نویسنده: مهرداد داودی
// سه شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱

پروژه اسکارلت ایکس باکس از بازی‌های چهار نسل پشتیبانی خواهد کرد [E3 2019]

فیل اسپنسر می‌گوید کنسول جدید ایکس باکس که با نام رمز Project Scarlett شناخته می‌شود، از بازی‌ها چهار نسل پشتیبانی خواهد کرد.

شرکت مایکروسافت علاقه‌ی زیادی دارد تا با کنسول نسل بعد ایکس باکس که با نام رمز Project Scarlett شناخته می‌شود از بازی‌های چهار نسل، یعنی کنسول‌های ایکس باکس اورجینال، ایکس باکس 360، ایکس باکس وان و البته بازی‌های آینده پشتیبانی کند. در جریان برنامه Inside Xbox، مدیر بخش ایکس باکس یعنی فیل اسپنسر تایید کرده که مایکروسافت قصدِ «احترام به خریدهای» مخاطبانش را دارد و هدف تیم توسعه این شرکت انتقال تمام بازی‌های پیشین و حتی تجهیزاتی مانند کنترلر XBOX Elite و سری دوم این کنترلرها به Project Scarlett، کنسول نسل بعد ایکس باکس است.

علاوه‌بر صحبت‌های اسپنسر، وب‌سایت IGN گفتگویی با دو مسئول از تیم ایکس باکس، یعنی جیسون رونالد و بیل استیول، کسانی که پیش از این در بخش Backward Compatibility فعال بودند و اکنون در رابطه با Project xCloud فعالیت می‌کنند، انجام داده است. هردوی این افراد از تعهد به انتقال تمام بازی‌هایی که اکنون روی ایکس باکس وان اجرا می‌شوند بعلاوه ۶۰۰ بازی بخش Backward Compatibility به Project Scarlett صحبت کرده‌اند. جیسون رونالد در این باره به شرح زیر سخن گفته است:

تمرکز تیم ما روی تضمین انتقال و قابل بازی بودن همه‌ی بازی‌های ایکس باکس وان روی کنسول بعدی است. علاوه‌بر این، بازی‌های ایکس باکس 360 و ایکس باکس اورجینال که اکنون روی ایکس باکس وان اجرا می‌شوند.

آن‌ها در مورد اینکه چه چیزهایی همراه با عرضه خود کنسول در تعطیلات پیش‌رو در دسترس خواهند بود گفتند:

تلاش و علاقه‌ی ما متمرکز بر حضور تمام بازی‌های ایکس باکس وان روی کنسول نسل بعد است. نکته اما تعداد سه هزار تایی این بازی‌ها است. در نتیجه ما کارهای زیادی برای انجام دادن خواهیم و اکنون نیز نمی‌توانیم ارقام مشخصی درباره تعداد بازی‌های این کنسول در نسل بعد خواهد بود. اما همه تلاشمان را بکار می‌گیریم تا همه بازی‌ها به این کنسول راه پیدا کنند.

کنسول جدید ایکس باکس با نام Project Scarlett در جریان کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 معرفی شده است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده