نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۲

فیلم Avengers: Endgame به دومین فیلم پر فروش‌ تاریخ سینمای جهان تبدیل شد

با عبور فروش جهانی فیلم Avengers: Endgame از مرز ۲ میلیارد دلار، این فیلم رسما به دومین فیلم پر فروش تاریخ سینمای جهان تبدیل شد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم Avengers: Endgame (اونجرز: پایان بازی) در دومین آخر هفته اکرانش رکوردهای جدیدی را شکسته است. فروش جهانی قسمت چهارم فیلم Avengers (اونجرز) در دومین پایان هفته اکرانش از مرز ۲ میلیارد دلار عبور کرد تا رکورد سریع‌ترین فیلمی که فروش کلی آن از مرز ۲ میلیارد دلار عبور کرده، را بشکند. این فیلم تا به امروز بیش از ۲.۱۸۸ میلیارد دلار فروش کرده که ۱.۵۶۹ میلیارد دلار آن از فروش جهانی این فیلم بوده است تا جدیدترین فیلم دنیای سینمایی مارول با عبور از فیلم‌هایی چون فیلم Titanic (تایتانیک)، فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) و فیلم Avengers: Infinity War (انتقام جویان: جنگ بی نهایت)، به دومین فیلم پر فروش تاریخ سینمای جهان تبدیل شود. حال تنها فیلم Avatar (آواتار) با فروش بیش از ۲.۷۸۸ میلیارد دلار بالاتر از فیلم Avengers: Endgame در گیشه جهانی قرار دارد که پیش از این رکورد سریع‌ترین فیلم ۲ میلیارد دلاری تاریخ سینما با ۴۷ روز را نیز در اختیار داشت. 

Avengers: Endgame Promo Art

علاوه بر این، فیلم Avengers: Endgame، پنجمین فیلمی است که فروش جهانی آن از مرز ۲ میلیارد دلار عبور کرده است. همچنین این فیلم بیش از ۱۴۵.۸ میلیون دلار دیگر در دومین آخر هفته اکرانش در آمریکای شمالی فروش کرد تا مجموع فروش این فیلم تا ۶۱۹ میلیون دلار افزایش پیدا کند و این فیلم به نهمین فیلم پر فروش تاریخ این بخش نیز تبدیل شود. علاوه بر این، فیلم Avengers: Endgame رکورد سریع‌ترین فیلم ۵۰۰ و ۶۰۰ میلیون دلاری تاریخ سینمای آمریکای شمالی را نیز شکسته است که تنها ۴ میلیون دلار کمتر از فیلم The Force Awakens در دومین هفته اکران فروش کرده که البته فروش فیلم Endgame که در روز شنبه و یکشنبه بهتر از این فیلم فروش کرده، اکنون دقیق نیست و فردا احتمال کاهش یا حتی افزایش آن وجود دارد. پیش از این فیلم Avengers: Endgame موفق شده بود تا رکورد افتتاحیه آمریکای شمالی با فروش ۳۵۷.۱ میلیون دلار و افتتاحیه جهانی با فروش ۱.۲۲۳ میلیون دلار را به نام خود ثبت کندبا این حال، اگر فروش فیلم Avengers: Endgame با همین روند ادامه پیدا کند، این فیلم می‌تواند در آمریکای شمالی به دومین فیلم پر فروش آن نیز تبدیل شود.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده