// دوشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۵

بهترین نماهای پانورامیک از استانبول را کجا تماشا کنیم؟

استانبول شهری است که با یک بار سفر، نمی‌توان از تمامی زیبایی‌های آن دیدن کرد؛ اما اگر بخواهید تصویری از کل استانبول را در یک نگاه به تماشا بنشینید، باید کجا بروید؟

بدون شک استانبول یکی از زیباترین شهرهای جهان است که دورنمای فوق‌العاده‌ای، متشکل از مساجد تاریخی، کاخ‌های باشکوه و چشم‌انداز زیبای تنگه بسفر دارد. اگر می‌خواهید در تور استانبول به جایی بروید که چشم‌انداز ۳۶۰ درجه‌ای از شهر را به تماشا بنشینید، ادامه مقاله را دنبال کنید.

برای انتخاب تورهای ترکیه و استانبول، می‌توانید به کمک کجارو قیمت تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

برج گالاتا 

برج گالاتا استانبول

برج گالاتا دقیقا در وسط محله گالاتا قرار دارد و بالا رفتن از این برج با چنین موقعیت مرکزی، می‌تواند شما را با صحنه‌ای فوق‌العاده از استانبول مواجه کند. ما در مورد چشم‌انداز ۳۶۰ درجه‌ای از استانبول صحبت می‌کنیم و از اینجا از محله سلطان احمد تا بخش آسیایی را می‌توانید تماشا کنید.

این برج در سال ۱۳۴۸ ساخته شد و در دوره‌های تاریخی مختلف، کاربری‌های متفاوتی داشت. در پس این برج داستان قدیمی نهفته است؛ طبق این داستان، «هزارفن احمد چلبی»، با بال‌های مصنوعی از برج گالاتا پرید و تمام مسیر را با بخش آناتولی پرواز کرد. 

کافه پیر لوتی

کافه پیر لوتی استانبول

آخر هفته‌ها این کافه بسیار شلوغ است؛ حتما در ایام غیرتعطیل به کافه پیر لوتی سر بزنید

یکی دیگر از بهترین جاها برای تماشای استانبول از بالا، کافه پیر لوتی است که در منطقه Eyup قرار دارد و مشرف بر شاخ طلایی است. معمولا مردم محلی به این کافه می‌روند و آخر هفته‌ها بسیار شلوغ است؛ پس اگر دوست ندارید منتظر خالی شدن میزی باشید که دید فوق‌العاده‌ای به شهر داشته باشد، حتما در ایام غیرتعطیل به کافه پیر لوتی سر بزنید.

گفته می‌شود افسر نیروی دریایی و رمان‌نویس فرانسوی، پیر لوتی، در این کافه مشتاق شده تا کتاب شرح حال خود را با نام Aziyade بنویسد که در مورد علاقه‌اش به دختر ۱۸ ساله‌ای از حرمسرا است؛ به همین دلیل اسم کافه را به نام این نویسنده گذاشته‌اند. 

رستوران میکلا

رستوران میکلا استانبول

بار و تراس رستوران مشرف بر محله بی‌اوغلو و دورنمایی از محله سلطان احمد است

رستوران میکلا (Mikla’s Rooftop) یکی از مشهورترین رستوران‌های استانبول است که در آن می‌توان نمایی زیبا از این شهر را به تماشا نشست.

این رستوران در طبقه آخر هتل مارمارا پرا (Marmara Pera Hotel) قرار دارد و بار و تراس آن مشرف بر محله بی‌اوغلو و دورنمایی از محله سلطان احمد است. در تابستان بار این رستوران باز است و شب‌ها می‌توانید دورنمای فوق‌العاده‌ای از استانبول چراغانی را تماشا کنید.

برای برنامه‌ریزی دقیق سفر و کسب اطلاعات بیشتر در مورد جاهایی که می‌توانید در سفر به این شهر از آن بازدید کنید، می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی استانبول را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.


منبع کجارو
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده