نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۳

سرویس Xbox Game Pass برای پی سی تایید شد

مایکروسافت دقایقی پیش اعلام کرد که سرویس ایکس باکس گیم پس قرار است برای پی سی هم در دسترس قرار بگیرد و اطلاعات بیش‌تر آن، در E3 2019 ارائه می‌شود.

یکی از سرویس‌های جذاب منتشر‌شده در سال‌های اخیر، Xbox Game Pass مایکروسافت است که با پرداخت هزینه اشتراک آن، می‌توان به مجموعه نسبتا بزرگی از بازی‌های مختلف دسترسی داشت که شامل آثار انحصاری مایکروسافت در روز انتشار هم می‌شوند. این سرویس پیش از این در اختیار کاربران ایکس باکس وان قرار داشت و کاربران پی‌سی به شکل خیلی محدودی فقط برای بازی‌های Play Anywhere قادر به‌استفاده از آن بودند اما حال مایکروسافت اعلام کرده که قرار است ایکس باکس گیم پس برای پی سی هم در دسترس قرار بگیرد. 

فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، با اعلام این خبر گفت که مایکروسافت به‌عنوان توسعه‌دهنده پلتفرم ویندوز، قصد دارد اهمیت ویژه‌ای به گیمر‌های پی‌سی بدهد؛ اتفاقی که به‌عقیده اسپنسر پیش از این آنطور که باید و شاید رخ نداده و قرار است از این به بعد وضعیت بهتری داشته باشد. وی در ادامه گفت:

ما با توجه به نیاز‌های گیمر‌های پی‌سی و همچنین بازیسازانی که برای این پلتفرم بازی می‌سازند، سرویسی طراحی کرده‌ایم. این سرویس قرار است مثل نسخه اورجینال کنسولی ایکس‌باکس گیم پس نام داشته باشد اما خب تجربه جدیدی است که در کنار جامعه کاربران پی‌سی آن را توسعه داده‌ایم. 

گیم پس پی سی / PC Xbox Game Pass

سرویس ایکس باکس گیم پس روی پی‌سی عملکردی شبیه به همان سرویسی خواهد داشت که پیش‌تر روی ایکس‌باکس وان دیده‌ایم؛ به طوریکه به‌گفته اسپنسر مشترکین قرار است به بیش از ۱۰۰ بازی با‌کیفیت از ناشرانی چون بتسدا، دیپ سیلور، دیوالور دیجیتال، پارادوکس اینتراکتیو و سگا دسترسی داشته باشند. همچنین بازی‌های انحصاری ساخته‌شده توسط استودیو‌های مایکروسافت هم قرار است در همان روز انتشار در دسترس مشترکین این سرویس قرار بگیرند؛ بازی‌هایی که توسط استودیو‌هایی چون آبسیدین یا اینگزایل ساخته می‌شوند. اسپنسر در ادامه گفت:

ما در حال همکاری با بیش از ۷۵ بازیساز و ناشر هستیم تا بازی‌های جذابی را برای این سرویس در نظر بگیریم. همچنین همیشه اطمینان حاصل خواهیم کرد که مجموعه بازی‌های ایکس‌باکس گیم پس شامل آثار باکیفیتی در ژانر‌های مختلف باشد و البته که هر ماه بازی‌های جدیدی هم به این سرویس اضافه خواهند شد. 

قیمت اشتراک سرویس ایکس‌باکس گیم پس روی کنسول ماهیانه ۱۰ دلار است اما اسپنسر اطلاعاتی از قیمت این سرویس روی کامپیوتر ارائه نکرد. با این حال قرار است در جریان E3 2019، شاهد ارائه جزییات بیش‌تری از سرویس مذکور باشیم. 

نظرات خود را در مورد در دسترس قرار گرفتن Xbox Game Pass برای پی‌سی با زومجی به‌اشتراک بگذارید. 


منبع Gamesindustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده