بررسی گوشی هواوی P30 Pro

بررسی گوشی هواوی P30 Pro

دوشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۹

با بررسی هواوی P30 Pro، پرچم‌دار جدید شرکت هواوی با پردازنده قدرتمند کرین ۹۸۰ و تراشه گرافیکی Mali-G76 MP10 همراه زومجی باشید.

با ظهور پردازنده‌های قدرتمند اکنون صنعت بازی‌های موبایل نیز بیشتر از گذشته روند رو به رشدی را سپری می‌کند. بهبود عملکرد پردازنده‌ها، تراشه‌های گرافیکی بهبود یافته و درنهایت افزایش قابل‌توجه رم گوشی‌های موبایل شرایطی را مهیا کرده است تا توسعه‌دهندگان بازی با دیدی جاه‌طلبانه‌تر به سراغ پورت یا توسعه بازی‌های باکیفیت و به اصطلاح با گرافیک بالا بروند تا فرصتی عالی را برای جلب نظر قشر عظیمی از علاقمندان باز کنند. از همین رو در سال‌های اخیر شاهد توسعه‌ی پردازنده‌های قدرتمندی توسط شرکت‌های مختلف از جمله هواوی بوده‌ایم. هواوی اکنون با سری ۹۸۰ کرین توانسته پردازنده‌ای هوشمندتری نسبت به نسل گذشته تولید کند و با استفاده از توان این پردازنده‌ها محصولاتی مناسب بازی‌های موبایل را عرضه کند. هواوی پی ۳۰ پرو بی شک یکی از گوشی‌های قدرتمند با شارژدهی بالا برای تجربه بازی‌های اندروید است، هرچند این‌بار تمرکز اصلی هواوی به سمت توسعه محصولی دوربین محور رفته است. هواوی پی ۳۰ پرو به لطف زبانه‌‌‌ی قطره‌ای، طراحی بدون حاشیه، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و دوربین سه‌گانه با امکان ثبت تصاویری باکیفیت در محیط تاریک توانسته، این‌بار نیز پرچمداری زیبا و قدرتمند را روانه بازار کند.

باتوجه‌به پیشرفت هرچه سریع‌تر بازار بازی‌های باکیفیت موبایل، آنچه برای بازیکنان اهمیت دارد، عملکرد گوشی در اجرای بازی‌های مختلف است. اینکه در زمان تجربه بازی با یک دست چه حسی داشته باشید یا اسپیکر گوشی پاسخگوی موسیقی باکیفیت بازی‌های متفاوت است یا خیر، سوالاتی‌ هستند که می‌توانید در ادامه پاسخی برای آن‌ها پیدا کنید. در صورتی که به‌دنبال بررسی کامل هواوی P30 Pro از همه جوانب از جمله دوربین هستید، می‌توانید با ورود به سایت زومیت، بررسی کامل پرچم‌دار هواوی را مطالعه کنید.

مشخصات فنی Huawei P30 Pro:

  • پردازنده‌ کرین ۹۸۰ به همراه ۶ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
  • نمایشگر ۶.۴۷ اینچی OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۹۸ پیکسل در هر اینچ
  • پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G76 MP10
  • دارای سه دوربین؛ یک دوربین ۴۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.6 و یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابر، لنز ۸۰ میلی‌متری تله‌فوتو با دیافراگم f/3.4، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر
  • اندروید نسخه‌ی ۹.۰ (پای)
  • ابعاد ۱۵۸ در ۷۳.۴ در ۸.۴ میلی‌متر با وزن ۱۹۲ گرم 
  • باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری
  • پشتیبانی از شبکه 3G و 4G و بلوتوث نسخه‌ی 5.0
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت همزمان
  • مجهز به حسگر اثر انگشت
  • فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری

گوشی هوشمند P30 Pro توسط دفتر هواوی در ایران برای بررسی در اختیار زومجی قرار گرفته است. شما می‌توانید برای اطلاع از بهترین قیمت گوشی های سامسونگ، قیمت گوشی اپل، قیمت گوشی هواوی، قیمت گوشی شیائومی و دیگر برندها از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

بررسی هواوی پی ۳۰ پرو / Huawei P30 Pro

طراحی

تغییرات ایجاد شده در نمایشگر پرچم‌دار سری پی نسبت ۸۸.۶ درصدی نمایشگر به بدنه را به ارمغان آورده است

در ابتدا باید مقایسه کوتاهی میان پی ۲۰ پرو و پی ۳۰ پرو داشته باشیم. هواوی با هدف کاهش حاشیه‌های پرچم‌دار جدید خود دست به تغییراتی از جمله کاهش فضای اشغال شده توسط زبانه بالای نمایشگر و حذف حسگر انگشت از پایین‌ نمایشگر زده است. به‌لطف زبان طراحی هواویی در پی ۳۰ پرو شاهد استفاده از حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر هستیم. با این تغییر، چینی‌ها توانسته‌اند ابعاد نمایشگر را به میزان ۰.۳۷ پیکسل نسبت به پی ۲۰ پرو افزایش دهند. از طرفی هواوی این‌بار با حذف اسپیکر مکالمه و حسگر تشخیص چهره از بالای نمایشگر تنها فضایی قطره‌ای شکل را به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی اختصاص داده است. تغییرات ایجاد شده در پرچم‌دار سری پی نسبت ۸۸.۶ درصدی نمایشگر به بدنه را به ارمغان آورده است که رشدی ۶.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

اما تغییرات هواوی در پی ۳۰ پرو به اینجا ختم نمی‌شود. با نگاهی به پشت این پرچم‌دار شاهد چینش عمودی دوربین‌ها در یک راستا هستیم که اندکی نسبت به سطح گوشی برآمدگی دارد. برخلاف پی ۲۰ پرو هواوی ترجیح داده است تا فلش LED دوگانه را کنار دوربین اول قرار دهد. پی ۳۰ پرو همان‌طور که در بالا اشاره شد دارای دوربین سه‌گانه است که هر کدام از دوربین‌ها در شرایط مختلف پاسخگوی نیاز‌های کاربر خواهد بود. درحالی‌که سمت چپ بدنه از هیچ کلیدی استفاده نشده، هواوی در سمت راست بدنه به رسم گوشی‌های سابق این شرکت از کلید‌های پاور و همچنین افزایش و کاهش صدا استفاده کرده است. در پایین نمایشگر نیز اسپیکر تک کاناله، درگاه USB-C برای اتصال کابل و محل قرار گیری سیم‌کارت در دسترس کاربر قرار گرفته است. مانند گذشته در پرچم‌دار جدید نیز شاهد استفاده از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیستیم، در نتیجه برای استفاده از هدفون نیازمند استفاده از دانگل یا اتصال هدفون بی‌سیم خواهید بود.

چینی‌ها پیش از این پی ۲۰ پرو را در رنگ‌های Twilight، سیاه، آبی، صورتی طلایی روانه بازار کرده بودند، بااین‌حال هواوی در پی ۳۰ پرو با کنار گذاشتن رنگ‌بندی موسوم به Twilight اقدام به نسخه‌ی آئورا با گرادیانی از آبی و سبز کرده است. علاقمندان همچنین می‌توانند این پرچم‌دار را در رنگ‌های قرمز، سفید، مشکی و آئورا با گرادیان آبی و بنفش خریداری کنند.

گوشی هواوی P30 Pro / Huawei P30 Pro
گوشی هواوی P30 Pro / Huawei P30 Pro

برای بررسی تجربه گیمینگ P30 Pro اقدام به اجرای بازی‌های عمودی و افقی در شرایط مختلف کردیم. یکی از اولین نکاتی که در زمان در دست گرفتن هواوی پی ۳۰ پرو توجه‌تان را جلب می‌کند، تفاوت وزن گوشی نسبت به برخی پرچمداران است. وزن ۱۹۰ گرمی هواوی کمی نسبت به رقبا بیشتر است و هرچند لطمه‌ای به تجربه گیمینگ شما نمی‌زند اما در زمان برداشتن گوشی با یک دست متوجه آن می‌شوید. مانند گذشته ابتدا اقدام به اجرای بازی Skyforce: Reloaded کردیم؛ در این بازی باید با سرعت یک ‌جنگنده را به طرفین نمایشگر هدایت کنید تا با دوری از حملات دشمنان، آن‌ها را از بین ببرید. باتوجه‌به نمایشگر ۶.۴۷ اینچی پی ۳۰ پرو، هنوز هم برای لمس نقاط بالای نمایشگر مجبور به کمک گرفتن از هر دو دست خود خواهید بود. در زمان تجربه بازی‌ها با یک دست شاهد لغزش گوشی از دستان‌مان نبودیم که نکته‌ای مثبت محسوب می‌شود. از طرفی درحالی‌که در پی‌۲۰ پرو گلایه‌ای به‌دلیل از دست رفتن بخشی از رابط کاربری داشتیم، به‌دلیل کوچک بودن زبانه قطره‌ای هواوی پی ۳۰ پرو، با مشکل این‌چنینی روبه‌رو نشدیم. پرچم‌دار جدید هواوی موفق به دریافت گواهی IP68 شده است که به‌معنی مقاومت آن دربرابر نفوذ آب و گرد و خاک است.

صفحه‌نمایش

نمایشگر پی ۳۰ پرو در زمینه روشنایی نمایشگر در جایگاه پایین‌تری نسبت به میت ۲۰ پرو قرار می‌گیرد

برخلاف نسل گذشته در پی ۳۰ پرو هواوی از پنل اولد استفاده کرده است. هواوی مانند گذشته در پی ۳۰ پرو نیز استفاده از نمایشگری Full HD را ترجیح داده است که هرچند نسبت به رقبا رزولوشن پایین‌تری را در اختیار کاربر می‌گذارد، اما باعث شده تا شارژدهی فوق‌العاده‌ای را برای استفاده روزمره کاربر به ارمغان بیاورد. نمایشگر پی ۳۰ پرو دارای رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ با تراکم پیکسلی ۳۹۸ پیکسل در هر اینچ است. به‌لطف طراحی کم حاشیه هواوی P30 Pro، اکنون پرچمداری سری پی دارای نمایشگر ۶.۴۷ اینچی است.

در بالای نمایشگر چینی‌ها از یک زبانه قطره‌ای برای قرار دادن دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل با دیافراگم F/2.0 بهره برده‌اند که به‌ویژه در زمان تجربه بازی‌ها به هیچ عنوان آزاردهنده نیست. برای بررسی نمایشگر اقدام به تجربه بازی‌ها در فضای باز و زیر نور مستقیم آفتاب کردیم که خوشبختانه به‌لطف روشنایی رضایت‌بخش پی ۳۰ پرو، با مشکلی در زمان تجربه بازی‌ها رو‌به‌رو نشدیم. بااین‌حال باید گفت که روشنایی پی ۳۰ پرو در شرایط آزمایشگاهی و بررسی شدت نور با دستگاه، از رقبا فاصله دارد. از طرفی حداقل روشنایی ۱.۷ نیتی هواوی پی ۳۰ پرو را می‌توانیم در جایگاه خوبی نسبت به رقبا ارزیابی کنیم. هرچند حداقل روشنایی پی ۳۰ پرو در جایگاه پایین‌تری نسبت به میت ۲۰ قرار می‌گیرید اما نسبت به گلکسی اس ۱۰ پلاس با حداقل روشنایی ۲.۲  نیت، می‌توانیم هواوی پی ۳۰ پرو را برتر بدانیم.

اسپیکر

تولیدکنندگان گوشی‌های همراه این روزها برای افزایش حجم خروجی صدای محصولات خود دست به راهکارهای متفاوتی از جمله یکپارچه‌سازی اسپیکر مکالمه با اسپیکر گوشی می‌زنند. راهکاری که البته با پیشرفت تکنولوژی شاهد بهبود چشم‌گیر آن هستیم و در سال جاری میلادی نیز گوشی‌های مختلفی با این ویژگی وارد بازار شدند. بااین‌حال، هواوی ترجیح داده است تا با تغییر یک سری ویژگی‌ها از جمله اسپیکر مکالمه و دوربین تشخیص چهره، ترند این‌روزهای گوشی‌های همراه را دنبال کند؛‌ کاهش حاشیه گوشی. چینی‌ها در پی‌ ۳۰ پرو با حذف اسپیکرهای موسوم به مکالمه، به سراغ فناوری القای استخوانی یا Bine Conduction رفته‌اند تا به این ترتیب کل نمایشگر نقش اسپیکر مکالمه را برعهده بگیرد.

گوشی هواوی پی ۳۰ پرو / Huawei P30 Pro

به همین دلیل هواوی در پی۳۰ پرو تنها از یک اسپیکر تک کاناله استفاده کرده است. بااین‌حال باید گفت که اسپیکر تک کاناله این پرچم‌دار هنوز هم عملکردی خوب در پخش موسیقی بازی موبایل دارد. در بررسی خود از حجم خروجی و شفافیت صدا در بازی‌های مختلف نظیر آسفالت ۹ راضی بودیم. این بازی به‌ویژه به‌دلیل پخش موسیقی الکترونیک و تند شناخته می‌شود.

عملکرد در بازی

مقاله‌های مرتبط:

به‌ویژه بعد از کرین ۹۷۰ شاهد بهبود چشمگیر پردازنده‌های هواوی در ارائه‌‌ی تجربه‌ای روان برای کاربران بودیم و به همین دلیل نیز گوشی پی‌۲۰ پرو را می‌توانیم یکی از محصولات خوب هواوی برای تجربه بازی‌ها معرفی کنیم. هواوی در کرین ۹۷۰ از تراشه گرافیکی Mali-G72 MP12 استفاده کرده بود که هرچند در محیط های بسیار شلوغ بازی Crusaders of Light افت فریمی جزئی رو شاهد بودیم، اما در مجموع مشکل چندانی در اجرای قوی‌ترین بازی‌ها نداشت. اکنون هواوی از کرین ۹۸۰ در گوشی‌های پرچم‌دار خود رونمایی کرده است،  پردازنده‌هایی که اکنون هوشمندتر از گذشته رفتار کاربران را زیر نظر دارند و با بررسی عملکرد بازیکن، بهترین راندمان و مصرف انرژی را در اختیار کاربران می‌گذارد. کرین ۹۸۰ اکنون از تراشه گرافیکی Mali-G76 MP10 برای اجرای بهتر بازی‌ها بهره می‌برد، به‌لطف تراشه گرافیکی جدید حتی در بازی‌های آنلاین مانند Crusaders of Light که تا ۶۴ بازیکن را به‌صورت همزمان پشتیبانی می‌کنند نیز مشکل چندانی را احساس نخواهید کرد و در بررسی زومجی شاهد افت فریم محسوس و قابل مشاهده نبودیم. به‌لطف تنظیمات جدید بازی فورتنایت، ساخته استودیوی اپیک گیمز از این پس می‌توانید در بازی بتل رویال این شرکت از قابلیت سنجش نرخ فریم استفاده کنیم. این تنظیمات در دوحالت ۶۰ فریم در تنظیمات Hight و ۳۰ فریم در ثانیه در تنظیمات اولترا در دسترس کاربران قرار دارد و باتوجه‌به تنظیماتی که انتخاب می‌کنید، تغییراتی جزئی را در گرافیک احساس خواهید کرد.

برای بررسی P30 Pro اقدام به اجرای بازی فورتنایت و انتخاب تنظیمات High با نرخ ۶۰ فریم کردیم. به‌ویژه در حال Team Rumble و در زمان بسته شدن دایره، شاهد حضور تعداد زیادی بازیکن در یک نقطعه خواهید بود. در این حالت پی‌ ۳۰ پرو نرخ ۳۲ فریم برثانیه را نیز تجربه کرد و در بهترین حالت نرخ ۵۰ فریم برثانیه را برای تجربه روان کاربر به نمایش گذاشت که عملکرد مناسبی در میان پرچمداران ارزیابی می‌شود. در ادامه به سراغ بازی‌های رایج این روزهای گوشی‌های موبایل از جمله آسفالت ۹ و بازی موبایل پابجی رفتیم. بازی پابجی موبایل به‌لطف ارائه تنظیمات HDR برای نمایش عمیق‌تر رنگ‌ها و همینطور کیفیت بالای بافت‌ها نسبت به رقبا شناخته می‌شود. در بازی پابجی حتی در شلوغ‌ترین حالات شاهد افت فریم محسوس نبودیم. این عملکرد در بازی آسفالت ۹ نیز حفظ شد و با وجود انتخاب تنظیمات High Quality باز هم بازی بدون کوچک‌ترین مشکلی در زمان برخورد خودروها اجرا شد.

گوشی هواوی پی ۳۰ پرو / Huawei P30 Pro

متاسفانه درحالی‌که در بسیاری از پرچمداران شاهد ارائه تنظیمات گیمینگ برای دسترسی آسان‌تر کاربران هستیم، هواوی اینچنین تنظیماتی را در P30 Pro در دسترس قرار نداده است. وجود نرم‌افزاری مانند Game Suite که پیش از این در گوشی‌های آنر شاهد آن بودیم به کاربران اجازه می‌دهد تا درکنار گردآوری بازی‌ها در یک پوشه به تنظیمات متفاوتی باتوجه‌به نیازشان دسترسی داشته باشند؛ تنظیماتی مانند اجرای بازی با بالاترین راندمان یا اجرای بهینه بازی بررسی میزان شارژ باقی مانده. متاسفانه به دلایلی هواوی از ارائه این ویژگی در پی‌۳۰ پرو خودداری کرده است. پیش از این در گوشی‌های سامسونگ شاهد ارائه ویژگی گیم‌لانچر بودیم که به کاربران اجازه می‌دهد تا درکنار انتخاب راندمان موردنظر خود، از قابلیت‌هایی مانند ضبط ویدیو، استریم آنلاین بازی یا ثبت تصویر بهره ببرند. خوشبختانه در تجربه‌ای که از پی‌ ۳۰ پرو داشتیم شاهد گرمای زیاد بدنه گوشی نبودیم.

جدول بنچمارک‌ ابزارهای موبایل پرچم‌دار
محصول / بنچمارکAntutu 7/6
3DMarkPCMark
Work 2.0
Geekbench 4GFXBench
IceStorm UnlimitedSling Shot ExtremeOverall / Web BrowsingSingle / MultiAztec Ruins Vulkan - High Tier Manhattan 3.1Car ChaseT-Rex
OpenGL(Onscreen / Offscreen (FPS
هواوی پی ۳۰ پرو
(Performance)
۳۱۴۸۳۵
--
۵۴۳۳۳۴۲۹۵۹۳۱۰
۱۰۰۹۳
۳۳۲۹
۹۹۷۶
۱۶
۱۳
۴۹
۵۶
۲۹
۳۳
۶۰
۱۳۷
هواوی پی ۳۰ پرو۲۰۵۷۰۵
--
۲۷۲۸۳۲۰۹۶۷۸۲۳
۷۲۲۳
۳۲۳۹
۹۶۳۵
۱۴
۱۲
۲۴
۲۶
۱۵
۱۷
۵۶
۷۰
هواوی پی ۲۰ پرو۲۰۰۹۴۹
۱۸۱۴۴۹
۳۱۰۵۱--۷۲۴۴
۷۴۴۰
۱۸۹۹
۶۵۴۶
--۳۸
۳۱
۲۳
۲۳
۶۰
۸۶
گلکسی اس ۱۰ پلاس
(۳۰۴۰ × ۱۴۴۰)
----------۱۳
۱۵
۳۷
۶۷
۲۳
۴۳
۶۰
۱۴۱
گلکسی اس ۱۰ پلاس
(۲۲۸۰ × ۱۰۸۰)
۳۳۴۹۵۸
--
۵۶۴۹۷۴۳۹۲۷۶۰۲
۸۳۴۲
۴۵۲۹
۱۰۴۹۷
۱۹
۱۵
۵۷
۶۷
۴۰
۴۳
۶۰
۱۶۹
گلکسی اس ۹ پلاس۲۴۳۴۹۳
۲۱۹۹۵۵
۳۷۹۵۸--۵۲۰۵
۵۲۲۴
۳۷۵۰
۸۹۹۷
--۴۴
۴۷
۲۶
۲۸
۶۰
۱۴۶
شیائومی می میکس ۳۲۹۴۳۱۴
--
۶۳۳۰۴۴۵۷۰۸۴۴۱
۶۹۹۸
۲۴۰۹
۸۷۹۰
۲۰
۱۴
۴۵
۵۴
۲۹
۳۰
۵۹
۱۳۴
آنر ویو ۲۰
(Performance)
۳۰۷۹۱۷
--
۵۶۵۷۲۴۲۱۸۹۱۶۰
۹۵۸۹
۳۳۴۵
۹۹۱۰
۱۴
۱۱
۴۸
۵۵
۲۹
۳۲
۶۰
۱۳۷
آنر ویو ۲۰۲۷۷۹۲۹
--
۳۶۰۷۷۳۶۳۹۷۷۴۳
۷۴۷۱
۳۳۱۹
۹۶۳۵
۱۲
۱۱
۲۶
۲۶
۱۵
۲۴
۵۶
۶۹
شیائومی می ۸۲۸۷۸۰۴
--
۶۲۲۲۹۴۴۹۸۷۶۰۵
۶۸۸۷
۲۴۳۶
۸۷۹۸
۲۰
۱۲
۴۰
۴۳
۲۵
۲۸
۶۰
۱۰۹
وان‌پلاس 6T۲۹۶۹۵۰
--
۶۴۶۱۲۴۷۰۲۸۶۷۶
۷۳۴۷
۲۳۹۲
۹۰۲۷
۲۰
۱۴
۵۱
۶۰
۳۰
۳۵
۶۰
۱۵۱
هواوی میت ۲۰ پرو
(Performance)
۲۹۷۷۲۴
--
۵۶۹۶۳۴۲۰۴۹۳۰۹
۱۰۲۶۰
۳۳۱۴
۹۸۵۷
۱۳
۱۱
۴۴
۵۰
۲۷
۳۱
۶۲
۱۲۵
هواوی میت ۲۰ پرو ۲۰۱۸۹۰
--
۳۶۹۸۱۳۵۵۶۷۶۶۳
۷۱۷۱
۳۳۲۲
۹۸۳۷
۱۲
۹.۵
۴۸
۳۶
۲۷
۲۸
۵۶
۶۹
آیپد پرو ۱۱ مدل ۲۰۱۸۵۴۹۱۳۸
--
۱۰۳۰۵۲۶۴۸۰--۵۳۹۱
۱۶۱۷۳
۴۷.۸
۴۵.۴
۶۷.۵
۱۱۸.۱
۴۸.۱
۷۸.۳
۱۱۹.۹
۴۲۷.۳
آیفون XS Max ۳۵۴۷۲۲
--
۷۷۴۲۸۳۵۵۱--۵۱۰۶
۱۰۹۸۴
۳۴.۴
۱۸.۴
۵۰.۵
۶۶.۳
۳۲.۱
۴۰.۹
۵۹.۹
۱۹۷.۸
گلکسی نوت ۹۲۳۶۶۶۳
۲۱۰۱۰۰
۴۲۴۴۱۳۳۸۱۵۴۵۳
۵۸۸۴
۳۶۹۲
۹۱۴۱
--۴۵
۴۵
۲۶
۲۸
۵۹
۱۴۷
آیفون ۱۰ --
۲۰۳۲۴۵
۶۳۶۹۴----۴۲۲۲
۹۳۷۱
--۵۱
۴۳
--۱۰۴
۱۳۸
*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

گوشی هواوی پی 30 پرو / Huawei P30 Pro

اما هواوی به رسم گذشته با انتشار نسخه‌ای جدید از اندروید،‌ رابط کاربری EMUI را نیز بهبود می‌بخشد. در پی‌۳۰ پرو هواوی از EUMI نسخه ۹.۱ بهره برده است که نسبت به نسخه ۸.۱ سرعت بیشتری را در زمان جابه‌جایی بین صفحات رابط کاربری به ارمغان می‌آورد. در پی۳۰ پرو هواوی از فناوری شتاب‌دهنده‌ی GPU Turbo 3.0 برای اجرای روان‌تر بازی‌های سنگین نظیر پابجی موبایل، فورتنایت، Arena of Valor یا NBA2K18 بهره برده است تا شاهد راندمانی بهتر نسبت به گذشته باشیم. GPU Turbo 3.0 برای پشتیبانی از ۲۵ بازی محبوب به‌روزرسانی شده است و درکنار بازی‌های مورد اشاره بالا شاهد حضور نام‌های جدیدی مانند Brawl Stars و PES 2019 در این فهرست هستیم.

باتری

میزان شارژدهی تلفن هوشمند را می‌توانیم یکی از نکات حائز اهمیت برای بازیکنان موبایل قلمداد کنیم. هواوی به‌ویژه در دو سال گذشته سعی کرده است تا با بهبود پردازنده و در ادامه بهبود رابط کاربری، شارژدهی محصولات خود را افزایش دهد. پی‌۳۰ پرو از یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای پاسخگویی به نیاز روزمره کاربران بهره می‌برد. برای بررسی شارژدهی پی ۳۰ پرو با قطع کردن تمام اتصالات و قرار دادن گوشی روی حالت پرواز، نور نمایشگر را روی ۲۰۰ نیت تنظیم کردیم. سپس مانند گذشته یک ویدیوی HD را به‌صورت متوالی تا زمان تمام شدن باتری اجرا کردیم. به شکل شگفت‌انگیزی پی‌۳۰ پرو توانست به مدت ۲۰ ساعت به‌صورت متوالی ویدیو را پخش کند که عملکردی خارق‌العاده محسوب می‌شود.

بررسی هواوی پی 30 پرو / Huawei P30 Pro

بااین‌حال، میزان شارژدهی گوشی در زمان اجرای بازی‌ها منوط به پارامترهای متعددی از جمله آنلاین یا آفلاین بودن بازی، گرافیک، اتصال به اینترنت وای‌فای یا دیتا و بهینه بودن بازی مربوطه برای کاهش فشار روی تراشه گرافیکی و پردازنده دارد. در تجربه‌ای که زومجی از اجرای بازی‌های روی پی‌۳۰ پرو داشت، این گوشی بدون مشکل گرمای بدنه توانست بازی‌های مختلف اجرا کند. از طرفی شارژدهی گوشی نیز در تجربه‌ای نگارنده داشت، نسبت به بسیاری از پرچمداران حال حاضر عملکرد بهتری را به نمایش گذاشت که گواهی بر شارژدهی خوب پرچم‌دار هواوی است. برای شارژ هواوی P30 Pro ‌می‌توانید از آداپتور ۴۰ واتی این گوشی با فناوری سوپرشارژ استفاده کنید که تنها در ۳۰ دقیقه گوشی را از حالت کاملا خالی تا ۷۰ درصد شارژ می‌کند. برای شارژ کامل پی‌۳۰ پرو به یک ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

در بیان اهمیت شارژر سریع پی‌۳۰ پرو همین بس که پی‌۲۰ پرو در طول ۳۰ دقیقه تنها شارژ ۴۵ درصدی را به ارمغان می‌آورد. در انتها باید گفت که شارژدهی پی‌۳۰ پرو به هیچ عنوان شما را ناامید نخواهد کرد.

پی ۳۰ پرو هواوی / Huawei P30 Pro
هواوی پی 30 پرو / Huawei P30 Pro
Huawei P30 Pro | هواوی پی ۳۰ پرو
Huawei P30 Pro  | هواوی پی 30 پرو

جمع‌بندی

اگر بخواهیم از ویژگی‌های گیمینگ هواوی پی ۳۰ پرو بگوییم این پرچم‌دار به‌لطف پردازنده کرین ۹۸۰ و به‌ویژه تراشه گرافیکی Mali-G76 MP10 می‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای شما برای تجربه روان بازی‌ها باشد. به‌لطف پشتیبانی از فناوری GPU Turbo 3.0 اکنون کمتر شاهد افت فریم بازی‌ها در محیط‌های شلوغ هستیم. هرچند هواوی تمرکز اصلی خود را در P30 Pro روی بهبود شارژدهی و طبیعتا بهبود دوربین گذاشته است و متاسفانه از ویژگی‌هایی مشابه Game Suite برای بهبود تجربه گیمینگ کاربران غافل شده است، اما باید گفت که پی‌۳۰ پرو به هیچ عنوان در اجرای بازی‌های سنگین شما را ناامید نخواهد کرد. حذف حسگر اثر انگشت از حاشیه‌ی پایین نمایشگر و انتقال آن به زیر نمایشگر از یک سو و استفاده هواوی از زبانه‌ای قطره‌ای برای قرار دادن دوربین از سوی دیگر، به اعتقاد نگارنده ظاهری زیباتری را نسبت به پی‌۲۰ پرو به پی ۳۰ پرو داده است. اسپیکر تک‌کاناله عضو جدید سری P هرچند به‌دلیل حذف اسپیکر مکالمه، دیگر در دسته‌ی گوشی‌های مجهز به اسپیکر استریو جای نمی‌گیرد اما هنوز هم شفافیت و حجم خروجی صدای قابل توجهی دارد. متاسفانه مانند پی ۲۰ پرو در پی ۳۰ پرو هم شاهد حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هستیم؛ درنتیجه برای داشتن بهترین تجربه شنیداری باید از هدفون‌های بی‌سیم کمک می‌گیرید. درکنار گواهی IP68 که خبر از مقاومت گوشی دربرابر گردوغبار را می‌دهد، هواوی این‌بار پشتیبانی از شارژر بی‌سیم را نیز به پرچم‌دار خود آورده است.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از مشخصات فنی گوشی و قیمت گوشی به بخش موبایل دیتابیس محصولات زومیت مراجعه کنید؛ انواع گوشی سامسونگ، اپل، شیائومی، هواوی برای مقایسه در اختیار کاربران است. 

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده