نویسنده: فرشید معتمد
// شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

سری جدید کارت‌های RTX انویدیا به زودی معرفی خواهند شد

به زودی شاهد معرفی‌ کارت‌های جدیدِ انویدیا خواهیم بود که همزمان با عرضه‌ی کارت‌های گرافیکیِ RX 5700 ای‌ام‌دی خواهد بود.

در ابتدا شایع شده بود که سری جدید کارت‌های RTX انویدیا با نام Super در ۲۱ ماه ژوئن یا ۳۱ خردادماه عرضه خواهند شد. اما اکنون مشخص شده که این اتفاق فعلا رخ نخواهد داد، ولی زمانِ معرفیِ آنها زیاد دور نیست و به چند روزِ دیگر موکول شده است. فعلا مطمئن هستیم این مدل‌ها یک به‌روزرسانی از تراشه‌های مبتنی بر معماریِ کنونیِ تورینگ هستند که با تعداد هسته‌های سایه‌زنِ بیشتر عرضه خواهند شد. اما چیزی که قطعی نشده این است که انویدیا برای این مدل‌ها قیمت‌های پایین‌تری نسبت به مدل‌های فعلی در نظر گرفته است یا خیر.

تاریخِ تعیین شده‌ی جدید بر خلاف گمانه‌زنی‌های قبلی به روزنامه‌نگاران هم اعلام شده و پس از انقضای تاریخِ "توافقنامه‌ی عدم افشای اطلاعات" یا NDA خواهند توانست صحتِ زمان‌بندی‌ِ مذکور را تایید کنند. البته این بار، هم زمان معرفیِ سه مدل از کارت‌های سری Super و هم زمانِ تخمینیِ عرضه‌ی آنها در بازار مشخص شده‌اند. هنوز هم ممکن است انویدیا این تاریخ‌ها را جابجا کند، اما از آنجایی که این بار انویدیا این زمان‌بندی را به شرکای تجاریِ خود هم اعلام کرده، بعید است که این زمان‌بندی تغییر کند.

۱۰ تیرماه ۱۳۹۸: روزِ برنامه‌ریزی شده برای معرفیِ رسمی تمام کارت‌های گرافیکی شامل RTX 2070 SUPER ،RTX 2060 SUPER و RTX 2080 SUPER که به نوعی عرضه‌ی روی کاغذ یا Soft Launch هم معروف است.

۱۸ تیرماه ۱۳۹۸: کارت‌های GeForce RTX 2060 SUPER و GeForce RTX 2070 SUPER به قفسه‌ی فروشگاه‌ها خواهند رسید.

۱ مردادماه ۱۳۹۸: تاریخ تخمینی برای رسیدن GeForce RTX 2080 SUPER به خرده فروشی.

Nvidia Super Series RTX VGA

با این حساب فقط حدودِ دو هفته‌ی دیگر مانده تا بتوانید یکی از کارت‌های گرافیکیِ سری Super را وقتی که به فروشگاه‌ها رسیدند خریداری کنید. ممکن است انویدیا تصمیم بگیرد بر اساس پاسخِ ای‌ام‌دی حرکت‌های بعدیِ خود را برنامه ریزی کند. همچنین انویدیا تخفیفی را در ازای ضرری که عرضه‌ی کارت‌های جدید به شرکای سازنده‌‌ی کارت وارد خواهد شد، برای آنها در نظر نخواهد گرفت و آنها مجبور خواهند شد موجودیِ فعلی کارت‌های RTX را با تخفیف‌های سنگین در طولِ این مدت به فروش برسانند تا به اتمام برسند. بنابراین اگر بخواهید یک مدل RTX را با قیمتِ ارزان‌تری تهیه کنید، این دوره – که بعد از معرفی رسمیِ کارت‌های سری Super آغاز خواهد شد- فرصتِ خوبی برای خرید است.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده