// پنجشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۴

تلاش سناتور اهل میسوری برای ممنوع کردن لوت باکس و تراکنش داخل بازی‌ها

به تازگی یک سناتور اهل ایالت میسوری آمریکا تلاش می‌کند که با تصویب لایحه‌ای، لوت باکس‌ها و تراکنش‌های مالی کوچک داخل بازی‌ها را ممنوع کند.

مهم نیست که نظر شما موافق باشد یا مخالف؛ تقریبا دیگر همه می‌دانند که مواردی مانند لوت باکس‌ها و تراکنش‌های داخل بازی، جزو داغ‌ترین موضوعات حال حاضر دنیای بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شوند. چندین سال است که سایه‌ی مقامات قانونی روی سر تعدادی از توسعه‌دهندگان بازی سنگینی می‌کند که این موارد را از بازی‌های خود حذف کنند. حال و بر اساس جدیدترین اخبار بازی، یک سناتور آمریکایی به‌نام جاش هاولی، بیانیه‌ای صادر کرده با عنوان «مراقبت از کودکان در مقابل سوءاستفاده‌های بازی‌ها» که به‌دنبال ممنوع کردن لوت باکس‌ها و تراکنش‌های داخل بازی برای افراد کم سن و سال است.

این لایحه توسط کمیسیون تجارت فدرال اعمال می‌شود و اگر در نهایت تصویب شود، به بازی‌هایی که دارای مخاطبین هدف زیر ۱۸ سال هستند یا بازی‌هایی که تعداد بسیار بالایی مخاطب دارند، اجازه‌ی استفاده از لوت باکس و تراکنش‌های مالی داخل بازی را نمی‌دهد و به‌طور کامل آن را ممنوع می‌کند. در حالی که تعداد زیادی از بازی‌های حال حاضر مانند مجموعه Call of Duty و بازی Overwatch از سیستم لوت باکس و تراکنش داخل بازی استفاده می‌کنند، اما سناتور هاولی به‌عنوان مثال از بازی Candy Crush برای استفاده از تراکنش‌های داخل بازی نام برده است.

سازمان ESRB

از آن‌جا که مساله لوت باکس‌ها و تراکنش‌ها موضوع مهمی در بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود، پس شاید بهتر باشد که دولت به‌طور قطع و صد‌در‌صدی به این امر ورود پیدا نکند و مساله را به خود سازندگان و بازیکنان واگذار کند. دو سازمان مهم و موثر ESRB و ESA حدود ۲۴ سال است که در حال بررسی بازی‌ها از همه‌ی جوانب ممکن هستند و همین حضور برای نظارت بر صنعت بازی‌های ویدیویی کفایت می‌کند. اگر آن‌ها می‌توانند مسال مهمی مانند خشونت در بازی‌ها را بررسی و درجه‌بندی سنی کنند، پس دیگر نیازی به دولت برای ورود به این شاخه و صنعت تخصصی نیست. بخش‌هایی از صحبت‌های سازمان ESA را در رابطه با لایحه‌ی سناتور هاولی در زیر مشاهده می‌کنید:

کشورهای زیادی از جمله ایرلند، آلمان، سوئد، دانمارک، استرالیا، نیوزیلند و انگلستان همگی تایید کرده‌اند که سیستم لوت باکس‌های داخل بازی جزو قمار محسوب نمی‌شوند. ما تلاش می‌کنیم که سناتور را متقاعد کنیم که ابزار‌ها و اطلاعات لازم وجود دارد به این منظور که کنترل هزینه‌ها و پرداخت‌های داخل بازی را به دست والدین کودکان بسپارد. والدین همین حالا هم با استفاده از ابزار کنترل و نظارت والدین، این امکان را دارند که خریدهای داخل بازی را محدود یا به‌طور کامل غیرفعال کنند.

صرف‌نظر از این‌که نظر و عقیده‌های مختلف در مورد این بیانیه چیست، باید صبر کرد و دید که در نهایت این مساله به چه نتیجه‌ای ختم می‌شود؛ نتیجه‌ای که قطعا جالب خواهد بود. اگر این مساله تبدیل به یک قانون شود، باعث تغییر دائمی و همیشگی صنعت بازی‌های ویدیویی خواهد شد.

نظر شما در مورد این بیانیه چیست؟ در صورت تبدیل شدن به قانون، چه آینده‌ای را برای بازی‌‌های ویدیویی متصور هستید؟


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده