نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

تلاش طرفداران جنگ ستارگان برای ساخت دنباله فیلم Solo: A Star Wars Story

در اولین سالگرد اکران فیلم Solo: A Star Wars Story، طرفداران جنگ ستارگان کمپینی برای ساخت دنباله این فیلم را آغاز کرده‌اند.

سال گذشته بود که فیلم Solo: A Star Wars Story (سولو: داستانی از جنگ ستارگان) به‌روی پرده‌های سینما رفت و نقدهای نسبتا مثبتی نیز دریافت کرد، اما عملکرد فیلم Han Solo (هان سولو) در گیشه بسیار پایین‌تر از انتظارات بود و دومین قسمت فرعی فیلم Star Wars (جنگ ستارگان) تنها ۳۹۲.۹ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد که این فروش شامل فروش ۲۱۳.۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۱۷۹.۱ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان می‌شود. عملکرد پایین‌تر از انتظار این فیلم باعث شد تا ساخت سایر فیلم‌های فرعی دنیای جنگ ستارگان متوقف شود. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، طرفداران جنگ ستارگان به‌دنبال ساخت دنباله فیلم Solo: A Star Wars Story هستند.

Solo: A Star Wars Story

از روز پنج شنبه هفته گذشته، گروه StarWarsNews.Net و پادکست Resistance Broadcast با هشتگ #MakeSolo2Happen از لوکاس فیلم و والت دیزنی درخواست کردند تا دنباله فیلم Solo: A Star Wars Story را تولید و منتشر کنند. طبق این کمپین، آن‌ها درخواست دارند تا در صورت امکان دنباله این فیلم به شکل یک اقتباس سینمایی یا به شکل یک سریال تلویزیونی برای سرویس استریم دیزنی پلاس تولید و منتشر شود. این هشتگ خیلی زود در بین کاربران توییتر و طرفداران جنگ ستارگان محبوب شد و در حال حاضر یکی از ترندهای محبوب توییتر است. این واکنش‌ها و حمایت‌ها به‌حدی گسترده بود که حتی ران هاوارد، کارگردان این فیلم یا جان کاسدان، نویسنده فیلمنامه آن، به این کمپین در صفحه شخصی خود در توییتر واکنش نشان دادند و از طرفداران بابت این حمایت گسترده تشکر کردند.

اگرچه در حال حاضر بسیار بعید است که فیلم Solo: A Star Wars Story 2 تولید و منتشر شود، اما طبق پایان بندی قسمت اول، به نظر می‌رسد که پتانسیل‌های خوبی برای ساخت یک فیلم و سریال برای آن وجود داشته باشد. در حال حاضر ساخت سه قسمت دیگر از مجموعه جنگ ستارگان تایید شده و دیزنی و لوکاس‌فیلم فعلا برنامه‌ای برای ساخت فیلم فرعی دیگری از این مجموعه ندارند. سه قسمت بعدی فیلم Star Wars به ترتیب در تاریخ ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۵ آذر ۱۴۰۱)، ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آذر ۱۴۰۳) و ۱۸ دسامبر ۲۰۲۶ (۲۷ آذر ۱۴۰۵) اکران خواهند شد. آلدن ارنرایک، دونالد گلاور، امیلیا کلارک، وودی هارلسون، پل بتانی، جوناس سوآتامو، تندی نیوتون، جان فاورو و فیبی والر-بریج، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Solo: A Star Wars Story حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. 


منبع CNET
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده