// سه شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۵

مدیر گیرباکس از دلایل جدایی صداپیشه Claptrap از بازی Borderlands 3 می‌گوید

رندی پیچفورد به‌تازگی صحبت‌هایی داشته پیرامون جدا شدن دیوید ادینگز، صداپیشه اصلی روبات Claptrap بازی Borderlands 3.

همزمان با اخبار داغ و فراوان پیرامون بازی Borderlands 3 که از انتشار جدیدترین تریلر‌های گیم‌پلی این اثر مورد انتظار شروع شده و تا انتشار جزییاتی از گیم‌پلی و همچنین مدت زمان مورد نیاز برای اتمام بخش داستانی را شامل می‌شود، حال و بر اساس جدیدترین اخبار بازی، رندی پیچفورد، مدیر ارشد اجرایی استودیو گیرباکس سافتور، صحبت‌هایی داشته پیرامون جدایی دیوید ادینگز، صداپیشه اصلی روبات محبوب Claptrap، که در حساب توییت شخصی خود منتشر کرده و در زیر می‌توانید مشاهده کنید:

هیچ اجبار و فشاری در کار نبود و دیوید خودش تمایل به جدایی از ما داشت. مساله‌ی حال حاضر این است که آقای ادینگز از جدایی خود ابراز ناراحتی کرده است. ما حتی به وی پیشنهاد حقوق دوبرابری را نیز دادیم ولی نپذیرفت. در حقیقت من نمی‌توانم از وی چیزی را بخواهم که مایل به انجامش نیست و تا زمانی که خودش تمایل قلبی نداشته باشد نمی‌توان کاری کرد؛ چراکه علاقه و اشتیاق هرشخص در کارش تاثیر به‌سزایی دارد و باعث افزایش کارایی وی می‌شود.

دیوید ادینگز چند روز پیش از صحبت‌های پیچفورد، در حساب شخصی توییتر خود از عدم بازگشت در نقش صداگذار روبات Claptrap در بازی بوردرلندز 3 صحبت کرده و این‌چنین گفته بود:

برای اولین بار بود که من از آن‌ها درخواست کردم بنابه کارایی و به میزان توانایی من باید به من حقوق پرداخت کنند ولی آن‌ها قبول نکردند. حالا نیز قرار نیست که به آن‌ها بگویم که به چه شکل تجارت خود را اداره کنند و به کار خود ادامه دهند. اما شاید برای دفعه‌ی بعدی نیاز باشد که مبلغ ۱۲ میلیون دلار از حساب توکی گیمز بردارند و به حساب استودیو Gearbox Software واریز کنند.

در صحبت‌هایی که گیرباکس با وب‌سایت IGN داشته، کمی روشن‌تر می‌توان به واقعیت قضیه پی برد؛ به این دلیل که ظاهرا گیرباکس به کسانی که برای‌شان کار می‌کنند، پیشنهاد فعالیت در بخش صداگذاری را نیز می‌دهد، اما هیچ اجباری در این کار بر آن‌ها تحمیل نمی‌کند:

ما به کارمندان خود که حقوق دریافت می‌کنند، گاهی اوقات پیشنهاد همکاری در بخش صداگذاری شخصیت‌های بازی‌های خود را می‌دهیم، اما این یک امر اجباری نیست و آن‌ها مجاز هستند در شاخه‌ی شغلی و مهارتی خود به‌کار ادامه دهند. در مورد آقای ادینگز نیز باتوجه به این‌که وی دیگر یکی از کارمندان ما نیست، به وی مبلغ استانداردی را که در صنعت ما معمول است پیشنهاد دادیم، اما در نهایت نتوانستیم که به یک توافق خوب دست پیدا کنیم.

borderlands 3

دیوید ادینگز پیش‌تر و تا سال ۲۰۱۷، به مدت ۱۲ سال سرپرست بخش توسعه‌ی مالی استودیو Gearbox Software بود. در آن زمان وی در بخش صداگذاری نیز مشغول به فعالیت بود و در بازی‌های Borderlands ،Borderlands 2 ،Borderlands: The Pre-Sequel و Tales from the Borderlands صداپیشه‌ی روبات Claptrap بود؛ یعنی به‌طور همزمان در دو شغل فعالیت می‌کرد. وی در حال حاضر مشغول کار در سمت سرپرست بخش انتشار در شرکت Rooster Teeth است.

وی در صحبت‌هایی اخلاقی از طرفداران خود خواسته که از جداییش از گیرباکس سافتور ابراز ناراحتی نکنند؛ چراکه این کار باعث ایجاد حداقل سه شغل جدید برای افراد جویای کار شده است. در حال حاضر نیز مسئولیت صداپیشگی روبات Claptrap را جیم فوروندا، شخصی که در نسخه‌های قبلی مجموعه Borderlands نیز در این زمینه فعالیت داشته، بر عهده دارد. در راستای سایر اخبار مرتبط با بازی Borderlands 3 پیش‌تر در زومجی خواندید که این بازی احتمالا میزبان Vault Hunter‌s جدید نمی‌شود. بازی بوردرلندز 3 قرار است در تاریخ ۱۳ ماه سپتامبر (۲۲ شهریور ماه) برای کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه می‌شود.

نظرات خود را در رابطه با این خبر با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده