// یکشنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۱

بازی های اپریل 2019 که برای موبایل منتشر شدند

در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ بازی‌های جدید و جذاب پولی مانند Hexcross و The Little Acre برای گوشی‌های اندرویدی و آيفون‌ها منتشر شدند.

در چهارمین ماه از سال ۲۰۱۹ میلادی، بازی‌های پولی جذابی برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده که از ماجراجویی ترسناک Evil Dead تا آثار جذابی مانند Twelvesmith و Whispers of a Machine را شامل می‌شوند. با به پایان رسیدن ماه آوریل که با آغاز فصل بهار در کشورمان همزمان شد، اکنون زمان آن رسیده تا در مقاله‌ای به سراغ برترین‌ بازی‌های پولی منتشر شده در این ماه برویم.

درضمن اگر بازی‌های فهرست ما نظر شما را جلب نکرد، زومجی به‌صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه بهترین بازی های اندروید و آیفون را معرفی می‌کند که می‌توانید با ورود به بخش معرفی بازی موبایل به انبوهی از بازی‌هایی که توسط زومجی معرفی شده‌اند، دسترسی داشته باشید.

agatha knife

Agatha Knife

اولین بازی فهرست بهترین‌ بازی‌های پولی ماه گذشته، بازی اندروید و آیفون Agatha Knife است که در اپ استور با قیمت ۴.۹۹ دلاری و حجمی حدود ۱۸۰ مگابایت قابل دسترسی است. بازی جذاب Agatha Knife، یک بازی ماجراجویی Point & Click کلاسیک است که با رعایت کردن تمامی چارچوب‌های این سبک، اثری متفاوت و تامل برانگیز به نظر می‌رسد. این بازی از یک گیم‌پلی بسیار خطی و ساده بهره می‌برد تا تمامی تمرکز بازیکنان روی جمع آوری سر نخ‌ها و حل کردن معماها برای پیشرفت در خط داستانی بازی باشد. Agatha Knife هم از آن دسته‌ بازی‌هایی است که قبلا در استیم منتشر شده و پس از کسب موفقیت در آن پلتفرم، برای بازیکنان روی گوشی‌های اندرویدی و آیفون نیز عرضه شده است. درجه‌ی سختی بازی و مکانیسم‌های گیم‌پلی بازی در سطح ساده‌ای قرار دارند تا بازیکنان بتوانند با خیال راحت به تجربه‌ی داستان عجیب و متفاوت Agatha Knife بپردازند. Agatha Knife داستان عجیب یک دختر بچه را تعریف می‌کند که قصابی شغل خانوادگی آن‌ها است و به‌تازگی یک مغازه بزرگ در شهرشان باز شده و کار و بار آن‌ها را حسابی کساد کرده است. Agatha Knife اثری است که با وجود روایت از دید یک بچه، روی موضوعاتی مانند حقوق حیوانات، دین و فرهنگ دست می‌گذارد که تجربه‌ی خاص و به یاد ماندنی‌ای برای بازیکنان خواهد شد.

دانلود بازی Agatha Knife

Construction Simulator 3

Construction Simulator 3

 Construction Simulator 3 یکی دیگر از بازی‌های جذاب و منتشر شده در ماه آوریل بود که پس از موفقیت دو نسخه‌ی اول ، انتشار نسخه‌ی جدیدتر، بزرگ‌تر و بهتر دور از انتظار نبود. نسخه‌ی سوم از سری بازی‌های Construction Simulator تجربه‌ای جذاب و هیجان انگیز همانند نسخه‌های قبل است و بازیکنان می‌توانند به وسیله آن، کار در پروژه‌های عظیم ساختمانی مانند آسمان خراش‌های مختلف را تجربه کنند. در این بازی سازندگان از همان فرمول موفق دو بازی قبلی استفاده کرده‌آند اما اضافه شدن محتوای مختلف در تمامی بخش‌ها باعث شده تا بهترین نسخه‌ی سری تا به امروز مواجه باشیم. امکان هدایت و کار با بیش از ۵۰ وسیله نقلیه و ماشین‌‌های عظیم الجثه برای انجام عملیات‌های ساختمانی در Construction Simulator 3 برای بازیکنان فراهم شده است. همچنین در این بازی بازیکنان می‌توانند به ساخت بیش از ۷۰ پروژه‌‌ی مختلف بپردازند که از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. یکی از نقاط قوت این سری داشتن لایسنس‌های رسمی از برند‌های مشهور مانند باب کت، کیس و کترپیلار است که شبیه‌سازی این ماشین‌ها و وسایل را دقیق‌تر و تجربه‌ی استفاده و کار با آن‌ها را واقعی‌تر می‌کند. Construction Simulator 3 با حجمی حدود ۱.۷ گیگابایت در اپ استور منتشر شده است و بازیکنان می‌توانند با پرداخت ۳.۹۹ دلار این بازی را در گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌های خود تجربه کنند.

دانلود بازی Construction Simulator 3

Cultist Simulator

Cultist Simulator

Cultist Simulator شاید یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های عرضه شده در ماه گذشته‌ی میلادی باشد و بازیکنان در این بازی با یک بازی کارتی کاملا جدی و جذاب روبه‌رو هستند. این بازی با قیمت ۶.۹۹ دلار برای گوشی‌‌های اندرویدی و آیفون‌ها عرضه شده است که به نسبت محتوای خوب و متنوع آن قیمت گرانی به حساب نمی‌آید. همچنین باید در نظر گرفته که Cultist Simulator در ابتدا برای پی سی‌ منتشر شده است و حدود ۲۰۰ هزار بازیکن فعال دارد. بازی از خط داستانی گسترده ای بهره می‌برد و هر یک از بازیکنان با جمع آوری کارت‌های خاص خود و ترکیب آن‌ها داستانی متفاوت را روایت خواهد کرد. بازی Cultist Simulator داستان یک ماجراجو را روایت می‌کند که در پی حقایق نهفته و تاریخ‌ گمشده است و با ترکیب ابزار و احضار ارواح می‌توان به بخش‌های متفاوتی از داستان بازی پی برد. از آنجایی که این بازی یک بازی کارتی به حساب می‌آید، آزمون و خطا و شانس، تاثیر زیادی در بازی دارند اما با سیستم Legacy موجود در بازی، مهارت بازیکنان حرف اول و آخر را می‌زند.

دانلود بازی Cultist Simulator

Despotism 3k

Despotism 3k

 دیگر بازی پولی جذابی که در ماه آوریل به پلتفرم موبایل راه پیدا کرد، Despotism 3k است که یک اثر  در سبکاستراتژی و مدیریتی به حساب می‌آید.  Despotism 3k از یک خط داستانی کاملا کلیشه‌ای یک بازی جذاب استراتژي برای بازیکنان دارنده ی گوشی‌های اندرویدی فراهم کرده است. قیام هوش مصنوعی و ربات‌ها بر علیه انسان‌ها، موضوعی است که بارها و بارها در مدیا‌های مختلف به آن پرداخته شده است اما در کمتر اثری مخاطب در سمت هوش مصنوعی بوده است. در بازی Despotism 3k بازیکنان به‌عنوان یک هوش مصنوعی عمل می‌کنند که انسان‌ها را به بردگی گرفته است و از آن‌ها و تولید مثلشان انرژی تولید می‌کند. در این بازی بازیکنان باید به مدیریت منابع مختلف بپردازند و همچنین مراقب باشند تا انسان‌ها از کار زیاد نمیرند. همچنین در بازی قابلیت سیو کردن وجود ندارد و شوخی‌های جذابی با اشاره به موضوعات مختلف جوامع انسانی وجود دارد که نشانگر هدف داشتن سازندگان بازی و تلاش آن‌ها برای انتقال یک پیام مهم است. مکانیسم‌های بازی بسیار ساده‌اند و آشنایی با آن‌ها زمان زیادی طول نمی‌کشد اما با پیشرفت در بازی و زیاد شدن انسان‌ها، کنترل آن‌ها و استفاده درست و بهینه برای تولید انرژی به کار سخت و چالش برانگیز تبدیل می‌شود که تجربه‌ی آن برای بازیکنان لذت بخش خواهد بود.

دانلود بازی Despotism 3k

Doors & Rooms

Doors & Rooms: Escape games

در چند وقت اخیر بازی‌های معمایی فرار از اتاق در پلتفرم موبایل فراگیر شده است و شاهد عرضه‌ی بازی‌های با‌کیفیتی در این سبک بوده‌ایم. Doors & Rooms: Escape games جدیدترین نسخه‌ از این نوع بازی‌ها به شمار می‌رود که ساخته‌ی استودیوی Gameday Inc است. همانند دیگر نسخه‌ی این بازی یعنی Perfect Escape، معماهای جذاب و صد البته بسیار سختی در انتظار بازیکنان است که با دقت و هوش خود باید به حل کردن آن‌ها بپردازند. هدف در این‌گونه بازی‌ها، جمع آوری سر نخ‌های مختلف و حل معماهای سخت برای خروج از اتاق و هر محیطی است که در آن گرفتار شده‌اید. بازی Doors & Rooms: Escape games با رعایت استاندارد‌های این بخش، با ساختن معماهای جدید و متفاوت نسبت به نسخه‌های قبل، بار دیگر بازیکنان را به چالش کشیده است و در عین سرگرم کننده بودن، آزمون خوبی برای هوش و دقت بازیکنان به حساب می‌آید.

دانلود بازی Doors & Rooms: Escape games

Dungeon Warfare 2

Dungeon Warfare 2

 Dungeon Warfare 2 یکی دیگر از بازی‌های خوب منتشر شده در آوریل ۲۰۱۹ است که دنباله‌ای برای بازی اصلی با همین نام به شمار می‌رود. این بازی که یک اثر در سبک دفاع از برج و استراتژی محسوب می‌شود، با قیمت ۴.۹۹ دلار برای اندروید و iOS منتشر شده است. در بازی Dungeon Warfare 2، بازیکنان در بیش از ۶۰ مرحله که توسط طراحان و به‌صورت دستی طراحی شده است، باید به دفاع از پایگاه و برج بپردازند. همچنین در این بازی بازیکنان برای محافظت از برج باید با ۳۰ نوع دشمن مختلف مبارزه کنند که هرکدام از آن‌ها دارای نوع خاصی از حمله هستند. بازیکنان می‌توانند برای مقابله با این دشمنان از ۳۳ نوع تله مختلف استفاده کنند که هر تله نوع خاصی از دشمنان را از بین می‌برد. همچنین در Dungeon Warfare 2 حالت Endless وجود دارد که توانایی بازیکنان در حالت آرکید و برای ثبت رکورد به چالش می‌کشد. در این بازی ۳ درخت مهارت وجود دارد که هر بازیکن می‌تواند باتوجه‌به استراتژی خود، به ارتقا و دست یابی به این مهارت‌ها بپردازد.

دانلود بازی Dungeon Warfare 2

Evil Dead

Evil Dead: Extended Nightmare

Evil Dead: Extended Nightmare نسخه‌ی جدید از سری بازی Evil Dead است که با تکرار فرمول موفق و افزودن محتوا و حالت‌های مختلف به بازی، به یکی از بازی‌های خوب منتشر شده در ماه آوریل تبدیل شده است. نسخه‌ی Endless Nightmare که کمی پیش‌تر برای پلتفرم موبایل عرضه شده بود، یک بازی جذاب اکشن با حضور زامبی‌ها بود که تونست به موفقیت خوبی برسد. اکنون سازندگان این سری بازی، با افزودن مأموریت‌های جدید، اضافه کردن اسلحه‌ها و محیط‌های متنوع به بازی، نسخه‌ی Extended Nightmare را برای گوشی‌های اندرویدی منتشر کرده‌اند. اسلحه‌‌ها در این نسخه بسیار متنوع‌تر و کارآمد شده‌اند و بازیکنان می‌توانند به کمک تفنگ میخ انداز (NailGun) یا اره برقی به انجام مأموریت‌های مختلف از کتاب مردگان بپردازند. این سری بازی، یک اثر رانر اول شخص است که با گیم‌پلی هیجان انگیز و گرافیک واقع گرایانه‌ی خود، نظر بازیکنان زیادی را به خود جلب کرده است. بازی باتوجه‌به محتوای خشن و کمی ترسناک خود دارای رده‌ی سنی +16 است که رعایت آن برای بازیکنان کم سن وسال ضروری به نظر می‌رسد.

دانلود بازی Evil Dead: Extended Nightmare

Hexcross

Hexcross

یکی دیگر از بازی‌های پولی و Premium منتشر شده در ماه آوریل،‌ بازی Hexcross است که در سبک بازی‌های معمایی با قیمت ۲.۹۹ دلاری برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها قابل دانلود است. این بازی یک اثر ساده و کم حجم است که تمامی گروه‌های سنی می‌توانند از تجربه‌ی ان لذت ببرند و در آن به دوستان خود به رقابت بپردازند. بازی Hexcross دو حالت قابل بازی دارد که بازیکنان می‌توانند آن را تجربه کنند. حالت اول ۷ مرحله‌ی جذاب و سخت است که بازیکنان باید در آن با هوش مصنوعی رقابت کنند. حالت دوم نیز برای رقابت با دوستان و سرگرم شدن دور هم است. هدف بازیکنان در بازی Hexcross این است که نقاط مختلف را به هم متصل کنند بدون آن که مثلثی تشکیل بدهند. اولین بازیکنی که مجبور به ساخت مثلث با خط‌های خود شود، آن راند از بازی را می‌بازد. با این توضیحات Hexcross یک اثر ساده است که می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای سرگرم شدن و گذراندن وقت در طی روز و زمان‌های خالی باشد.

دانلود بازی Hexcross

Nomads of the Fallen Star

Nomads of the Fallen Star

یکی از گران‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های منتشر شده برای iOS و اندروید در ماه گذشته، بازی Nomads of the Fallen Star است که با برچسب قیمتی ۷.۹۹ دلاری خود، نوید یک اثر پر محتوا و خوش ساخت را به بازیکنان می‌دهد. پیش از توضیح درباره‌ی بازی باید ذکر کرد که این بازی فقط در دستگاه‌های بزرگ‌تر از ۵.۵ اینچ قابل بازی است. Nomads of the Fallen Star یک اثر نقش آفرینی تاکتیکی با نبرد‌های نوبتی است که به‌تنهایی توسط Anh Huy Phan توسعه داده شده است. بازیکنان در این بازی نقش کاپیتان و لیدر یک گروه از مزدوران و دیگر افراد مانند Scavengers را بر عهده می‌گیرند و به کمک آن‌ها به انجام مأموریت‌ها و پیشبرد خط داستانی بازی می‌پردازند. مکانیسم‌های متفاوتی مانند داد و ستد، نبرد‌های سنگین، شکار و کمک به دیگر گروه‌ها در بازی وجود دارند که هرکدام دارای سیستم خاص خود هستند و بازیکنان باید با رعایت تعادل بین این بخش‌ها به راز پشت پرده پی ببرند. علاوه‌بر خط داستانی بازی که به مرور و طی نبرد‌ها روایت می‌شود، در Nomads of the Fallen Star مأموریت‌های جانبی و اتفاقات تصادفی جذابی وجود دارند که لذت تجربه‌ی آن را بیشتر نیز می‌کنند.

دانلود بازی Nomads of the Fallen Star

Scocher

Scorcher

Scorcher یک بازی جذاب در سبک مسابقه‌ای و بی‌نهایت است که با قیمتی معادل ۲.۹۹ دلار برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها در ماه آوریل منتشر شد. این بازی جذاب و زیبا که ساخته ی استودیوی خوش نام Radiangames است، یک اثر بی‌پایان برای ثبت رکورد است که دارای ۱۲ لیدربرد آفلاین و آنلاین است. بازیکنان در این بازی کنترل یک Scorcher را در اختیار دارند که باید آن‌ها را پیچ‌ و خم‌های زیاد و موانع مختلفی که سر راه قرار دارند عبور دهند. سرعت این وسیله به مرور افزایش پیدا می‌کند و دقت و سرعت عمل بازیکنان در واکنش نشان دادن، عامل‌های اصلی برای ثبت رکورد خوب و بالا محسوب می‌شوند. Scorcher یک بازی چشم نواز از لحاظ گرافیک هنری و فنی به شمار می‌رود که در عین اجرا شدن به‌صورت ۶۰ فریم بر ثانیه، طراحی‌های زیبا و متنوعی در بازی به چشم می‌خورد. چندین صحرا و محیط بی‌پایان، سه Scorcher متفاوت برای بازیکنان از محتواهای جذاب این بازی بی‌پایان هستند که از یکنواختی و تکراری شدن آن جلوگیری می‌کنند.

دانلود بازی Scorcher

Star Nomad 2

Star Nomad 2 (Oreo+)

Star Nomad 2 دیگر بازی گران فهرست این ماه بهترین بازی‌های پولی زومجی است که این بازی نیز قیمت ۷.۹۹ دلاری دارد. بازی Star Nomad 2 هم مانند بازی Nomads of The fallen Star توسط یک نفر ساخته شده است و برای دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچ و بزرگ‌تر عرضه شده است که قبل از دانلود و نصب باید به این نکته توجه کرد. Star Nomad 2 یک بازی جهان باز و سند باکس است که نبرد میان سه دسته از انسان‌ها را روایت می‌کند. اتفاقات این بازی بین گروه‌های Pirates، Bounty Hunters و Merchants  رخ می‌دهد که بازیکنان باید در ابتدای بازی با انتخاب یکی از این گروه‌ها به این نبرد بیپوندند. بازی Star Nomad 2 یک اثر نقش آفرینی تیمی است که با نمای از بالا به پایین دوربین خود، بازیکنان را در این نبرد بزرگ شرکت می‌دهد. علاوه‌بر نبرد اصلی بین این سه گروه، مأموریت‌های جانبی جذاب و تصادفی در بازی گنجانده شده است تا هر بازیکن تجربه‌ای خاص از بازی داشته باشد و ارزش تکرار بازی بیشتر و بیشتر شود.

دانلود بازی اندروید Star Nomad 2 (Oreo+)

The Little Acre

The Little Acre

یک بازی Point & Click دیگر حاضر در فهرست بهترین‌ بازی‌های پولی ماه آوریل، The Little Acre است که یک بازی ماجراجویی جذاب در پلتفرم موبایل است. این بازی که قیمت آن، ۲.۹۹ دلار است؛ حجم نسبتا بالایی دارد و در دستگاه‌های آیفون و آیپد، حدود ۲.۵ گیگ از حجم دستگاه را اشغال خواهد کرد. این حجم اما نشانگر محتوای بالای بازی در بخش‌های مختلف مانند انیمیشن‌ها، موسیقی‌های متن و تنوع گیم‌پلی در بازی The Little Acre است. این بازی دارای دو شخصیت قابل بازی است و تمامی انیمیشن‌های آن، با دست کشیده شده‌اند که ارزش هنری بالای بازی را می‌رسانند. همچنین بازی The Little Acre به‌صورت کامل صداگذاری شده و برای موسیقی‌های متن نیز از آهنگ‌های ساخته شده‌ی مخصوص همین بازی استفاده شده است.  The Little Acre داستان ایدن و دختر لیلی را در دهه ۵۰ میلادی در کشور ایرلند روایت می‌کند. پس از یافتن سر نخ‌های در مورد مکان احتمالی پدرش، ایدن به‌دنبال پدرش رفته و به دردسر می‌افتد. دخترش لیلی، نیز برای نجات دادن پدر و پدر بزرگ پا به این دنیای عجیب می‌گذارد. هرکدام از بخش‌های داستانی بازی دارای گیرایی و جذابیت خاص خود هستند که بازیکنان را تا پایان بازی انگشت به دهان می‌گذارند.

دانلود بازی The Little Acre

Twelvesmith

Twelvesmith

Twelvesmith یکی دیگر از بازی‌های معمایی خوش ساختی است که در چهارمین ماه میلادی از سال ۲۰۱۹، برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS با قیمت ۱.۹۹ دلار عرضه و منتشر شد. همان‌طور که از نام بازی Twelvesmith، پیداست؛ بازیکنان باید در این بازی و در هر مرحله به عدد ۱۲ را بسازند. مکانیسم گیم‌پلی در این بازی به بازی پرطرفدار ۲۰۴۸ شباهت زیادی دارد و بازیکنان باید با ترکیب کردن خانه‌هایی که عدد یکسان دارند، اعداد بزرگ‌تر و درنهایت عدد ۱۲ را بسازند. البته این موضوع به همین سادگی نیست و به جز موضوع تصادفی بودن پر شدن خانه‌ها، بلوک‌هایی در مراحل مختلف وجود دارند که مانع از ترکیب خانه‌ها می‌شوند و بازیکنان باید ترکیب خانه‌های مجاور آن‌ها، این بلوک‌ها را از بین ببرند. باتوجه‌به وجود شباهت‌هایی به ۲۰۴۸، Twelvesmith یک اثر کاملا متفاوت به حساب می‌آید و بازیکنان و علاقه مندان به بازی‌های فکری و ریاضی، از تجربه‌ی آن و تلاش برای ردیف کردن اعداد از یک تا دوازده لذت خواهند برد.

دانلود بازی Twelvesmith

Zombicide

Zombicide: Tactics & Shotguns

آخرین بازی فهرست بهترین بازی‌های پولی منتشر شده در ماه آوریل، بازی Zombicide: Tactics & Shotguns است که برای گوشی‌های اندروید و آيفون با قیمت ۴.۹۹ دلار  عرضه شده است. Zombicide یک بازی ماجراجویی و نقش آفرینی است که بازیکنان در آن عضوی از یک گروه هستند که دنیای آخرالزمانی بازی برای زنده ماندن دست به هرکاری می‌زنند. بازیکنان باید در این بازی به خوبی به جمع آوری و محافظت از منابع بپردازند و مدیریت آیتم‌های جمع آوری شده و استفاده صحیح آن‌ها به بیشتر زنده ماندن در بازی کمک زیادی می‌کند. زامبی‌ها در بازی Zombicide کند و کمی احمق‌اند و می‌توان با پیش‌بینی حرکاتشات انها را از بین برد اما مشکل در این بازی این است که تعداد این زامبی‌ها به طرز عجیبی بیشتر و بیشتر می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا استراتژی و تاکتیک برای مقابله با این سیل عظیم از زامبی‌ها بسیار مهم باشد. در بازی ۴۰ مأموریت وجود دارد و بازیکنان می‌توانند با پیش بردن خط داستان در قالب ۴ کاراکتر مختلف به تجربه‌ی بازی بپردازند. زامبی‌های مختلفی در Zombicide وجود دارند که هر نوع از آن‌ها مانند رانرها یا چاق‌ها یا زامبی‌های سمی نیاز به نوع خاص از حمله دارند.

دانلود بازی Zombicide: Tactics & Shotguns


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده