرده‌اند، مرحله تاتویین کاملاً جدید خواهد بود و ریمیکی از نسخه‌های قبلی نیست.

لگو جنگ ستارگان | Lego Star Wars: The Skywalker Saga

دوربین بازی هم نسبت به گذشته دستخوش تغییرات عظیمی شده است و به‌جای حالت ایزومتریک، به‌شکل سوم شخص و از روی شانه دنبال می‌شود؛ موضوعی که باعث می‌شود بیشتر از قبل به شخصیت‌های بازی نزدیک شویم و با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم. تاتویین در این بازی بسیار عظیم طراحی شده است و آزادی عملی بیشتر از همیشه به مخاطبان خود می‌دهد؛ سیاره‌ای که مثل فیلم‌های جنگ ستارگان شامل محیطی پُر از صخره‌های بزرگ و تل‌ماسه‌ها است و موجودات مختلفی هم در آن زندگی می‌کنند. مواردی چون Moisture Farm (مزارعی که از رطوبت محیط، آب تولید می‌کنند) و Sandcrawler (وسیله نقلیه عظیم Jawaها) هم در بازی به‌چشم می‌خورند و البته به‌گفته‌ی سازندگان آن، ممکن است نسبت به نحوه‌ی انتخاب مراحل شاهد این موارد باشیم یا خبری از آن‌ها نباشد.

دوربین بازی برخلاف حالت ایزومتریک قبلی، به‌شکل سوم شخص دنبال می‌شود و به محیط و شخصیت‌ها نزدیک‌تر خواهد بود

در این لحظه یکی از خبرنگاران هم به شوخی در مورد در دسترس بودن «شیر آبی» سؤال می‌کند و یکی از اعضای استودیو می‌گوید باید تا نسخه نهایی برای رسیدن به جواب صبر کنید (شیر موجودات غول‌پیکر تاتویین به‌نام Bantha، آبی‌رنگ است و Blue Milk نامیده می‌شود). بعد از کمی گشت‌و‌گذار در محیط، نوبت به نمایش ویژگی‌های شخصیت‌ها می‌رسد و یکی از اولین المان‌هایی که شاهد آن هستیم، نیرو (Force) است که در اینجا بیشتر از نسخه‌های قبل با آن سر و کار داریم و برخلاف بازی‌های قبلی که تنها در بخش‌های از پیش تعیین‌شده می‌توانستیم از نیرو برای حرکت دادن سنگ‌ها و باز کردن مسیرها استفاده کنیم، در این بازی می‌توان با کمک نیروی لوک اسکای‌واکر به‌شکل آزادانه کارهای مختلفی انجام داد، از جمله پرتاب کردن سنگ به طرف دشمنان یا دفع حملات آن‌ها.

بعد از کمی بازی با لوک، نوبت به شخصیت محبوب دیگری می‌رسد که کسی نیست جز لاندو کالریسیان. کمی بازی در نقش این شخصیت نشان می‌دهد که گیم‌پلی بخش تیراندازی هم دستخوش تغییرات زیادی شده است و هرچند در حد و اندازه‌های آثاری مثل Gears of War نیست، ولی به‌خاطر زاویه جدید دوربین و نمایش داده شدن هدف روی تصویر، می‌توان به‌سبک بازی‌های شوتر سوم شخص از آن لذت برد و به‌سمت دشمنانی چون مهاجمان Tusken شلیک کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب بازی هم در ارتباط با درویدها به‌چشم می‌خورد. در بخشی از دمو، لوک به‌سراغ درویدی از نوع Gonk می‌رود (ربات‌هایی جعبه‌مانند با دو پا) و این دروید هم با حالتی آشفته و نگران شروع به صحبت می‌کند، ولی حرف‌های او برای لوک نامفهوم است و ما هم به‌عنوان مخاطب چیزی متوجه نمی‌شویم. در اینجا نوبت به C-3PO، ربات طلایی‌رنگ و معروف جنگ ستارگان می‌رسد تا با این دروید وارد مکالمه شود و دیالوگ‌ها هم این بار به‌شکل واضحی نمایش داده می‌شوند و مشخص می‌شود که دروید در مورد یک مأموریت حفاظت صحبت می‌کند.

لگو جنگ ستارگان | Lego Star Wars: The Skywalker Saga

در بازی حماسه اسکای‌واکر، با مأموریت‌های زیادی مواجه خواهیم شد که به‌گفته‌ی سازندگان بازی، تعداد آن‌ها به حدود ۵۰۰ عدد می‌رسد و شامل مأموریت‌های اصلی و فرعی متنوعی می‌شوند. البته در نمایش بازی در E3، مأموریت مورد نظر دنبال نمی‌شود و به‌جای آن قابلیت‌های دیگری از بازی نمایش داده می‌شود، مثل ویژگی مخصوص C-3PO که به‌او اجازه می‌دهد بخش بالایی و پایینی بدن خود را جدا کند و در قسمت‌های خاصی از بازی با کنترل هم‌زمان این دو بخش به حل معما بپردازد.

هنوز اطلاعی از زمان دقیق عرضه این بازی نداریم و تنها می‌دانیم این محصول برادران وارنر در سال ۲۰۲۰ برای پلی‌ استیشن 4، ایکس‌ باکس وان، نینتندو سوییچ و کامپیوتر عرضه می‌شود. به‌نظر می‌رسد بازی هنوز با مراحل نهایی تولید فاصله دارد و در بخشی از دموی آن هم مشکل کوچکی ایجاد و شخصیت لوک برای لحظاتی در جای خود متوقف شد، ولی اعضای تیم خیلی زود این مشکل را برطرف کردند و بعد هم آن را با بخش جالب دیگری پوشش دادند؛ به‌این شکل که لوک بطری‌ای را از جیب خود بیرون آورد و مشغول نوشیدن شد و یکی از اعضای استودیو هم گفت: «معلوم است که در بازی شیر آبی هم داریم!»

دانلود ویدیو از آپارات

اعضای Traveller's Tales از لگو جنگ ستارگان: حماسه اسکای‌واکر به‌عنوان «نسل جدیدی از بازی‌های لگو» یاد می‌کنند و حداقل طبق نمایش اولیه‌ی بازی هم می‌توان این عبارت را تأیید کرد. همه‌چیز در این اثر حسی از تازگی و متفاوت بودن دارد و برخلاف اکثر بازی‌های قبلی لگو که در سال‌های اخیر به ورطه‌ی تکرار افتاده بودند و یک فرمول ثابت را بارها و بارها دنبال می‌کردند، این‌بار با بازی جدیدی طرف هستیم که هم می‌تواند طرفداران جنگ ستارگان را جذب خود کند و هم علاقمندان بازی‌های لگو را. بازی‌ای که شاید از دیگر اثر مرتبط با جنگ ستارگان یعنی Star Wars Jedi: Fallen Order هم وسعت بیشتری داشته باشد و بتواند راه را برای تولید بازی‌های متفاوت‌تری از لگو باز کند.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده