// پنجشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

بازی Doom Eternal فاقد حالت چندنفره Deathmatch خواهد بود [E3 2019]

استودیو اید سافتور به‌تازگی اعلام کرده که بازی Doom Eternal فاقد حالت چندنفره قدیمی یا Deathmatch خواهد بود.

براساس جدیدترین اخبار بازی، استودیو Id Software اعلام کرده که بازی Doom Eternal فاقد حالت چندنفره قدیمی یا همان Deathmatch خواهد بود. براساس اطلاعاتی که در رویداد E3 2019 از این بازی منتشر شد، بخش چندنفره بازی روی حالت Battlemode تمرکز خواهد داشت. بخش‌هایی از صحبت‌های مارتی استراتون، یکی از تولیدکنندگان بازی، در زیر قابل مشاهده است:

در این بازی خبری از حالت چندنفره قدیمی نخواهد بود و تمرکز ما تنها روی حالت Battlemode است. این حالت به‌طور خاص از مجموعه Doom وارد بازی شده و یکی از حالت‌های محبوب بازیکنان است. احتمالا شما نیز با گیم‌پلی آن و بازی کردن در نقش Slayer آشنا هستید.

اگرچه بخش تک‌نفره بازی Doom که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد از همه نظر خود بود و موردتوجه بازیکنان قرار گرفت، اما بخش چندنفره‌ آن دارای ایراداتی بود و درس‌هایی فراموش‌نشدنی به تیم توسعه بازی داد که دیگر آن‌ها را تکرار نکند. ادامه‌ی صحبت‌های استراتون را در زیر مشاهده می‌کنید:

وقتی که به نسخه ۲۰۱۶ بازی Doom نگاه می‌کنید، خواهید دید که ما بسیاری از موارد بازی را به‌شکلی سنتی و وفادار به ریشه‌ها ساخته بودیم. در بخش چندنفره بازی هیچ‌یک از مواردی که کاربران در بخش تک‌نفره‌ی آن دیده بودند و از آن لذت برده بودند، وجود نداشت. در این حالت از شخصیت‌های Slayer و Demon در راه و به شیوه‌ی درستی استفاده نشده بود. از این‌رو تصمیم گرفتیم که تغییراتی در این بخش ایجاد کنیم تا در آینده شاهد این موارد خسته‌کنند نباشیم.

در ادامه بخش‌هایی از صحبت‌های هیوگو مارتین، یکی از کارگردانان بازی، را مشاهده می‌کنید:

در سال ۲۰۱۶ ما متوجه شدیم که نیازمند مدیریت هستیم، نه ادامه دادن روند قبلی. در بخش تک‌نفره‌ی بازی ما دقیقا با مدیریت کردن تمامی موارد توانستیم به یک بازی که نام آن یک Doom واقعی است دست پیدا کنیم. اما در بخش چندنفره با ترکیب کردن مقداری مدیریت و مقداری نیز پیروی از راه‌های قدیمی و سنتی، به بازیکنان و خودمان نشان دادیم که این آن چیزی نبود که مدنظر داشتیم و می‌خواستیم! حال تصمیم گرفته‌ایم که بخش چندنفره بازی Doom Eternal را طوری توسعه دهیم که در عین حالی که حس یک بازی Doom را منتقل می‌کند، بتواند بهترین تجربه‌ی ممکن از یک نبرد آنلاین نیز انتقال دهد.

doom eternal

ترکیب مناسبی که برای این حالت به آن رسیدیم، قرار دادن دو شیطان (Demon) در مقابل یک Slayer بود که بتواند بهترین گیم‌پلی ممکن را ارائه دهد. استراتون در ادامه می‌گوید:

در حقیقت ما نمی‌توانستیم به هیچ‌شکلی کاری کنیم که یک Slayer دیگر به این ترکیب اضافه کنیم. ما پیش‌تر این کار را کرده بودیم و نتیجه‌ی خوبی نگرفته بودیم. اگر ما قرار بود با ترکیب دو Slayer پیش می‌رفتیم، در این حالت اگر مهارت‌های یکی از طرفین بیشتر از دیگری بود، تعادل نبرد به هم می‌خورد. اما در حالتی که حالا مدنظر داریم، اگر حتی مهارت یکی از طرفین نیز بیشتر باشد، طرف مقابل می‌تواند با همکاری تیمی و استراتژی، پیروز میدان باشد و به این شکل تعادل بازی و نبردهای آن نیز حفظ خواهد شد.

در خبری دیگر، استودیو اید سافتور اعلام کرده که هیچ مانعی برسر راه قابلیت کراس پلتفرم برای بازی Doom Eternal نمی‌بیند و این‌طور که مشخص است ممکن است در آینده شاهد اضافه شدن این قابلیت نیز باشیم. استراتون در این‌باره می‌گوید:

در حال حاضر هیچ مورد یا مشکل فنی برای توسعه سیستم کراس پلتفرم برای این بازی وجود ندارد و ما علاقه‌مند هستیم این کار را در برنامه قرار دهیم. هدف ما این است تا جایی که می‌توانیم تعداد بازیکنانی را که می‌توانند در Doom Eternal گرد هم جمع شوند، افزایش دهیم. از نظر فنی هیچ مانعی بر سر راه این کار نیست و تنها باید به یک‌سری مسائل مربوط‌به حقوق ناشرین و شرکت‌های مختلف کنسول‌ها و موارد مشابه پرداخته شود. ما به هیچ‌وجه در این زمینه برای خود محدودیتی ایجاد نکرده‌ایم.

نظرات خود را در مورد این خبر با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده