// سه شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

مجموعه Gears فعلا حالت بتل رویال نخواهد داشت [E3 2019]

استودیو کوالیشن، خالق مجموعه محبوب Gears اعلام کرده که در حال حاضر این مجموعه پذیرای حالت محبوب بتل رویال نخواهد بود.

بر اساس جدیدترین اخبار بازی و در گفتگویی که وب‌سایت IGN با راد فرگوسن، سرپرست استودیو Coalition، داشته، مشخص شده که مجموعه Gears of War فعلا قرار نیست پذیرای حالت محبوب بتل رویال باشد. وی گفته که تیم وی در حال حاضر به‌شدت مشغول توسعه بازی‌های Gears 5، Gears Tactics و Gears Pop است و می‌تواند به هر مساله‌ی دیگری غیر از اضافه کردن یک حالت بتل رویال به این سری فکر کند.

وی همچنین گفته اگر زمانی نیز تصمیم این استودیو بر این باشد که حالت بتل رویالی را برای این سری توسعه دهد، نه‌تنها به شکلی که شایسته نام سری Gears است این کار را انجام خواهد داد، بلکه تلاش می‌کند تا یک بازی محبوب دیگر به مجموعه بازی‌های سبک Battle Royal اضافه کند. وی گفته که کاملا از علاقه و اشتیاق گیمرها به سبک‌های محبوب خصوصا بتل رویال آگاه است اما نمی‌خواهد و نمی‌تواند تنها به دلیل محبوبیت این سبک به یک‌باره وارد آن شده و از مسیر اصلی خود منحرف شود. بخش‌هایی از صحبت‌های وی را در زیر مشاهده می‌کنید:

ما با چنین مواردی پیش‌تر نیز مواجه بوده‌ایم. به خاطر بیاورید زمانی را که سبک MMO بسیار فراگیر و محبوب شد و همه به طرف بازی‌هایی مثل World of Warcraft رفتند. پس از آن تقریبا همه شرکت‌ها به سمت ساخت بازی‌هایی با این سبک حرکت کردند اما در نهایت تنها دو یا سه بازی برتر در این سبک به موفقیت دائمی دست پیدا کردند. همین مورد در رابطه با بازی‌های سبک MOBA مانند Dota 2 و League of Legends و سایر بازی‌های این سبک نیز صادق است.

Gears 5

در رابطه با ساخت یک حالت بتل رویال در سری Gears، تمایلاتی نیز در داخل تیم وجود دارد تا بتوان آن را شبیه به حالت چندنفره‌ای کرد که در بازی Gears 5 توسط رایان کلیونز طراحی شده، درآورد. اما حتی خود رایان نیز از چالش‌ها و سختی‌های آوردن این سبک به داخل این سری آگاه است. در زیر بخش‌هایی از صحبت‌های کلیونز را مشاهده می‌کنید:

من به شخصه عاشق سبک بتل رویال هستم. اما تلفیق این سبک با سری Gears دارای یک‌سری چالش‌ها و مسائل است که این امر را پیچیده و سخت می‌کند. در حقیقت با دو سبک کاملا متفاوت از نبرد و نحوه مبارزه روبرو هستیم. البته این مساله غیرممکن نیز نیست، اما انجام آن به زمان و تمرکز واقعا جدی نیاز دارد که از همه نظر به‌درستی و خوبی انجام بگیرد.

نبود یا کمبود حرکات و سرعت کافی در سری Gears و استفاده در سبک مبارزه‌ای که در آن بیش از هر چیزی روی پوشش یا سنگر گرفتن تکیه می‌شود، مساله‌ای است که پیاده‌سازی آن را در سبک بتل رویال با مشکل مواجه می‌کند. البته بنابه گفته‌ی فرگوسن، اگر تیم این بازی زمان و تمرکز کافی را روی چنین سبکی بگذارد، ممکن است بتواند از همین ویژگی کاور گرفتن و تلفیق آن با سبک بتل رویال یک تجربه‌ی خاص خلق کند. فرگوسن گفته که اگر زمان آن فرا برسد، فکرهای خوبی در سر دارد. ادامه صحبت‌های وی به شرح زیر است:

از نظر من، یک‌چنین بازی باید دارای یک‌سری ویژگی‌ خاص باشد. آیا با یک بازی تک و وسوسه‌کننده روبرو هستیم؟ آیا این بازی خواهد توانست در کلاس خود به برترین تبدیل شود؟ حتی ممکن است بازی با چنین ویژگی‌هایی همین حالا نیز ساخته شده باشد. ما در حال حاضر مدت‌ها است که مشغول این هستیم که پنج عامل کلیدی را در بازی Gears 5 اعمال کنیم. حالت بتل رویال یکی از این موارد نیست و فعلا قرار نیست به این سری اضافه شود. البته در نظر داشته باشید که به‌طور کامل نیز این حالت را منتفی نمی‌دانیم و ممکن است روزی تصمیم به ساخت آن بگیریم. در حال حاضر ما بسیار مشغول هستیم. مشغول ساخت سه بازی، ساخت اکشن فیگورهای جذاب، مشغول صدور لایسنس برای ساخت فیلم و کامیک از روی مجموعه Gears. ما در حال حاضر حسابی مشغول هستیم!

gears 5

پیش‌تر و در جریان نمایشگاه E3 2019، تریلر جدیدی از بازی Gears 5 را مشاهده کردید. بازی قرار است در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور ماه) برای پی سی و ایکس باکس وان منتشر شود. نظرات خود را در مورد تلفیق سبک بتل رویال با مجموعه Gears با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده