نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۰

گوشی ردمی K20 Pro معرفی شد؛ دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و نمایشگر ۶.۳۹ اینچی

شرکت ردمی در جدید‌ترین اخبار منتشر‌شده، از گوشی‌های K20 و K20 Pro خود رونمایی کرد.

ردمی، برند زیرمجموعه‌ی شیائومی، از دو گوشی K20 و K20 Pro با قیمت‌های رقابتی رونمایی کرد. هر دو محصول یادشده دارای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بوده و به پنل‌های OLED، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و سلفی بالاجهنده مجهز هستند. پردازنده‌ی نسخه‌ی معمولی K20 اسنپدراگون ۷۳۰ و پردازنده‌ی نسخه‌ی پرو اسنپدراگون ۸۵۵ است.

گوشی ردمی K20 پرو نمایشگری ۶.۳۹ اینچی با رزولوشن +FHD دارد و نسبت تصویر آن ۱۹.۵ به ۹ است. نمایشگر این گوشی تمامی نمای جلوی آن را در بر گرفته است و به همین دلیل دوربین سلفی در بدنه تعبیه شده و در صورت فعالسازی از قسمت بالای محصول خارج می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر نیز معلوم شده بود، پردازنده‌ی K20 پرو اسنپدراگون ۸۵۵ است؛ اما چیزی که حالا متوجه شده‌ایم این است که این پردازنده توسط ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۶۴ تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی همراهی می‌شود.

ردمی K20 Pro

دوربین ۴۸ مگاپیکسلی جدیدترین گوشی ردمی از حسگر سونی IMX586 بهره می‌برد. این  حسگر درکنار یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی فوق‌عریض و یک حسگر ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو که در بالای دو حسگر دیگر قرار گرفته است ترکیب دوربین سه‌گانه‌ی ردمی K20 پرو را تشکیل داده‌اند.

همان‌طور که در تیزرهای منتشر شده مشاهده شده بود، دوربین ردمی K20 پرو می‌تواند تصاویر اسلوموشن با کیفیت ۹۶۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند. هر دو نسخه‌ی پرو و معمولی برای دوربین سلفی از حسگر ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌برند که همچون تمامی گوشی‌های جدید شیائومی و زیربرند آن، ردمی، از ویژگی‌های هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کنند.

ظرفیت باتری ردمی K20 Pro مانند بسیاری از پرچمدارهای موجود، ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت بوده و قابلیت شارژ سریع ۲۷ واتی دارد؛ قابلیتی که پیش‌تر در شیايومی می ۹ و بلک‌شارک ۲ نیز شاهد بودیم. براساس ادعای مدیرعامل ردمی، باتری محصول مورد بحث عرض ۳۰ دقیقه ۵۸‌ درصد شارژ می‌شود و ۷۴ دقیقه برای شارژ صفر تا صد آن کافی است.

ردمی K20 Pro

هر دو نسخه‌ی معمولی و پروی K20 از نسخه‌ی دوم Game Turbo بهره می‌برند که می‌تواند هنگام اجرای بازی منابع از جمله رم را برای عملکرد بهتر دستگاه خالی کند. به‌علاوه، این قابلیت گزینه‌ی دیگری دارد که به‌واسطه‌ی آن هنگام اجرای بازی، وضعیت اتصال اینترنت به‌صورت هوشمند از وای‌فای به 4G تغییر پیدا می‌کند تا تجربه‌ی اجرای بازی بدون لگ را فراهم کند.

نسخه‌ی معمولی K20 دومین محصول معرفی‌شده با تراشه‌ی ۸ نانومتری کوالکام است. ردمی K20 با اینکه از همان نمایشگر و ترکیب دوربین به‌کار رفته در نسخه‌ی پرو بهره می‌برد، حسگر ۴۸ مگاپیکسلی آن درواقع سونی IMX582 است. از سوی دیگر باتری این مدل به رغم داشتن ظرفیت برابر، شارژ ۱۸ واتی دارد.

ردمی K20 که در دو رنگ قرمز و آبی روانه‌ی بازار می‌شود، در نسخه‌ی ۶/۶۴ قیمتی برابر با ۲۸۰ دلار دارد و نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی که آن هم با رم ۶ گیگابایتی عرضه می‌شود برچسب قیمت ۳۰۰ دلاری خواهد داشت.

ردمی K20 Pro

در سوی دیگر، ردمی K20 پرو چهار نسخه‌ی معمولی و یک نسخه‌ی پنجم با عنوان اونجرز ادیشن (Avengers Edition) خواهد داشت که نسبت به سایر نسخه‌ها لوازم اضافه‌ای در جعبه دارد. متأسفانه، ویبینگ، مدیرعامل ردمی در مورد قیمت گوشی پنجم چیزی نگفت؛ اما چهار نسخه‌ی دیگر شامل نسخه‌های ۶/۶۴، ۶/۱۲۸، ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی به ترتیب با قیمت‌های ۳۶۱، ۳۷۷، ۴۰۵ و ۴۳۴ دلار به فروش خواهند رسید.

ردمی هم‌زمان با عرضه‌ی این محصول از دوازدهم خرداد، دو اکسسوری، یکی گیم‌پد قابل‌اتصال به گوشی و دیگری کیس‌های نرم پلاستیکی، را نیز برای آن عرضه خواهد کرد.

برای مشاهده‌ و مقایسه مشخصات فنی و قیمت گوشی در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید: به‌روزترین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی و قیمت موبایل های هواوی در این بخش در کنار تصاویر رسمی، بررسی کاربران و پرسش‌های متداول در اختیار کاربران قرار گرفته است. 


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده