نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۲۱

اولین جزییات کنسول نسل نهمی ایکس باکس با اسم رمز اسکارلت [E3 2019]

مایکروسافت در جریان کنفرانس E3 2019 خود، اولین جزییات را از کنسول نسل بعدی خود ارائه کرد که با اسم رمز اسکارلت شناخته می‌شود. 

مایکروسافت در جریان کنفرانس امشبش در نمایشگاه E3 2019، نمایش‌های مختلفی از بازی‌هایی چون Gears 5 ،Borderlands 3 و حتی سرویس ایکس‌باکس گیم پس آلتیمیت و نسل جدید کنترلر الیت ارائه کرد. اما بخش پایانی کنفرانس این شرکت، به ارائه اولین اطلاعات از کنسول بعدی آن‌ها اختصاص داشت؛ کنسولی که با اسم رمز اسکارلت شناخته می‌شود و مایکروسافت با نمایش ویدیویی، برخی از جزییات فنی آن را ارائه کرد. در ادامه می‌توانید این ویدیو را تماشا کنید:

دانلود ویدیو از آپارات

پردازنده اصلی کنسول بعدی ایکس‌باکس، پردازنده‌ای شخصی‌سازی‌شده مبتنی بر پردازنده Zen 2 شرکت AMD خواهد بود. مایکروسافت اعلام کرده که این کنسول چهار برابر قوی‌تر از کنسول ایکس‌باکس وان ایکس خواهد بود و حافظه گرافیکی استفاده‌شده در آن هم از نوع GDDR6 است. پروژه اسکارلت مایکروسافت، از رزولوشن 8K پشتیبانی می‌کند و همینطور قادر به اجرای بازی‌ها با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه خواهد بود و البته پشتیبانی از فناوری ری تریسینگ هم یکی دیگر از ویژگی‌های این کنسول است. 

در جریان ویدیو بالا، یکی از اعضای تیمی که در حال کار روی اسکارلت هستند، اعلام کرد که در این کنسول از SSD استفاده خواهد شد؛ البته با این تفاوت که مایکروسافت به‌نوعی نسل جدیدی از SSD‌ها را خلق و از آن‌ها به‌عنوان حافظه رم مجازی استفاده کرده است که باعث می‌شود شاهد عملکردی تا ۴۰ برابر سریع‌تر از نسل فعلی و در نتیجه لود سریع‌تر بازی‌ها باشیم. 

در پایان هم مایکروسافت اعلام کرد که کنسول بعدی آن‌ها قرار است در تعطیلات ۲۰۲۰ روانه بازار شود و بازی Halo Infinite هم بازی هنگام‌عرضه آن خواهد بود. 


منبع The Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده