نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۹

نگاهی به عملکرد نینتندو در هشتمین نسل از بازی‌های ویدیویی

نینتندو که با Wii U نسل هشتم را اصلا خوب شروع نکرد، در ادامه و با تدبیر سران باهوشش توانست با کنسول نینتندو سوییچ دوباره به‌سطح اول سرگرمی‌های ویدیویی بازگردد؛ با زومجی و نگاهی به عملکرد این شرکت همراه باشید.

در آخرین قسمت از مجموعه بررسی‌هایی که از عملکرد غول‌های صنعت بازی یعنی سونی و مایکروسافت داشتیم، حالا سراغ شرکتی نینتندو رفته‌ایم و عملکردش در این ۶ سال را زیر ذره‌بین برده‌ایم.

نینتندو اولین شرکتی بود که نبرد کنسولی در نسل هشتم را آغاز کرد و همچنین، تنها شرکت از میان مایکروسافت و سونی است که با دو کنسول در بازار پلتفرم‌های نسل هشتم از سرگرمی‌های ویدیویی حاضر شده است. شرکت ژاپنی که در سال ۲۰۱۲ کنسول Wii U را عرضه و هشتمین نسل از تکامل صنعت بازی را شروع کرد، نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت موفقیت کنسول Wii را تکرار کند و مواردی همچون پشتیبانی از بازی‌های مولتی‌پلتفرم کم‌تعداد، عملکرد نه‌چندان مناسب کنترلر و پشتیبانی ضعیف نینتندو از کنسولش پس از معرفی ایکس باکس وان و پلی استیشن 4، Wii U را به یک شکست فنی و تجاری تبدیل کرد.

پس از تمامی این ماجراها، نینتندو عقب نکشید و با کنسول نینتندو سوییچ دوباره توانست به رقابت برگردد و جامعه‌ی بازیکنان و کارشناسان را تحت تاثیر قرار بدهد. ادامه‌ی این ماجرای جذاب و الهام‌بخش نینتندو در نسل هشتم را در آیتمی که در ادامه‌ی مطلب قرار داده شده تماشا خواهیم کرد. آیتمی ویدیویی که با نزدیک شدن به پایان نسل هشتم از بازی‌های ویدیویی، عملکرد نینتندو و کنسول‌هایش را طی این سال‌ها که از نسل هشت گذشته، بررسی و زیر ذره‌بین می‌برد.

آیتم مذکور، بخشی از پنجاه و دومین قسمت از سری برنامه‌های هفتگی لودینگ است؛ لودینگ را دوشنبه‌ی هر هفته می‌توانید راس ساعت ۲۱:۰۰ در سایت زومجی یا صحفه‌های زومجی در آپارات و یوتیوب تماشا کنید.

دانلود از آپارات


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده