نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

نگاهی به قیمت پورشه ۹۱۱ در سایت دیوار

در این رپورتاژ آگهی نگاهی به قیمت مدل‌های مختلف بی‌ام‌و انداخته‌ایم که جزو پرفروش‌ترین خودروهای دست دوم این برند محسوب می‌شوند.

نام پورشه در صنعت خودروسازی جهان همیشه یادآور خودروهای اسپرت و سوپرماشین‌های پرقدرت و مسحورکننده است. ماشین‌های لوکس، زیبا و پرقدرت که در سری‌های مختلفی از سدان تا شاسی‌بلند و اسپرت تولید می‌شوند. زمانی‌که فردیناند پورشه در سال ۱۹۳۱ این شرکت را پایه‌گذاری کرد بیشتر برای ساخت خودرو مشاوره می‌داد و خود بیشتر مشغول ساخت تانک بود اما یکی از اولین سفارش‌هایی که گرفت از طرف دولت آلمان برای ساخت خودرویی برای همه مردم بود که تبدیل به ساخت فولکس واگن بیتل شد. دفتر مرکزی پورشه هنوز هم در اشتوتگارت آلمان است و صاحب فعلی آن فولکس‌واگن، خود تحت مالکیت هلندیگ پورشه اتومبیل است. پورشه‌هایی که این روزها تولید می‌شوند شامل ۷۱۸ باکستر/ کایمن، پورشه۹۱۱، پاناروما، ماکان و کاین است که در این مطلب به بررسی پورشه۹۱۱ می پردازیم.

حفظ اصالت یک مدل افسانه‌ای

یکی از محصولاتی که نام پورشه را در تمام جهان پرآوازه کرد، پورشه۹۱۱ بود که برای اولین‌بار در سال ۱۹۶۳ تولید شد و هنوز هم انواع مختلفی از آن مانند کاررا و توربو و GT تولید می‌شود. پورشه ۹۱۱ یک ماشین اسپرت دو در دیفرانسیل عقب با سیستم تعلیق مستقل و موتور خطی ۶سلیندر عقبی است که در طول این سال‌ها تغییراتی کرده اما همچنان روح و مفهوم خودرو دست‌نخورده باقی مانده است. نقشه‌های اولیه پورشه ۹۱۱ را نوه فردیناند پورشه، یعنی فردیناند بوتزی پورشه در سال ۱۹۵۹ طراحی کرده بود. آن‌ها قرار بود ۹۱۱ را به‌عنوان یک ماشین قدرتمندتر، بزرگ‌تر و خیلی راحت‌تر جایگزین ۳۵۶، اولین خودرویی که با نام پورشه ساخته شده است، کنند. ظاهر ۹۱۱ تا امروز تغییرات زیادی کرده اما طراحان این مدل افسانه‌ای پورشه در تمام این سال‌ها جزئیات اصلی طرح اولیه را حفظ کرده‌اند.

همیشه در حال پیشرفت

قدرت موتور اولین مدل‌های پورش ۹۱۱ که ساخته شدند ۱۳۰ اسب‌بخار بود. پورشه در سال ۱۹۷۳ از اولین مدل پورشه ۹۱۱ کاررا رونمایی کرد که پیشرفت‌های فنی زیادی نسبت به نسل قبلی کرده بود. قدرت موتور این خودرو به ۲۱۰ اسب‌بخار افزایش و وزن آن کاهش پیدا کرده بود. این خودرو می‌توانست در ۶.۱ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. افزایش قدرت موتور و بهبود کارایی آن در مدل ۹۱۱ نسل به نسل مورد توجه مهندسان سازنده بوده است. پورشه در سال ۱۹۷۵ اولین پورشه ۹۱۱ با موتور توربوشارژ را معرفی کرد. قدرت این موتور ۳۰۰ اسب‌بخار بود و مهندسان برای چسبندگی بیشتر باله عقب بزرگ‌تری که به «دم نهنگ» شهرت داشت به خودرو اضافه کردند. در مدل‌های امروزی قدرت موتور به طرز شگفت‌آوری بیشتر شده است. مثلا در پورشه ۹۱۱ GT قدرت موتور به ۴۹۳ اسب‌بخار رسیده که می‌تواند سرعت این خودرو را در ۳.۴ ثانیه از صفر کیلومتر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در ۱۰.۹ ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

یکی از محبوب‌ترین‌ها در دنیا

در سال ۱۹۷۹ شرکت پورشه تصمیم گرفت که پورشه 911 را با محصول جدیدشان به نام پورشه ۹۲۸ جایگزین کنند اما فروش ۹۱۱ آنچنان با قدرت ادامه پیدا کرد که شرکت در تصمیمش بازنگری کرد و این‌بار تصمیم گرفت روح تازه‌ای به ۹۱۱ بدمد. از آن زمان به بعد همچنان پورشه ۹۱۱ یکی از محبوب‌ترین و کارآمدترین خودروهای لوکس و گران‌قیمت دنیاست. در ایران هم تعداد زیادی از انواع ۹۱۱ وجود دارد. برای خرید یا فروش پورشه ۹۱۱ می‌توانید به سایت دیوار که بزرگ‌ترین بستر خرید و فروش خودرو در ایران است سری بزنید. اما باید به یاد داشته باشید که قیمت‌های پورشه ۹۱۱ اغلب بیشتر از یک میلیارد تومان است.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده