نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۰

نگاهی به قیمت بی ام و 523i در سایت دیوار

در این رپورتاژ آگهی درکنار نگاهی به قیمت بی‌ام‌و 523i از نکات مثبت و منفی این خودرو گفته‌ایم.

وقتی که قصد خرید یک خودروی گران‎قیمت و خارجی را دارید، به چند فاکتور مربوط‌به ظاهر و مشخصات فنی آن توجه می‌کنید؛ ما در این مطلب می‌خواهیم همین موارد را در خرید بی‌ام‌و 523i در نظر بگیریم. این خودروی آلمانی به‌عنوان یک خودروی میلیاردی در بازار ایران شناخته می‌شود و در حال حاضر خرید و فروش بی ام و 523i با قیمتی در حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان انجام می‌شود.

بنابراین در این مطلب بدون درنظرگرفتن قیمت بی‌ام‌و 523i به‌دنبال این هستیم که مشخصات فنی و امکانات آن را بسنجیم و این خودرو را مورد قضاوت قرار دهیم.

ظاهر زیبا و متوازن در بی‌ام‌و 523i

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این خودرو که حتی در بازار خرید و فروش بی‌ام‌و 523i هم خودنمایی می‌کند، بحث طراحی زیبا و متوازن این خودرو است. علاوه‌بر قسمت ورودی هوا و چراغ‌ها و همچنین قسمت داشبورد که از همان الگوی بی‌ام‌و کلاسیک در ساخت آن‌ها استفاده شده است، سایر قسمت‌های خودرو منحصر‌به‌فرد هستند.

شیشه جلو و شیشه عقب خودرو شیب بسیار کمی دارند و شیشه‌های بغل بر مبنای الگوهای کلاسیک طراحی شده‌اند. در بغل خودرو و در قسمت دستگیره‌ها یک فرورفتگی نسبتاً واضح دیده می‌شود که برای عضلانی نشان دادن خودرو استفاده شده است. در نمای داخلی از چرم رنگ کرمی و قهوه‌ای برای تودوزی استفاده شده و در قسمت میانی داشبورد هم شاهد استفاده از یک نمایشگر لمسی هستید.

بی ام و 523i

مشخصات فنی فوق‌العاده

بدون شک یکی از مهم‌ترین عوامل خرید هر خودرویی، توجه به مشخصات فنی و قابلیت‌های موتور آن است. در مورد مشخصات فنی بی‌ام‌و 523i می‌توانیم به موتور ۲۹۹۶ سی سی خودرو اشاره کنیم که دارای ۶ سیلندر و ۲۴ سوپاپ است. این موتور که از سیستم تنفس طبیعی بهره می‌برد، حداکثر قدرت ۲۰۴ اسب‌بخار در ۶۱۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۷۰ نیوتون متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه تولید می‌کند.

جعبه‌دنده بی‌ام‌و از نوع ۸ دنده اتوماتیک استپ ترونیک است و از سیستم دیفرانسیل عقب برای انتقال نیرو بهره می‌برد. راننده بی‌ام‌و 523i برای رساندن سرعت آن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز به ۷.۶ ثانیه زمان دارد و مصرف سوخت آن در حالت ترکیبی تنها ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

امکانات کامل و سطح ایمنی بالای خودرو

از دیگر مزایای بی‌ام‌و 523i که احتمالاً توجه شما را به خود جلب می‌کند، امکانات کامل و سطح ایمنی بالای خودرو است. در این خودرو از سیستم ترمز و پایداری از نوع ABS و EBD استفاده شده است و برای راننده و سرنشینان جلو از کیسه هوا از نوع جانبی و پرده‌ای بهره می‌برد. وجود ریموت کنترل، قابلیت اتصال به اینترنت، چراغ‌های سازگار با مسیر با قابلیت تنظیم ارتفاع و سیستم پیشرفته تماس خودکار با اورژانس از دیگر امکانات این خودرو است.

برای سهولت در رانندگی هم امکاناتی مانند حسگر پارک، دوربین عقب، کروز کنترل، سیستم هشدار دهنده خارج شدن از مسیر و سیستم کمک کننده پارک تدارک دیده شده که به احتمال زیاد شما را به خرید بی ام‌ و 523i تشویق می‌کند.

بی ام و 523i

هزینه نگه‌داری بالا

یکی از بزرگ‌ترین ایراداتی که به خودروهای بی‌ام‌و گرفته می‌شود و فقط محدود به بی‌ام‌و 523i نیست هزینه نگه‌داری بالای آن است. در این خودروها بنزین با کیفیت سوخت بالا و از روغن موتور مخصوص استفاده می‌شود که برای تهیه آن باید از روغن‌های گران‎قیمتی استفاده کنید. این روغن موتورها به هنگام سرویس خودرو به ازای هر لیتر مبلغی در حدود ۲۵۰ هزار تومان به شما تحمیل می‌کند.

استفاده از لاستیک‌هایی با مبلغ بین ۲ تا ۴ میلیون تومان، استفاده از فیلتر هوای کابین با قیمت ۵۰۰ هزار تومان، استفاده از سپر خودرو با قیمتی در حدود ۴ میلیون تومان و همچنین استفاده از روغن جعبه‌دنده با قیمتی به ازای هر لیتر ۱۵۰ هزار تومان موارد دیگری هستند که شما همیشه باید دست به جیب باشید. البته کسی که قادر به پرداخت بیش از یک میلیارد تومان به‌عنوان قیمت بی ام و 523i است در این زمینه نگرانی خاصی نخواهد داشت.

امیدواریم که این اطلاعات در جریان خرید و فروش بی‌ام‌و 523i به شما کمک کند و بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده