// چهار شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۱

اندی اونیل، یکی از موسسین بلوپوینت گیمز در سن ۴۷ سالگی درگذشت

استودیو بلوپوینت گیمز به‌تازگی اعلام کرده است که اندی اونیل، یکی از موسسین این استودیو در سن ۴۷ سالگی و در خانه خود در گذشته است.

یکی از بدترین خبرهای موجود در صنعت بازی‌های ویدیویی، خبر فوت توسعه‌دهنده‌های بازی است؛ مخصوصا آن دسته از افرادی که کاربران خاطرات زیادی با ساخته‌های‌شان دارند. باتوجه‌به جدیدترین اخبار بازی، حساب کاربری فیسبوک استودیو بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games)، اعلام کرده است که اندی اونیل، یکی از موسسین این استودیو، در خانه‌اش و سن ۴۷ سالگی فوت کرده است. استودیو بلوپوینت گیمز در جریان یک بیانیه اعلام کرده است:

ما ناراحتیم از اینکه باید خبر فوت اندی اونیل، یکی از موسسین خود را اعلام کنیم. اندی یکی از اعضای کلیدی در شکل گرفتن استودیو بلوپوینت بود و توانمندی مهندسی او، یک استودیو دو نفره را به مکان فعلی‌اش رساند. اندی از به‌چالش کشیده شدن و چالش‌های جدید ترسی نداشت و همیشه ما را وارد سخت‌ترین پروژه‌ها می‌کرد و از حد انتظار فراتر می‌رفت. او همیشه به ما یادآوری می‌کرد که این کار [بازیسازی] را به‌خاطر اینکه آسان است انجام نمی‌دهیم، بلکه برای سختی‌هایش آن را انجام می‌دهیم. او همیشه ما را وارد موارد بزرگی می‌کرد و ما هم میراث وی را ادامه می‌دهیم. در ۲۰ سال گذشته، اندی آستین را خانه‌ی خودش می‌دانست و علاقه‌ی خاصی به موسیقی داشت. او به فستیوال‌های موسیقی زیادی می‌رفت و هر زمان که می‌توانست، برای دوستان و خانواده‌اش گیتار می‌نواخت. همچنین اندی عاشق دوچرخه سواری و استفاده از دوچرخه‌اش در طبیعت بود. مشارکت اندی در صنعت بازی‌های ویدیویی هیچ‌وقت از یاد نمی‌رود. ما از درگذشت او ناراحت هستیم و از اینکه بخشی از زندگی ما است، سپاسگزاریم.

اندی اونیل در طول دوران حرفه‌ای خود کارنامه‌ی درخشانی را به‌ جا گذشته است. او قبل از اینکه استودیو بلوپوینت را تاسیس کند، برنامه نویس ارشد Metroid Prime بوده است. همچنین پس از تاسیس بلوپوینت گیمز، روی نسخه ریمستر God of War برای پلی استیشن 3 کار کرده است. از دیگر کارهای وی در زمینه برنامه نویسی هم می‌توان‌به ICO ،Shadow of the Colossus ،Metal Gear Solid و Uncharted اشاره کرد.

اندی اونیل


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده