نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۱

سیلوستر استالونه قصد ادامه مجموعه راکی را دارد

سیلوستر استالونه، بازیگر محبوب سینمای هالیوود، در حاشیه جشنواره فیلم کن 2019، از ایدهٔ خود برای ساخت فیلمی جدید از مجموعهٔ Rocky (راکی) سخن گفت.

به نظر می‌رسد سیلوستر استالونه بار دیگر قصد زنده کردن مجموعهٔ تکرارنشدنی و افسانه‌ای Rocky (راکی) را دارد و از سخنان کوتاه وی راجع به فیلم احتمالی بعدی این مجموعه، می‌توان به این موضوع پی برد که این پیرمرد دوست‌داشتنی سینمای هالیوود، فکرهایی در سر دارد و این خبر طرفداران دوآتشه مجموعهٔ راکی را بسیار خوشحال خواهد کرد. ایدهٔ سیلوستر استالونه برای فیلم جدید این مجموعه، در مورد داستان یک بوکسور مهاجر است و وی در حاشیه جشنواره فیلم کن 2019، در سخنانی کوتاه از ایدهٔ خود گفت.

داستان فیلم جدید در مورد بوکسوری مهاجر است که به‌صورت غیرقانونی وارد خاک ایالات متحده آمریکا شده است و آمریکا وی را دیپورت می‌کند و وی برای بازگشتن به این کشور، باید وارد رینگ مبارزه شود

مجموعه فیلم‌های راکی، یکی از آثار جاودانه و همیشه ماندگار سینمای هالیوود محسوب می‌شوند و شخصیت راکی بالبوآ، شخصیتی برخواسته از دل جامعه سرخورده آن دوران آمریکا بود و نه‌تنها در آمریکا، بلکه مردم سراسر جهان عاشق سادگی و بی‌پیرایگی پسر همیشه دوست‌داشتنی فیلادلفیا شدند. داستان اولین فیلم مجموعه راکی روایتگر زندگی بوکسوری خرده‌پا و بی‌نام‌ونشان بود که در وضعیت مالی و اجتماعی بدی به سر می‌برد تا اینکه روزی شانس در خانه وی را می‌زند و راکی فرصت مبارزه با قهرمان جهان، آپولو کرید را به دست می‌آورد و به خوبی هم از خجالت آپولو درمی‌آید و از تک شانس زندگی خود به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کند و به همه نشان می‌دهد که چه استعداد نابی دارد. سیلوستر استالونه در اولین فیلم مجموعهٔ راکی به شهرت و محبوبیت رسید و در سال ۱۹۸۲ با با نقش‌آفرینی در فیلم First Blood (اولین خون)، به اوج دوران کاری خود رسید و اگر نگوییم بهترین، یکی از بهترین بازیگران اکشن اواخر دهه ۷۰ و تمام دهه ۸۰ بود. سیلوستر استالونه شخصیت راکی بالبوآ را خلق کرد و کارگردانی چهار فیلم مجموعه راکی را بر عهده داشت. نگارش فیلمنامه تمام شش فیلم مجموعه راکی را سیلوستر استالونه انجام داد. کارگردانی قسمت اول و پنجم این مجموعه بر عهده جان جی آویلدسن فقید بود و وی توانست جایزه اسکار بهترین کارگردانی را برای قسمت اول مجموعه راکی در سال ۱۹۷۶ دریافت کند.

Rocky

حال طبق گزارشی جدید از سایت هالیوود ریپوتر (THR)، سیلوستر استالونه کهنه‌کار و ۷۲ساله، برای ساخت فیلمی جدید از مجموعهٔ راکی، ایده‌ای در سر دارد و وی در حاشیه جشنواره فیلم کن 2019، در رابطه با این موضوع به خبرنگاران چنین گفت که داستان فیلم جدید در مورد بوکسوری مهاجر است که به‌صورت غیرقانونی وارد خاک ایالات متحده آمریکا شده است و آمریکا وی را دیپورت می‌کند و وی برای بازگشتن به این کشور، باید وارد رینگ مبارزه شود. سخنان کوتاه استالونه را با هم می‌خوانیم:

راکی متوجه می‌شود که این شخصیت جدید، به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شده و تمام داستان پیرامون همین قضیه است؛ اینکه از کشور بیرون می‌شود و همین موضوع دنیای این شخصیت را تغییر می‌دهد، البته شاید هم داستان متفاوت از این باشد.

همین سخنان کوتاه دوباره نام مجموعهٔ راکی را بر سر زبان‌ها انداخته و سیلوستر استالونه بار دیگر مرکز توجهات قرار گرفته است. گویا باز هم ایدهٔ کلی در مورد بوکسوری سرخورده است و این ایده، شباهت زیادی به اولین فیلم مجموعه دارد. در هر حال با اکران فیلم Rocky Balboa (راکی بالبوآ) در سال ۲۰۰۶، به نظر می‌رسید که پرونده این قهرمان و کلاً مجموعه راکی بسته شده باشد و سیلوستر استالونه قصد ندارد دیگر فیلمی مرتبط با دنیای راکی بسازد، تا اینکه در سال ۲۰۱۵ فیلم اسپین‌آف Creed به کارگردانی رایان کوگلر روی پردهٔ سینما رفت و داستان آن فیلم روی شخصیت آدونیس کرید، پسر آپولو کرید، متمرکز بود، اما این مرتبه به نظر فیلم جدید، اسپین‌آف نخواهد بود و راکی نیز نقش پررنگ‌تری، حتی از آنچه در Creed شاهدش بودیم را ایفا می‌کند. فیلم Creed از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۵ بود و منتقدان بسیار آن را تحسین کردند و حتی سیلوستر استالونه برای ایفای دوباره نقش راکی، نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد؛ در این فیلم مایکل بی. جردن نقش اصلی را ایفا می‌کرد. این دو نفر در فیلم Creed 2 (کرید ۲) نیز حضور داشتند که کارگردانی این پروژه را استیون کیپل جونیور، کارگردان فیلم The Land (سرزمین) بر عهده داشت و این فیلم نیز با نقدهای نسبتاً مثبتی همراه شد و فروشی ۲۱۴ میلیون دلاری در گیشه داشت.

sylvester stallone rocky

جدیدترین فیلم سیلوستر استالونه، فیلم Rambo V: Last Blood (رمبو ۵: آخرین خون) است که وی در این فیلم با بازیگرانی چون پاز وگا، آدریانا بارازا، یوت منیرال، سرجیو پریس منچتا، اسکار جانادا و خواکین کوسیو، همبازی است. فیلم Rambo V: Last Blood قرار است در تاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۹ (۲۹ شهریور ماه ۱۳۹۸) اکران شود. علاوه‌بر بازی، استالونه به‌همراه مت سیرولنیک، وظیفه نگارش فیلمنامه این فیلم را نیز بر عهده داشته است.         

استالونه تصمیم به ساخت بازسازی فیلم کره‌ای The Gangster, The Cop, The Devil (گانگستر، پلیس و شیطان) را نیز دارد که این فیلم در تاریخ ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت ماه)، روی پردهٔ سینما رفت و در جشنوارهٔ فیلم کن نیز حضور داشت و یکی از دلایل حضور استالونه در جشنواره کن، تماشای این فیلم به همراه سازندگان کره‌ای آن بوده است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده