نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۶

خالق یاکوزا از قدرت پلی استیشن 5 و بازی جدید این مجموعه می‌گوید

توشیهیرو ناگوشی، خالق مجموعه یاکوزا از پایان کار روی داستان نسخه جدید و قدرت پلی استیشن 5 می‌گوید.

توشیهیرو ناگوشی و تیم او این روزها مشغول کار روی نسخه جدیدی از مجموعه بازی‌های یاکوزا (Yakuza) اثر سگا هستند؛ بازی‌ای که در حال حاضر با عنوان Shin Ryu Ga Gotoku شناخته می‌شود و شخصیت اصلی آن هم به‌جای Kazuma Kiryu که در نسخه‌های قبلی شاهد حضور او بودیم، Ichiban Kasuga خواهد بود. اکنون ناگوشی که خالق یاکوزا بوده و بیشترین نقش را در تولید این مجموعه داشته است، در جدیدترین صحبت‌های خود در جریان برودکست Sega-Nama به بحث در مورد نسخه جدید پرداخته است که در ادامه بخشی از مهم‌ترین صحبت‌های او را می‌خوانید:

  • کار روی داستان بازی به پایان رسیده است.
  • اکنون در مرحله ضبط به سر می‌بریم و اکثر بخش‌های بازی هم کار ضبط خود را پشت سر گذاشته‌اند.
  • اوضاع خیلی جالب پیش می‌رود و افراد غیرمنتظره‌ای برای صداگذاری شخصیت‌ها انتخاب شده‌اند که مخاطبین را غافلگیر خواهند کرد.
  • حتی برای خود من هم غافلگیرکننده بود که این افراد جدید تا چه حد با شخصیت‌های خود در بازی تناسب دارند.
  • شخصیت اصلی بازی یعنی Ichiban Kasuga خیلی پرحرف‌تر از Kazuma Kiryu است و اهداف متفاوتی را هم دنبال می‌کند. به‌همین دلیل حال و هوای کلی داستان تفاوت‌هایی با نسخه‌های قبلی خواهد داشت و این موضوع در گیم‌پلی هم به چشم می‌خورد و در مجموع بازی از خیلی جهات حس تازه‌ای نسبت به گذشته دارد. خیلی دوست دارم اطلاعات بیشتری از بازی بدهم ولی فقط می‌توانم بگویم کار روی این نسخه با اینکه سخت است، ولی به خوبی جلو می‌رود.

ناگوشی اشاره‌ای هم به کنسول نسل بعد سونی کرد و چنین گفت:

  • فکر می‌کنم حتی بعد از عرضه پلی استیشن 5 هم همچنان تا مدتی تمرکز اصلی روی پلی استیشن 4 خواهد بود.
  • قدرت پردازش پلی استیشن 5 فوق‌العاده است و این قضیه در حدی است که وقتی به موضوعاتی مثل پتانسیل بالای آن برای ایجاد حالت‌های جدید گیم‌پلی فکر می‌کنیم، سخت می‌توان تصمیم گرفت که بهتر است چگونه از این قدرت استفاده کنیم.
  • با از راه رسیدن کنسول‌های بازی، آن اوایل بیشتر تلاش سازنده‌های بازی‌ها به بالا بردن گرافیک آن‌ها مربوط می‌شد. بعد از مدتی ویژگی‌های دیگری مثل ارتباطات و شبکه پررنگ شدند و الآن هم فکر می‌کنم زمان آن رسیده باشد تا بخش‌هایی مثل هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (زیرشاخه‌ای از هوش مصنوعی) مسیر تکامل خود را با سرعت بیشتری طی کنند.
  • اگر بخواهیم تمام قدرت پلی استیشن 5 را صرف بالا بردن گرافیک بازی‌ها کنیم، به بهترین تصاویری دست پیدا می‌کنیم که تا امروز دیده شده‌اند. ولی نباید اهمیت سایر بخش‌ها را هم نادیده گرفت و به نظر من روی مواردی مثل هوش مصنوعی هم باید تمرکز زیادی شود.


منبع Gematsu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده