نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۳

علاقه جو روسو به ساخت فیلمی از شخصیت بتمن

جو روسو، یکی از کارگردانان فیلم بسیار موفق در گیشه Avengers: Endgame، علاقمند به ساخت فیلمی از شخصیت محبوب بتمن در دنیای سینمایی دی‌سی است.

جو روسو، یکی از کارگردانان فیلم بسیار موفق در گیشه Avengers: Endgame (انتقام جویان: پایان بازی) شرکت والت دیزنی موشن پیکچرز (Walt Disney Studios Motion Pictures) و شرکت مارول، علاقمند به ساخت فیلمی از شخصیت محبوب بتمن در دنیای شرکت رقیب مارول، یعنی دی‌‌سی است؛ موضوعی که شاید در ابتدا چندان شدنی به نظر نرسد، اما نمی‌توان با قطعیت این موضوع را رد کرد.

دههٔ اخیر، دهه‌ای فوق‌العاده و بهتر بگوییم دیوانه‌کننده برای برادران روسو، جو و آنتونی روسو بوده است؛ دهه‌ای که آن‌ها را دیگر به‌عنوان سیت‌کام‌ساز در هالیوود نمی‌شناسند و بزرگ‌ترین پروژهٔ سینمایی آثار کامیک در دست این دو برادر قرار گرفت و آن‌ها نیز ظرفیت بالای خود را نشان دادند و بلاک‌باسترهایی در خور تحسین و موفق ساختند. شرکت مارول در سال ۲۰۱۴ این دو برادر را برای کارگردانی فیلم Captain America: The Winter Soldier (کاپیتان آمریکا: وینتر سولجر) استخدام کرد. پیش از این فیلم، معروف‌ترین کار این دو برادر، کارگردانی ۲۱ قسمت از سیت‌کام Community (اجتماع) برای شبکه NBC بود.

دوران سیت‌کام‌سازی این دو برادر با کارگردانی فیلم موفق Captain America: The Winter Soldier که با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان همراه شد و فروش ۷۱۵ میلیون دلاری در گیشه داشت، به پایان رسید؛ بسیاری از طرفداران دنیای سینمایی مارول هنوز هم معتقدند فیلم Captain America: The Winter Soldier بهترین فیلم تاریخ این دنیای سینمایی بوده است. به این دو برادر بعد از ساخت آن فیلم، کارگردانی فیلم‌های Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی)، Avengers: Infinity War (اونجرز: جنگ بی‌نهایت) و اکنون فیلم منفجرکننده گیشه‌ها، یعنی Avengers: Endgame سپرده شد که آن‌ها هم به‌خوبی از پس وظیفه خود برآمدند و تنها در مورد فیلم آخر بگوییم که فروش جهانی قسمت چهارم مجموعه Avengers (اونجرز) در دومین پایان هفته اکرانش از مرز ۲ میلیارد دلار عبور کرد تا رکورد سریع‌ترین فیلمی که فروش کلی آن از مرز ۲ میلیارد دلار عبور کرده، را بشکند. این فیلم تا به امروز بیش از ۲.۱۸۸ میلیارد دلار فروش کرده که ۱.۵۶۹ میلیارد دلار آن از فروش جهانی این فیلم بوده است تا جدیدترین فیلم دنیای سینمایی مارول با عبور از فیلم‌هایی چون فیلم Titanic (تایتانیک)، فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) و فیلم Avengers: Infinity War، به دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان تبدیل شود. حال تنها فیلم Avatar (آواتار) با فروش بیش از ۲.۷۸۸ میلیارد دلار بالاتر از فیلم Avengers: Endgame در گیشه جهانی قرار دارد که پیش از این رکورد سریع‌ترین فیلم ۲ میلیارد دلاری تاریخ سینما با ۴۷ روز را نیز در اختیار داشت.

Russo

نیازی به یادآوری و توضیحات بیش‌تر در رابطه با این موضوع نیست که قرارداد همکاری برادران روسو با دنیای سینمایی مارول پس از اکران فیلم Avengers: Endgame به پایان رسیده است و مشخص نیست آینده آن‌ها با شرکت مارول به کجا خواهد رسید. هنوز مشخص نیست که آیا پروژهٔ بعدی برادران روسو فیلمی ابرقهرمانی برای این دنیای سینمایی خواهد بود یا باید منتظر جدایی دائمی آن‌ها از مارول باشیم. به‌تازگی در برنامهٔ زنده سؤال و پاسخ کامیک‌بوک‌ها، جو روسو از علاقهٔ خود به ساخت فیلمی برای دی‌سی پرده برداشت و گفت اگر روزی چنین فرصتی را به دست آورد، دوست دارد فیلم شخصیت بتمن را بسازد. این طور که به نظر می‌رسد جو روسو نیز از طرفداران دو آتشهٔ شخصیت شنل‌پوش محبوب سینما است و کلکسیونی از این شخصیت را از کودکی جمع‌آوری کرده است.

بسیار بعید است روسوها بخواهند به مارول پشت کنند و در واقع این دو خود را مدیون و بدهکار مارول می‌دانند و در مصاحبه‌‌های زیادی این موضوع را بیان کرده‌اند

خب واقع‌بینانه باید بگوییم که چندان محتمل نیست که فیلمی از شخصیت بتمن توسط برادران روسو ساخته شود؛ آن هم نه به این دلیل که دی‌سی این پروژه را به آن‌ها نمی‌دهد، نه، بلکه دی‌سی بسیار هم از این موضوع استقبال خواهد کرد با توجه به حال و روز خرابی که فیلم‌های این شرکت دارند. دلیل این موضوع بیشتر به خود برادران روسو برمی‌گردد که موفقیت کنونی خود را مدیون مارول و دنیای سینمایی آن هستند و این شرکت نام این دو برادر را بر سر زبان‌ها انداخت و بسیار بعید است روسوها بخواهند به مارول پشت کنند و در واقع این دو خود را مدیون و بدهکار مارول می‌دانند و در مصاحبه‌‌های زیادی این موضوع را بیان کرده‌اند. نه کوین فایگی و نه شخص دیگری در دنیای سینمایی مارول جلوی راه این دو برادر را نخواهند گرفت و برای همکاری با شرکت رقیب به آن‌ها خرده نخواهند گرفت، اما آنتونی و جو روسو هستند که دوست ندارند کسانی را که روزگاری همکاری زیادی با آن‌ها داشته‌اند، ناراحت کنند و این وفاداری به مارول و شرکت والت دیزنی قابل درک است. فکر کردن به این موضوع که فیلمی از بتمن با کارگردانی جو و آنتونی روسو ساخته شود، شاید خواستهٔ بسیاری از طرفداران دی‌سی باشد و البته هیچ چیز مشخص نیست و شاید هم نشدنی، شدنی شود.

آخرین ساختهٔ جو و آنتونی روسو، فیلم Avengers: Endgame بود که این فیلم هم‌اکنون روی پرده قرار دارد و هر روز رکورد جدیدی در گیشه می‌زند. در این فیلم بازیگرانی چون رابرت داونی جونیور در نقش تونی استارک/آیرون من، کریس ایوانز در نقش استیو راجرز/کاپیتان آمریکا، مارک روفالو در نقش بروس بنر/هالک، کریس همسورث در نقش ثور، اسکارلت جوهانسون در نقش ناتاشا رومانوف/بلک ویدو، جرمی رنر در نقش کلینت بارتون/هاوک آی/رونین، دان چیدل در نقش جیمز «رودی» رودز/ماشین جنگی، پاول راد در نقش اسکات لنگ/انت من، بری لارسون در نقش کارول دنورز/کاپیتان مارول و کارن گیلان در نقش نبیولا و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده