// یکشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

سازندگان Fortnite در فصل دهم پشتیبانی از DirectX 10 را متوقف خواهند کرد

اپیک گیمز اعلام کرده است که با لغو پشتیبانی از کارت گرافیک‌هایی که DirectX 10 دارند، می‌تواند بازی را بهینه‌تر از قبل کند.

باتوجه‌به جدیدترین اخبار بازی، اپیک گیمز (Epic Games)، سازنده و ناشر Fortnite، به‌تازگی خبری منتشر کرده است. در این خبر مشخص شد که بازی فورتنایت دیگر از کارت‌ گرافیک‌هایی که دارای Direct X 10 هستند، پشتیبانی نمی‌کند. این گفته بدین معنا است که تنها کارت گرافیک‌هایی که DirectX 11 را پشتیبانی می‌کنند، قادر به اجرای این بازی بتل رویال هستند.

نکته‌ی جالب این خبر، این است که اپیک گیمز هیچ‌وقت اعلام نکرده بود که از DirectX 10 پشتیبانی می‌کند. در سیستم پیشنهادی و مورد نیاز فورتنایت برای کامپیوتر هم تنها اسم DirectX 11 به‌چشم می‌خورد. بااین‌حال این گزینه را در دل بازی قرار داده بودند تا کاربران بیشتری بتوانند فورتنایت را تجربه کنند. حال تصمیم گرفته‌اند که این گزینه اختیاری را از بازی حذف کنند و تنها تمرکز خود را روی کارت‌ گرافیک‌هایی بگذارند که از دایرکت ایکس 11 پشتیبانی می‌کنند.

اگر نمی‌دانید کارت گرافیک شما از دایرکت ایکس 11 پشتیبانی می‌کند یا خیر، باید بگویم که برای انویدیا از مدل GTS 450 تا مدل‌های امروزی، تمامی کارت‌ها از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. به‌عبارتی تمامی کارت‌هایی که از سال ۲۰۱۰ وارد بازار شده‌اند. این درحالی است که برای ای‌ام‌دی شاهد مدل‌های گسترده‌تری هستیم. از مدل Radeon HD 5450 تا مدل‌های امروزی قادر به پشتیبانی از دایرکت ایکس 11 هستند؛ به‌عبارتی کارت‌ گرافیک‌هایی که عرضه آن‌ها از سال ۲۰۰۹ آغاز شده است.

اپیک گیمز اعلام کرده است که این کار به تیم توسعه دهنده فورتنایت اجازه می‌دهد تا بدون تضمین برای سازگاری تغییرات‌شان روی تکنولوژی‌های بسیار قدیمی، بازی را بهینه‌تر از گذشته در دسترس کاربران قرار بدهند. هنوز اعلام نشده است که فصل دهم چه زمانی آغاز خواهد شد، اما فصل نهم فورتنایت در روز پنجشنبه ۱۰ مرداد (یک آگوست) تمام می‌شود. انتظار می‌رود در همان روز یا یک روز بعد، فصل دهم در دسترس قرار بگیرد. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده