نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

Elden Ring تجربه‌ای جهان‌باز با درجه سختی بالا است [E3 2019]

پس از رونمایی رسمی از بازی Elden Ring در کنفرانس امروز مایکروسافت، حال اطلاعات جدیدی از آن توسط هیدتاکا میازاکی ارائه شده است. 

 یکی از بازی‌های بزرگ معرفی‌شده در جریان کنفرانس E3 2019 مایکروسافت، Elden Ring، ساخته جدید استودیو فرام‌سافتور و هیدتاکا میازاکی بود؛ اثری که با یک تریلر سینمایی رونمایی شد اما شاهد ارائه اطلاعات زیادی از آن در جریان کنفرانس نبودیم. با این حال در جدید‌ترین اخبار بازی، میازاکی مصاحبه کوتاهی با ایکس‌باکس وایر داشته و در جریان آن، برخی اطلاعات جدید را در مورد این بازی که جرج آر آر مارتین هم در توسعه آن نقش دارد، ارائه کرده است. 

بازی Elden Ring

به گفته میازاکی، روند ساخت بازی Elden Ring کمی پس از اتمام کار تیم روی DLC بازی Dark Souls یعنی تقریبا از سه سال پیش آغاز شده است. Elden Ring ابتدا قرار بود اثری شبیه به آثار فانتزی کلاسیک باشد اما در ادامه میازاکی و اعضای تیم تصمیم گرفته‌اند تا این اثر را به یک تجربه اکشن نقش‌آفرینی فانتزی با حال و هوای تاریک تبدیل کنند و عناصری را در آن قرار بدهند که امکان گنجاندن آن‌ها در سری دارک سولز وجود نداشت. 

رییس استودیو فرام‌سافتور در ادامه توضیح داد که روند توسعه Elden Ring، تقریبا در کنار Sekrio Shadows Die Twice پیش می‌رفت و در حالی که سکیرو بیش‌تر روی عناصر اکشن تمرکز داشت، این بازی قرار است تمرکز بیش‌تری روی المان‌های نقش آفرینی داشته باشد:

قطعا در این بازی هم ما اهمیت زیادی به مبارزه‌های تن به تن داده‌ایم و این عنصر همیشگی بازی‌های ما در Elden Ring هم قابل مشاهده خواهد بود. 

فرام‌سافتور استودیویی است که آن‌ها را با بازی‌های سخت و چالش‌برانگیز می‌شناسیم و میازاکی اعلام کرد که Elden Ring هم قرار است پیرو همین مسیر باشد:

در این بازی هم ما آن لذت پشت سر گذاشتن چالش‌های سخت را که در سایر ساخته‌هایمان وجود داشت، حفظ کرده‌ایم و من بر این باور هستم که نتیجه نهایی بسیار لذت‌بخش خواهد بود. 

 همچنین Elden Ring، قرار است شامل استفاده از انواع سلاح‌ها، جادو‌ها و روش‌های خلاقانه مبارزه با دشمنان باشد و همین مساله باعث می‌شود تا بازیکنان قادر باشند استراتژی و سبک مبارزاتی خود را بر اساس سلیقه‌شان انتخاب و اجرا کنند. به‌علاوه الدن رینگ قرار است است شامل ویژگی شخصی‌سازی کاراکتر هم باشد و برخلاف سکیرو، در آن شاهد شخصیت‌هایی ثابت نخواهیم بود. 

بازی Elden Ring

اما یکی از بخش‌های مهمی که در جریان این مصاحبه به آن اشاره شد، نقش جرج آر آر مارتین در توسعه این بازی بود. میازاکی در پاسخ به این سوال اعلام کرد که کتاب Fevre Dream مارتین که در سال ۱۹۸۲ چاپ شده و داستانی با محوریت خون آشام‌ها است، منبع الهام مهمی برای Elden Ring بوده است:

از نظر من، Fevre Dream یک شاهکار در بین کتاب‌های فانتزی خون‌آشام محور است و من حتی پیش از این هم خواندن آن را به اعضای جدید استودیو توصیه می‌کردم. مارتین نقش اصلی را در نوشتن جنبه‌های اساطیری و افسانه‌ای بازی خواهد داشت و من از اینکه وی پیشنهاد ما را برای حضور در این پروژه قبول کرده، بی‌نهایت از او سپاسگزارم. 

یکی دیگر از مواردی که میازاکی در مصاحبه خود به آن پرداخت، تفاوت‌های Elden Ring با سایر بازی‌های فرام‌سافتور است؛ جایی که وی اعلام کرد که این اثر، قرار است تجربه‌ای جهان‌باز باشد:

باید بگویم که بزرگ‌ترین تفاوت این بازی با ساخته‌های قبلی، جهان‌باز بودن آن است که باعث شده تا مقیاس دنیای بازی، سبک روایت آن و همینطور عمق و آزادی‌عمل گشت‌و‌گذار در جهان بازی بسیار گسترده‌تر از قبل باشد. بدون شک از نظر حجم و مقیاس، الدن رینگ بزرگ‌ترین بازی ما تا به امروز خواهد بود. البته برای اصطلاح «جهان‌باز»، تعریف‌های متعددی وجود دارند و شاید منظور من از آن متفاوت از برداشت بقیه باشد اما به طور دقیق‌تر، ما سعی کرده‌ایم تا دید خاص خودمان از بازی‌های جهان‌باز را داشته باشیم و اثری با دنیایی بزرگ و پر از آزادی‌عمل خلق کنیم که در آن، شاهد تهدید‌ها و خطر‌های زیادی خواهیم بود و بازیکنان می‌توانند در بخش‌های مختلف آن مشغول گشت‌و‌گذار و پیدا کردن موارد جدید شوند. همچینن در بخش‌های مختلف دنیای بازی، قادر خواهید بود مکان‌هایی مثل قلعه‌هایی با طراحی‌های خاص را هم مشاهده کنید. 

میازاکی در پایان هم تایید کرد که الدن رینگ قرار است شامل نبرد‌هایی با باس‌های قدرتمند باشد. جدید‌ترین ساخته فرام‌سافتور برای ایکس ‌باکس وان، پلی ‌استیشن 4 و  پی سی تایید شده و هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد. نظرات خود را در مورد توضیحات میازاکی پیرامون این بازی با زومجی به‌اشتراک بگذارید. 


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده