نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰

پرشین هتل؛ تور استانبول و آنچه بهتر است بدانید

اگر به ترکیه سفر می‌کنید و نمی‌دانید کدام شهر بهتر است، تور استانبول و رزرو آن از پرشین هتل را امتحان کنید تا از بهترین شهرهای استانبول دیدن کنید.

تور استانبول، توری مهیج و ترکیبی از دیدنی‌های طبیعی، ساختمان‌های تاریخی، بازارهای صنایع دستی، حضور در جشن‌ها، کنسرت‌ها و... است. استانبول شهر مسجدها و کلیساها و بازارهاست و از این جهت به مشهد شباهت دارد که رزرو تور مشهد هوایی را می‌توانید ازطریق سایت پرشین هتل انجام دهید.

البته فراموش نکنیم که اقامت در هتل‌ها و کوچه خیابان‌های استانبول تفاوت‌های زیادی با اقامت در هتل مشهد دارد. بی شک اقامت در هتل مشهد آن هم با امنیت بالا تفاوت بسیاری با رزرو تور استانبول لحظه آخری و اقامت در هتل‌های استانبول و در خیابان هایی ناآشنا دارد.

آب‌و‌هوا در تور استانبول

درحالی‌که استانبول دمایی متعادل دارد، سفر به شهرهایی همچون کاپادوکیا ترکیه، تنها جاذبه‌های طبیعی و تفریحی همچون بالن سواری در دمای پایین یا بالا و شهری همچون آنتالیا تنها تفریحات دریایی و جاذبه‌های طبیعی همراه‌با دمای بالای هوا و... را دارد.

تور استانبول در اغلب ماه‌های سال دلپذیر بوده و تمامی ماه‌ها از تعادل خوبی برای گردش در شهر و رزرو هتل استانبول برخوردار هستند. همچنین از این شهر به‌دلیل وجود وسایل نقلیه، ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار به‌راحتی می‌توان به دیگر شهرهای ترکیه سفر کرد یا حتی با اقامت در هتل استانبول امکان رزرو هتل‌های شهرهای دیگر را فراهم کرد.

کودتا استانبول

امنیت حاکم بر تور استانبول و ترکیه

دفتر امور خارجه انگلیس می‌گوید که این کشور یعنی ترکیه و تور استانبول به‌طور کلی امن هستند؛ زیرا بخش گردشگری و هتل‌های استانبول و شهرهای دیگر را به‌صورت مداوم ارزیابی می‌کند و در تلاش است تا گردشگران سفری به یادماندنی در تور استانبول و سایر شهرها داشته باشند.

ترکیه پس از یک سری حملات تروریستی، یک کودتای ناموفق و یک رفراندوم که راجع به رجب طیب اردوغان بود، کمی با رکود اقامتی در هتل استانبول و استقبال از تور استانبول و تور ترکیه مواجه شد اما به تدریج بخش گردشگری خود را احیا کرد.

تور استانبول به واسطه سواحل دریای مدیترانه و سواحل دیگر، غذا و آب‌و‌هوا، در سال ۲۰۱۴ بسیار محبوب بوده است و حدود ۴۲ میلیون گردشگر خارجی را در هتل استانبول جذب کرده است که ششمین مقصد توریستی محبوب جهان شناخته می‌شود.

بااین‌حال کشور ترکیه، چند سالی می‌شود که از لحاظ سیاسی سقوط کرده است؛ تور استانبول تقریبا از سال ۲۰۱۶ میلادی تنها ۲۴ میلیون بازدید کننده خارجی را به سوی کشور ترکیه کشانده است.

بازار پرواز بین انگلیس و ترکیه، ایران و تور استانبول نقش مهمی در گردشگری ترکیه و استانبول دارد. پس از آنکه بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی بریتانیا ظرفیت صندلی خود را به‌شدت افزایش دادند دوباره اوضاع اقتصادی این کشور تا حدودی بهبود یافت و تور استانبول، ازمیر، آنتالیا و... رونق یافت.

کیف قاپی استانبول

اما سؤال اینجا است که حالا پس از یک دوره نا آرامی، ترکیه یک مکان امن برای تعطیلات است؟

به‌طور کلی اداره امور خارجه و کشورهای مشترک المنافع (FCO) هشدارهایی را که درمورد بازدید از ترکیه و تور استانبول در چند سال گذشته وجود داشته لغو کرده است. هرچند هنوز توصیه‌های احتیاطی پا برجاست اما برگزاری تور استانبول و آنتالیا و... از کشورهای مختلف به‌خصوص ایران نشان می‌دهد این کشور امن و اقامت در هتل استانبول بلامانع است؛ به‌علاوه اینکه قیمت تور استانبول بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

(FCO) می‌گوید: «اکثر بازدیدکنندگان بدون دردسر تور استانبول و شهرهای دیگر را رزرو می‌کنند»، اما می‌افزاید که بازدیدکنندگان باید «به محیط اطراف خود توجه داشته باشند و در مکان‌های شلوغ هوشیار باشند.» در این خصوص توصیه‌هایی به ایرانیان عازم تور استانبول نیز می‌شود که در محله‌های ناامنی همچون آکسارای و ... مواظب کیف و وسایل شخصی و حتی افرادی با سلاح گرم و سرد باشند که این مورد در تمامی کشورها صادق است.

این کشور و تور استانبول بیشترین برچسب سبز را دارد که نشان می‌دهد سفر به این کشور امن است، به جز چند منطقه خاص.

بااین‌حال، وزارت امور خارجه ایالات متحده (DOS) در حال حاضر تمام ترکیه و تور استانبول را در سطح «3» قرار می‌دهد که نشان می‌دهد این کشور در دسته کشورهای تروریسم خیز است؛ البته رفتارهای حاکم بر کشور چیزی خلاف این را نشان می‌دهد.

این وزارتخانه می‌گوید این توصیه نیز در مورد سفرهای جاده‌ای در سراسر کشور ترکیه و تور استانبول زمینی اعمال می‌شود و افزود: «در حال حاضر تعداد زیادی از دفاتر پلیس در جاده‌های اصلی در ترکیه وجود دارند.» همچنین هشدار می‌دهد که گردشگران نباید تلاش کنند عکس یا فیلم‌هایی از هرگونه امکانات نظامی حساس را بگیرند و بهتر است در هتل استانبول اقامت کنند.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده