// چهار شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

ظاهرا HBO قسمت گفتگوی پشت‌صحنه‌ اپیزود آخر Game of Thrones را حذف کرده است

طرفداران متوجه شده‌اند که اچ‌بی‌اُ جلوی پخش قسمت ششم برنامه Inside The Epside را با وجود ضبط شدن آن، گرفته است.

با اینکه فصل هشتم و نهایی «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) یک ماهی می‌شود که به پایان رسیده است، ولی جنجال‌هایش حالاحالاها ادامه‌دار خواهند بود. و چه چیزی جنجال‌برانگیزتر از برنامه‌‌های Inside the Episode که مثل سنتِ همیشگی این سریال، بعد از هرکدام از اپیزودهای این فصل پخش می‌شدند. این برنامه که در جریان آن، سازندگان و بازیگران با محوریتِ دیوید بنیاف و دی.‌بی. وایس درباره‌ی تحولات هر اپیزود صحبت می‌کنند و آنها را توضیح می‌دهند، در جریانِ فصل هشتم به منبعِ اصلی انتقادات طرفداران تبدیل شده بود. دلیلش هم این بود طرفداران در جریان توضیحاتِ بعد از هر اپیزود می‌‌توانستند از زبانِ خود نویسندگان و گردانندگانِ سریال بشنوند که فصل آخر با چه منطقِ بی‌منطقی طراحی شده است. از جایی که بنیاف و وایس، تصمیمشان برای تبدیل کردن آریا به قاتلِ شاه شب را با هدف «دور زدن انتظارات» تماشاگران توجیه کردند تا جایی که غافلگیر شدن دنریس تارگرین توسط ناوگان آهنین را با «او فراموش کرد» توجیه کردند. بنابراین این برنامه به منبعِ تغذیه‌کننده‌ی اصلی طرفداران غضبناک برای تولید «میم»‌ها و ویدیوهای اعتراضی خنده‌دار برای به سخره گرفتنِ طرز فکر سازندگان سریال تبدیل شده بود. اما نکته‌ی عجیبِ ماجرا این است که برنامه‌ی Inside the Epsiode مخصوصِ قسمت ششمِ فصل آخر هیچ‌وقت پخش نشد. در ابتدا به نظر می‌رسید که شاید ویدیوی این قسمت هیچ‌وقت ضبط نشده است. ولی به تازگی یکی از طرفدارانِ سریال ادعا کرده است که ششمینِ قسمت Inside the Episode وجود داشته، اما اچ‌بی‌اُ به دلایلی از پخش آن جلوگیری کرده است. این طرفدار در انجمن ردیت درباره‌ی این موضوع گفته است:

آنها قسمت ششم را ساخته بودن. یک هفته بعد از اینکه اپیزودِ ششم در کشور من روی آنتن رفت، قسمت ششم Inside the Episode در «اچ‌بی‌اُ گو» ظاهر شد، ولی قابل پخش شدن نبود. اگر درست یادم باشد، حتی شامل عکس شاخص و طول ۱۱ دقیقه‌ای هم می‌شد. من با اچ‌بی‌اُ تماس گرفتم و درباره‌ی این موضوع از آنها سوال کردم و آنها هم به من گفتند که اگرچه هر دو قسمت Inside the Episode و Thrones Explained برای اپیزود ششم وجود دارند، اما آنها کنسل شده‌اند و دیگر قابل‌تماشا نخواهند بود. آنها نمی‌دانستند که چرا، ولی خودم هم بیشتر از اینها پافشاری نکردم. چون افراد مسئولِ محتوای اچ‌بی‌اُ گو در کشور خودم هم احتمالا دلیلش را نمی‌دانستند. نتیجه‌ی نهایی این است که آنها قسمت ششم را ضبط ‌کرده‌اند، اما فقط می‌توانیم تصور کنیم، از آنجایی که قسمت‌های قبلی حسابی مورد هدفِ «میم»‌سازی قرار گرفتند، یا اچ‌بی‌اُ یا خود بنیاف و وایس از پخش آن صرف نظر کرده‌اند.

از آنجایی که رکوردشکنی‌های متوالی فصل آخرِ «بازی تاج و تخت» از نظر تعداد بینندگان باعث شده بود تا سرانِ اچ‌بی‌اُ چیزی برای مخفی شدن پشت آن و نادیده گرفتنِ انتقادات به فصل آخر داشته باشند، به قول طرفداران، ماجرای حذف قسمت ششم Inside the Episode نشان می‌دهد که آنها حداقل می‌دانستند که صحبت‌هایی که در این برنامه می‌شد چقدر بد بودند و مجبور به تصمیم‌گیری برای کاهش آسیب‌های بیشتر شده بودند.


منبع reddit
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده