انتشار اطلاعات و ویدیوهایی از نسخه اولیه Infamous به مناسبت دهسالگی آن
استودیو ساکرپانچ به مناسبت جشن تولد دهسالگی بازی Infamous، اطلاعاتی از نسخه اولیه آن منتشر کرد.
۱۰ سال قبل بود که یکی از آثار زیبای پلی استیشن 3 با عنوان Infamous منتشر شد و توانست خیلی زود طرفداران زیادی بهدست آورد؛ بازیای محصول استودیو ساکرپانچ (Sucker Punch) که بازیکن را در نقش یک ابرقهرمان جدید و قدرتمند قرار میداد و بعدها نسخههای دیگری هم از آن ساخته شد. اکنون ساکرپانچ به مناسبت دهسالگی این بازی، اطلاعات جالبی از نسخه اولیه آن منتشر کرده است و میتوان تفاوتهای زیادی را بین نسخه نهایی و نمونه اولیه مشاهده کرد.
۱. بازی در ابتدا قرار بود با عنوان قهرمان واقعی (True Hero) معرفی شود و اعضای ساکرپانچ بعد از بحث و گفتگو در مورد نامهای مختلف، در نهایت به این نام و البته Infamous رسیدند. حتی تا چند روز مانده به زمان برگزاری E3 2007 هم شک و تردیدهایی در مورد نام نهایی بازی وجود داشت و بههمین دلیل ساکرپانچ دو تریلر برای بازی تهیه کرد؛ یکی با لوگوی Infamous و دیگری با لوگوی True Hero:
۲. در نسخه اولیه بازی این امکان وجود داشت که بازیکن با ورود به باجههای تلفن، لباس شخصیت اصلی را عوض کند و آن را از لباس ابرقهرمانی به لباس شهروندی تغییر دهد.
۳. قابلیت دیگری که در این نسخه وجود داشت، عبارت بود از امکان تغییر دادن ظاهر ساختمانها؛ بهاین صورت که مثلاً میتوانستید با اعمال تغییرات و راه انداختن فروشگاهها، باعث شاد شدن مردم منطقه شوید.
۴. در مراحل اولیه طراحی بازی و قبل از اینکه اسمی برای شخصیت اصلی آن انتخاب شود، اعضای استودیو او را با اسم رمز Gearwolf میشناختند و ظاهر و مدل موهای او هم با نسخه نهایی متفاوت بود.
۵. در روزهای اولیهی ساخت بازی، صحبت کردن شخصیتها و دیالوگهای آنها نه بهشکل معمول و با زبان انگلیسی، بلکه با صداهایی نامفهوم دنبال میشد و شکلکهایی هم برای نمایش حال و هوای هر شخصیت بالای سر او به چشم میخورد.
۶. قرار بود سیستم شخصیسازی جالبی هم برای بازی در نظر گرفته شود که شامل امکاناتی چون تغییر مدل مو و لباس شخصیت اصلی باشد.
۷. در بخشی از پروسهی ساخت بازی، قابلیتی برای شخصیت اصلی در نظر گرفته شده بود که توسط آن میتوانست اشیا را به کنترل خود درآورد و از وسایل فلزی موجود در محیط مثل پلاک و قالپاق ماشینها، علائم راهنمایی و رانندگی و چرخ زنجیر دوچرخهها بهعنوان سلاح استفاده و آنها را به سمت دشمنان پرتاب کند.
۸. همچنین قابلیت اجرای حرکات نمایشی با موتورسیکلت هم برای بازی در نظر گرفته شده بود.
۹. و همینطور قابلیت اسکیتبازی با کمک یک میدان انرژی نامریی که زیر پای شخصیت اصلی ایجاد میشد.
۱۰. در نهایت هم ساکرپانچ به این قضیه اشاره میکند که هنوز هم بعد از گذشت سالها از عرضه بازی Infamous، پیغامگیر تلفن استودیو با صدای Zeke به کار خود مشغول است.
در نسل حاضر، بازی Infamous: Second Son و نسخه فرعی Infamous: First Light توسط ساکرپانچ برای پلی استیشن 4 تولید شدهاند و این روزها هم بازی Ghost of Tsushima توسط این استودیو در دست ساخت است که حال و هوایی متفاوت نسبت به مجموعه Infamous خواهد داشت.