// سه شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۵

سازنده Shakedown: Hawaii از دلایل عرضه نشدن نسخه ایکس باکس وان بازی می‌گوید

استودیو وی بلنک اینترتینمنت از دلایل عدم عرضه‌ی بازی Shakedown: Hawaii برای کنسول ایکس باکس وان صحبت کرده و احتمال انتشار این نسخه را منتفی ندانسته است.

همان‌طور که پیش‌تر نیز در زومجی خواندید، امروز مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه قرار است استودیو وی بلنک اینترتینمنت بازی Shakedown: Hawaii را برای پلتفرم‌های پی سی، پلی استیشن 4، پلی استیشن ویتا و نینتندو سوییچ منتشر کند و در آینده نیز نسخه‌ی نینتندو 3DS آن را روانه‌ی بازار کند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، جای یکی از مهم‌ترین کنسول‌ها یعنی ایکس باکس وان در بین این پلتفرم‌ها خالی است. حال و بر اساس جدیدترین اخبار بازی، برایان پرووینسیانو، یکی از اعضای استودیو Vblank Entertainment، صحبت‌هایی داشته در رابطه با این‌که چرا بازی Shakedown: Hawaii برای ایکس باکس وان عرضه نشده است.

وی به‌طور خلاصه این‌طور عنوان کرده که ممکن است در آینده شاهد انتشار این نسخه از بازی نیز باشیم، اما در حال حاضر کیت مخصوص ایکس باکس وان را ندارند و مشغول کار کردن روی آن هم نیستند. همچنین این واقعیت که پیش‌تر بازی Retro City Rampage به‌جای این‌که برای ایکس باکس وان منتشر شود، برای ایکس باکس 360 عرضه شد، این امر را ثابت می‌کند که ظاهرا مساله‌ی کنسول ایکس باکس وان برای وی بلنک اینترتینمنت در اولویت نبوده و نیست. اگر صحبت‌های برایان برای شما قانع‌کننده نبوده، می‌توانید بخش‌های بیشتری از مصاحبه‌ی وی با وب‌سایت دوال شاکرز را در زیر مشاهده کنید:

زمانی که بازی Retro City Rampage عرضه شد، ما زمان بسیار زیادی را صرف پورت کردن، کارهای روی کاغذ و کسب مجوزهای لازم کردیم که این مساله باعث شد که از تمرکز اصلی که باید روی بازی می‌داشتیم و محتوای بیشتری برای آن تولید کنیم، کاسته شود و در نتیجه نتوانستیم بازی را آن‌طوری که باید بهینه کنیم. اما این‌بار به ما اجازه بدهید که بازی را روی پلتفرم‌هایی که پیش‌تر تجربه‌ی انتشار بازی برای آن‌ها را داشته‌ایم، عرضه کنیم و از زمانی که باقی می‌ماند برای بهینه کردن بازی یا به اصطلاح پولیش زدن آن استفاده کنیم.

به‌طور خلاصه و به‌زبان ساده اگر بخواهیم چکیده‌ی صحبت‌های Vblank Entertainment را بیان کنیم، باید گفت که آن‌ها قصد دارند بازی را فعلا روی پلتفرم‌هایی عرضه کنند که تجارب کافی از زیر و بم کار با آن‌ها را به‌دست آورده‌اند تا بتوانند بازی را با کمترین ایراد ممکن و به‌صورت هرچه بهینه‌تر عرضه کنند و فعلا فکر اضافه کردن ایکس باکس وان و کار کردن روی کیت مخصوص آن را در روند کلی توسعه‌ی بازی، از سر خود خارج سازند.

برایان از تعهد خود و تیمش برای ایجاد مساوات و برابری بین پلتفرم‌های مختلف خبر داد و از این‌رو می‌توان نتیجه گرفت که تصمیم آن‌ها برای به تعویق انداختن نسخه‌ی ایکس باکس وان بازی Shakedown: Hawaii درست بوده است؛ چراکه بهبود هرچه بهتر بازی روی نسخه‌های حال حاضر نیازمند حفظ تمرکز روی روند توسعه و پشتیبانی از آن‌ها است. فراموش نکنید که برایان گفته ممکن است در آینده شاهد انتشار نسخه‌ی ایکس باکس وان بازی نیز باشیم. پس باید صبر کرد و دید آیا این احتمال به واقعیت بدل خواهد شد یا خیر.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده