بازی موبایل Wonder Boy: The Dragon's Trap از آن دست بازی‌های دلچسبی است که خاطرات شیرین بازی‌های قدیمی را برای بازیکنان زنده می‌کند. با بررسی این بازی همراه زومجی باشید.

مدت زمانی است که بازی‌سازان به ساخت بازی‌هایی با سبک و سیاق بازی‌های کلاسیک یا به اصطلاح Retro روی آورده‌اند یا نسخه قدیمی بازی‌ها را بازسازی می‌کنند. این بازی‌ها به‌صورت‌ دوبعدی و با گرافیکی پیکسلی هستند که درجه سختی تقریبا بالایی دارند. سبک این آثار عمدتا پلتفرمر یا ماجراجویی هستند که مورد استقبال بازیکنان نیز قرار گرفته است. این بازی‌ها را می‌توان ادای احترامی به بازی‌های قدیمی دانست و از طرفی هدف آن آشنا کردن بازیکنان جدید با سبک قدیمی بازی‌ها است که آن‌ها بدانند صنعت بازی‌های ویدیویی در ابتدا به چه شکل بوده است. با این اوصاف، استودیو Lizardcube بازی موبایل جدیدی توسعه داده است که در اصل نسخه‌ای بازسازی شده از یک بازی کلاسیک است. بازی موبایل Wonder Boy: The Dragon's Trap اثری است در سبک اکشن و ماجراجویی که نسخه‌ای بازسازی شده از بازی Wonder Boy III: The Dragon's Trap است؛ این بازی در سال ۱۹۸۹ روی کنسول Master System شرکت سگا منتشر شده بود. در این اثر، بازیکن وارد ماجراهایی می‌شود که دارای جذابیت‌های خاصی است. در این مطلب قصد داریم این بازی اندروید و آیفون را مورد بررسی قرار بدهیم. پس تا پایان همراه زومجی باشید.

Wonder Boy: The Dragon

مراحل و دشمنان بازی از تنوع بالایی برخوردار هستند

داستان بازی اندروید و آیفون Wonder Boy: The Dragon's Trap درباره جنگجویی با نام Wonder Boy است که به قصد شکار اژدهای Meka وارد قلعه او می‌شود. زمانی‌که او موفق به کشتن اژدها می‌شود، واندربوی دچار طلسمی می‌شود و به یک مارمولک با نام Lizard-Man تبدیل می‌شود. او برای شکستن طلسم باید چند اژدها را شکار کند تا بتواند به حالت اولیه خود بازگردد. داستان بازی دلیلی بر انجام مراحل و مبارزه با باس‌ها است. ماجرای پیش آمده برای واندربوی و شکار اژدها بارها در دیگر آثار مختلف به آن پرداخته شده است و ما شاهد ماجرای جدیدی نیستیم. تنها جذابیت داستان به طلسم Wonder Boy است که با کشتن هر اژدها، بازیکن کنجکاو است که آیا طلسم شکسته می‌شود؟ اما این اتفاق تا آخر بازی رخ نمی‌دهد، چون واندربوی به حیوانات دیگری چون موش و شیر تبدیل می‌شود.

گیم‌پلی بازی آیفون و اندروید Wonder Boy: The Dragon's Trap همانند نسخه اصلی خود است. بازیکن با کنترل کردن Wonder Boy مراحل را پیش می‌برد و با زدن دکمه شمشیر، به دشمنان حمله می‌کند. سیستم کنترل حرکتی بازی کمی اذیت‌کننده است، بعضی اوقات که بازیکن قصد دارد روی سکویی بپرد به مشکل برمی‌خورد و به سختی می‌تواند روی سکو قرار بگیرد. این مشکل در بخش‌هایی خود را به خوبی نشان می‌دهد؛ به‌عنوان مثال در مراحل ابتدایی بازی، دری در زیر سکو قرار دارد و بازیکن برای رفتن به سمت در، باید از مانعی فنری گذر کند اما سیستم حرکتی بازی باعث می‌شود که شخصیت بازی روی فنر بپرد و نتواند از آن مانع عبور کند. سازندگان برای سهولت بازیکنان، سیستم کنترل شخصیت را طوری طراحی کرده‌اند که بازیکنان با مراجعه در بخش تنظیمات بتوانند جای دکمه‌ها را تغییر بدهند. البته اگر کنترلر به گوشی موبایل وصل کنید، این مشکل حرکتی برطرف می‌شود و شما می‌توانید بازی را به‌راحتی پیش ببرید.

 
 </div
گرافیک بصری بازی به دو صورت Retro و Modern قابل تغییر است

دشمنان بازی از تنوع بالایی برخوردار است و عملکرد آن‌ها برای بازیکن غیرقابل پیش‌بینی است. با پیشروی مراحل، رنگ دشمنان تغییر می‌کند و با تغییر رنگ آن‌ها درجه سختی آن‌ها نیز بالاتر می‌رود. اما این مورد باعث نخواهد شد زمانی‌که بازیکن با دشمنان ساده‌تر رو‌به‌رو می‌شود، با ذهنیت آسان کشته شدن دشمن، به او حمله کند. چون همان دشمن ساده حرکتی غیرقابل پیش‌بینی انجام می‌دهد که موجب صدمه دیدن بازیکن می‌شود. این امر باعث شده است بازیکن با احتیاط بیشتری به سمت دشمنان برود و با آن‌ها مبارزه کند. باس‌های بازی با وجود اینکه به مرور سخت‌تر می‌شوند، اما کشتن آن‌ها بسیار ساده است. برای ازبین‌بردن اژدها باید به سر آن‌ها ضربه وارد کرد که این امر موجب شده چالش خاصی برای بازیکن ایجاد نشود. لازم به ذکر است، با هر تغییر شخصیت به یک حیوان دیگر، قابلیت منحصر به همان حیوان نیز دریافت می‌کند. به‌عنوان مثال زمانی‌که Wonder Boy به موش تبدیل می‌شود، او می‌تواند از جاهای تنگ و کوچک عبور کند یا زمانی‌که به پرنده تبدیل می‌شود، قابلیت پرواز کردن به شخصیت اضافه می‌شود. این اتفاق موجب شده است که مراحل بسته به نوع طلسم شخصیت، تغییراتی در مراحل ایجاد شود و بازیکن با چالش‌های متنوعی رو‌به‌رو شود. در مجموع، بخش داستانی و گیم‌پلی بازی نمره قبولی را دریافت می‌کنند و می‌توان گفت انجام بازی Wonder Boy: The Dragon's Trap تجربه جذابی برای بازیکن خواهد بود.

Wonder Boy: The Dragon

سیستم حرکتی بازی کمی در تجربه این اثر خلل ایجاد می‌کند

بازی موبایل Wonder Boy: The Dragon's Trap به‌صورت دوبعدی طراحی شده است. گرافیک بازی به دو صورت Retro و Modern در بازی تعبیه شده است که هرکدام را به‌صورت جداگانه بررسی می‌کنیم. حالت گرافیکی Retro این اثر را به شکل نسخه اولیه بازی که در سال ۱۹۸۹ منتشر شده است، در می‌آورد. این حالت فضایی پیکسلی و کم جزئیات دارد که تجربه بازی را با حال و هوایی نوستالژیک و خاطره‌انگیز برای بازیکنان تبدیل می‌کند. حالت گرافیکی Modern نیز توسط استودیو Lizardcube طراحی و بازسازی شده است. در این حالت تمام شخصیت‌ها و محیط بازی به‌صورت دستی طراحی و اجرا شده است و تجربه بصری زیبایی برای بازیکن به وجود آمده است. این حالت دارای جزئیات بالایی است و انیمیشن‌های شخصیت‌ها به خوبی کار شده است. لازم به ذکر است، بعضی مواقع برای تغییر حالت گرافیکی بازی، بازی دچار مشکل می‌شود و بخشی از بازی به شکل گرافیک مدرن و بخشی دیگر به شکل گرافیک رترو به وجود می‌آید. موسیقی و صداگذاری بازی Wonder Boy: The Dragon's Trap نیز همانند بخش گرافیک بازی دارای دو حالت رترو و مدرن است. حالت رترو همان موسیقی ۸ بیتی سال ۱۹۸۹ بازی است که در بازی قرار داده شده است. حالت مدرن نیز توسط سازندگان ساخته شده است که حال و هوایی حماسی نسخه ۸ بیتی را با سازهای موسیقی نواخته‌اند. شایان ذکر است، فیزیک مراحل بازی بعضی اوقات دچار اشکال می‌شود؛ به‌عنوان مثال زمانی‌که بازیکن قصد دارد روی سکویی بپرد، بر لبه سکو سر می‌خورد و سقوط می‌کند.

بازی موبایل Wonder Boy: The Dragon's Trap تجربه دلچسبی است که توانسته است لحظات خوشی را برای بازیکن به وجود بیاورد. بازیکنان با انجام این بازی، یکی از بازی‌های خاطره‌انگیز را تجربه خواهند کرد که لذت آن تا مدت‌ها در ذهن بازیکنان قرار خواهد گرفت. امیدواریم سازندگان دوباره به بازسازی بازی‌های خاطره‌انگیز روی بیاورند و بازیکنان جدید را با آن دوران طلایی آشنا کنند.

این بازی روی سیستم‌عامل اندروید بررسی شده است.


منبع زومجی

Wonder Boy: The Dragon's Trap

بازی موبایل Wonder Boy: The Dragon's Trap یکی از بهترین بازی‌های بازسازی شده است که تجربه‌ای جذاب و دلچسب برای بازیکنان به وجود آورده است. وجود حالت‌های گرافیکی کلاسیک و رترو باعث شده است بازیکن هر دو حالت قدیمی و بازسازی شده بازی را بسته به سلیقه خود تجربه کند. مراحل متنوع و دشمنان غیرقابل پیش‌بینی این اثر توانسته است بازیکن با چالش‌های مهیجی روبرو شود. آسانی شکست دادن باس‌ها نیز موجب شده است بازیکن به راحتی از پس آنها بربیاید. اگر از آن دسته بازیکنان جدیدی هستید که علاقه دارید، بازی‌های قدیمی را تجربه کنند، تجربه این بازی را به شما پیشنهاد می‌کنم.
سجاد پاک آیین

8

نقاط قوت

  • + مراحل متنوع
  • + دشمنان غیرقابل پیش‌بینی
  • + کیفیت گرافیکی مناسب بازی
  • + موسیقی حماسی و صداگذاری قابل قبول
  • + گزینه‌های متنوع برای شخصی‌سازی کنترل شخصیت

نقاط ضعف

  • - باس‌های بیش از حد ساده
  • - ایرادات فنی کوچک در بخش گرافیک بازی
  • - برخی مشکلات سیستم حرکتی بازی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده