نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۴

مینی کنسول‌های TurboGrafx-16 و PC Engine توسط کونامی عرضه خواهند شد [E3 2019]

کونامی هم به جمع تولیدکنندگان مینی کنسول‌ها پیوست و قرار است نمونه‌های جمع و جور TurboGrafx-16 و PC Engine را به‌دست علاقمندان برساند.

در دورانی به‌سر می‌بریم که کمپانی‌های سازنده کنسول‌های بازی هر روز از نمونه‌های کوچک یا مینی کنسول خود رونمایی می‌کنند. اکنون بعد از معرفی مینی کنسول‌های SNES، NES، مگا درایو، پلی استیشن و حتی مینی کنسول آرکید کپکام، نوبت به کونامی (Konami) رسیده است تا در E3 2019 موارد جدیدی را در این زمینه معرفی کند؛ کنسول‌هایی که قرار است برپایه‌ی TurboGrafx-16 و PC Engine عرضه شوند.

کنسول PC Engine با همکاری مشترک شرکت‌های هادسون سافت (Hudson Soft) و NEC در سال ۱۹۸۷ وارد بازار ژاپن شد و نسبت به زمان خود از نظر صوتی و بصری قدرت مناسبی داشت. این کنسول دو سال بعد با تغییراتی در ظاهر خود تحت عنوان TurboGrafx-16 به‌دست علاقمندان در آمریکا رسید و به‌تدریج کشورهای اروپایی هم پذیرای آن شدند. این محصول هادسون سافت متعلق به نسل چهارم کنسول‌های بازی بود، یعنی دورانی که سگا و نینتندو با جنسیس و SNES طرفداران زیادی پیدا کردند. هرچند TurboGrafx-16 یا به‌عبارت دیگر PC Engine محبوبیتی در حد و اندازه‌های آن‌ها پیدا نکرد و تنها ۱۰ میلیون واحد از آن فروخته شد، ولی هنوز هم بعد از گذشت سال‌ها طرفداران خاص خود را دارد.

اکنون شرکت کونامی در حال کار روی مینی کنسول‌هایی برپایه سه مدل مختلف از این محصول هادسون سافت است که نمونه آمریکایی TurboGrafx-16 Mini نام دارد، نمونه ژاپنی PC Engine Mini و نمونه اروپایی هم PC Engine CoreGrafx Mini (مدل CoreGrafx نمونه آپدیت‌شده‌ای از PC Engine بود که در سال ۱۹۸۹ عرضه شد و تفاوت‌های کوچکی با مدل معمولی داشت).

این کنسول‌ها از نظر شکل و ظاهر دقیقاً مشابه نسخه‌های اصلی خود هستند، ولی در ابعادی کوچک‌تر، که البته کاهش ابعاد تنها در مورد خود کنسول‌ها اعمال شده است و کنترلرهای آن‌ها اندازه‌ای برابر کنترلرهای کلاسیک دارند.

کونامی برای بازی‌های این کنسول‌ها قابلیت ذخیره سریع (Quick Save) در نظر گرفته است تا بازیکن بتواند در هر لحظه بازی را ذخیره کند و بعداً آن را ادامه دهد. همچنان حالت‌های مختلفی برای پخش تصویر وجود دارد و در کنار پخش تصویر معمولی که خیلی ساده با استفاده از کابل HDMI امکان‌پذیر است، حالت‌هایی چون نحوه پخش قدیمی با خط‌های تلویزیون‌های CRT هم وجود خواهد داشت. همچنان می‌توان با استفاده از Multitap (که جداگانه فروخته می‌شود) تا پنج بازیکن را در تجربه بعضی بازی‌ها شریک کرد.

دانلود ویدیو از آپارات

بازی‌های این کنسول‌ها هم به دو مجموعه تقسیم می‌شوند و کنسول ژاپنی با نمونه‌های غربی خود از این نظر تفاوت‌هایی دارد.

بازی‌های TurboGrafx-16 Mini و PC Engine CoreGrafx Mini:

  • Alien Crush
  • Dungeon Explorer
  • New Adventure Island
  • Ninja Spirit
  • R-Type
  • Ys Book I & II

بازی‌های PC Engine Mini:

  • Bonk
  • Castlevania: Rondo of Blood
  • China Warrior
  • Dungeon Explorer
  • Super Star Soldier
  • Ys Book I & II

البته این لیست تمام بازی‌های کنسول‌ها نیست و در آینده برای آن‌ها بازی‌های بیشتری معرفی خواهد شد و اطلاعات تکمیلی هم به‌زودی منتشر می‌شود.


منبع Gematsu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده