// سه شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۵

تصاویر دو کارت گرافیک GTX 1650 با برندهای Gainward و Palit منتشر شد

شرکت پلیت میکروسیستمز تصاویر دو کارت گرافیک GTX 1650 با برند‌های Palit و Gainward را منتشر کرده است.

همان‌طور که شاید مطلع باشید، شرکت پلیت میکروسیستمز در سال ۲۰۰۵ میلادی امتیاز شرکت گین وارد را خریداری و آن را از آن خود کرد. پس از این اقدام، طراحی کارت‌های گرافیکی که مزین به برند‌های Gainward و Palit هستند کم یا زیاد شبیه به هم است و گاهی اوقات نیز کاملا به یک شکل ساخته می‌شوند. حال و بر اساس جدیدترین اخبار سخت افزار، شرکت Palit Microsystems از تصاویر دو کارت گرافیک پلیت و گین وارد که مجهز به چیپست GTX 1650 هستند رونمایی کرده است.

همان‌طور که از تصاویر نیز مشخص است، مدار مجتمع این دو کارت دقیقا مشابه یکدیگر است؛ در حالی‌که دارای ظاهر متفاوتی از نظر پره‌های فن هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های مشترک این دو کارت گرافیک GTX 1650 این است که نیازمند کانکتور مجزا برای تامین برق مورد نیاز نیستند و برق خود را از طریق اسلات مادربورد تامین می‌کنند. کارت‌های گرافیک GTX 1650 توسط شرکت انویدیا به معماری تورینگ TU117 به‌همراه ۴ گیگابایت حافظه‌ از نوع GDDR5 مجهز شده‌اند که آن‌ها را به انتخاب‌های سبک و مناسبی برای گیمرهای نه چندان حرفه‌ای تبدیل کرده است.

کارت‌های StormX (نام کارت گرافیک GTX 1650 با برند پلیت) و Pegasus (نام کارت گرافیک GTX 1650 با برند گین وارد) دارای فرکانس پایه‌ی ۱۶۶۵ مگاهرتز است که در نهایت تا ۱۷۲۵ مگاهرتز نیز قابل افزایش یا به اصطلاح بوست کردن هستند. یکی از مواردی جالب یا شاید عجیبی که در هردو نمونه‌ی کارت به‌چشم می‌خورد، نبود پورت DisplayPort است و تنها به پورت‌های HDMI و DVI-D از نوع Dual Link بسنده شده است. تصاویر کامل این دو کارت را در زیر مشاهده می‌کنید:


منبع VideoCardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده