نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۳

کونامی لیست بازی های Contra Anniversary Collection را منتشر کرد

۱۰ بازی قدیمی از مجموعه Contra در قالب Contra Anniversary Collection برای پلتفرم‌های فعلی عرضه می‌شوند.

مدتی قبل بود که شرکت کونامی (Konami) اعلام کرد به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس خود قصد ارائه کلکسیون‌هایی از بازی‌های قدیمی خود را برای پلتفرم‌های امروزی دارد. یکی از این کلکسیون‌ها هم به مجموعه کنترا (Contra) مربوط می‌شود و قرار است تحت عنوان Contra Anniversary Collection عرضه شود؛ مجموعه‌ای که به‌تازگی لیست کامل بازی‌های آن معرفی شده است.

بازی‌های این کلکسیون شامل تعدادی از نسخه‌های اولیه‌ی کنترا می‌شوند و عبارت‌اند از:

همان‌طور که در لیست مشاهده می‌شود، نسخه‌های مختلفی از اولین بازی کنترا برای علاقمندان در نظر گرفته شده است. نسخه NES بازی دارای بخش‌های اضافه‌ای نسبت به نسخه اصلی خواهد بود و نسخه Famicom هم بهبودهای گرافیکی نسبت به نسخه NES دارد.

از دیگر بازی‌های جالب لیست می‌توان به Hard Corps اشاره کرد که اولین نسخه کنترا برای کنسولی از سگا بود و به بازیکن قابلیت انتخاب از بین چهار شخصیت را می‌داد؛ اثر زیبایی که در بعضی بخش‌ها انتخاب‌هایی را هم پیش پای بازیکن می‌گذاشت و شاخه‌های مختلفی از مراحل برای آن طراحی شده بود. این نسخه برای اولین بار قرار است برای پلتفرمی به جز سگا جنسیس عرضه شود.

از دیگر آثار جالب این لیست هم می‌توان به Operation C اشاره کرد که اولین نسخه از این مجموعه برای کنسول‌های دستی بود و همچنین اولین نسخه‌ای که سلاح جذاب Homing Gun را معرفی کرد.

کنترا | Contra Anniversary Collection

در میان بازی‌های این مجموعه، نام Probotector هم به چشم می‌خورد که ترکیبی است از Protector و Robot. بازی‌ Probotector نسخه‌ای از کنترا بود که برای اروپا تولید شد و در آن‌ به جای حضور شخصیت‌های انسانی بیل و لنس، شاهد حضور دو ربات به نام‌های RD008 و RC011 بودیم و خیلی از دشمنان هم حالت رباتیک پیدا کرده بودند.

در کنار بازی‌های معرفی شده برای این مجموعه، نسخه ژاپنی ۶ عدد از این بازی‌ها هم برای مخاطبین در نظر گرفته شده‌اند:

  • Contra (Arcade)
  • Super Contra (Arcade) که با نام Contra: Alien No Gyakushu هم شناخته می‌شود
  • Super C که در ژاپن Super Contra نام داشت
  • Contra III: The Alien Wars که در این کشور با عنوان Contra Spirits عرضه شده بود
  • Operation C که آن را با نام ساده‌ی Contra هم می‌شناختند
  • Contra: Hard Corps که این بازی هم با اسم Contra: The Hard Corps در ژاپن منتشر شده بود

این نسخه‌های ژاپنی قرار است در آپدیتی رایگان به مجموعه اضافه شوند.

این کلکسیون ارزشمند تابستان امسال با قیمت ۲۰ دلار برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و کامپیوتر (استیم) منتشر خواهد شد و یک کتاب دیجیتالی هم همراه آن خواهد بود که نگاه کامل و جامعی به تاریخچه این مجموعه دارد.

در پایان هم بد نیست اشاره کنیم که چند روز قبل خبری در مورد احتمال معرفی نسخه‌ای از کنترا منتشر شد؛ بازی‌ای که هنوز معلوم نیست یک اثر کاملاً جدید خواهد بود یا همین Contra Anniversary Collection.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده