نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱

نتفلیکس حق پخش جهانی دو فیلم Atlantics و I Lost My Body را خریداری کرد

سرویس استریم نتفلیکس، حق پخش جهانی فیلم Atlantics و انیمیشن I Lost My Body که در جشنواره جهانی کن 2019 به نمایش درآمدند را خریداری کرد.

سرویس استریم نتفلیکس (Netflix)، حق پخش جهانی فیلم Atlantics (آتلانتیک) به‌کارگردانی متی دیاپ را که موفق به‌دریافت جایزه بزرگ جشنواره کن شد و اولین فیلم این کارگردان نیز محسوب می‌شود، خریداری کرد. این سرویس استریم همچنین حق امتیاز پخش جهانی انیمیشن تحسین‌شدهٔ I Lost My Body (بدنم را از دست دادم) که کارگردانی آن را جرمی کاپین برعهده داشت را خریداری کرده است.

فیلم Atlantics در بخش رقابتی جشنواره کن 2019 (Cannes 2019) حضور داشت و موفق به‌دریافت جایزه بزرگ این جشنواره نیز شد؛ این فیلم با فیلم‌هایی چون The Dead Don't Die (مردگان نمی‌میرند) جیم جارموش، Young Ahmed (احمد جوان)، ژان پیر و لوک داردن، Pain and Glory (رنج و افتخار)، پدرو آلمودوار و A Hidden Life (یک زندگی پنهان)، ترنس مالیک، رقابت داشت و در نهایت جایزه بزرگ را به‌دست آورد.

قرارداد به‌امضاء‌رسیده به‌گونه‌ای است که سرویس استریم نتفلیکس پخش جهانی فیلم Atlantics را در سراسر جهان به‌جز کشورهای چین، لوکزامبورگ، سوئیس، روسیه و فرانسه، بر عهده خواهد داشت و در مورد انیمیشن I Lost My Body نیز چنین قراردادی به امضاء رسیده است و البته نتفلیکس اجازه ندارد این انیمیشن را در کشورهای چین، لوکزامبورگ، ترکیه و فرانسه، پخش کند. نتفلیکس در کشورهای فرانسه، لوکزامبورگ و سوئیس، اجرای قرارداد ۳۶ ماهه SVOD (ویدئو هنگام درخواست) را برای فیلم Atlantics و برای انیمیشن I Lost My Body، در کشور فرانسه را عهده‌دار خواهد بود.

داستان فیلم Atlantics در مورد دختر ۱۷ساله‌ای با نام آدا است که عاشق پسری با نام سلیمان می‌شود، اما این دختر باید به‌اجبار با مردی دیگر ازدواج کند و خانوادهٔ آدا، قول دخترشان را به شخص دیگری داده‌اند. شبی سلیمان به‌همراه همکار و دوستش، شهر داکار را از طریق راه دریای و به امید آینده‌ای بهتر، ترک می‌کند. چند روز بعد در مراسم ازدواح آدا، آتش‌سوزی اتفاق می‌افتد و این مراسم بهم می‌خورد و بعد از آن بیماری عجیب و ناشناخته‌ای، شیوع پیدا می‌کند. در این میان هم آدا خبردار می‌شود که سلیمان به شهر بازگشته است. در این فیلم بازیگرانی چون ماما سانه، آمادو امبو، ابراهیم ترائوره و نیکول سوگو حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان انیمیشن I Lost My Body نیز در مورد یک دست قطع‌شده است که از آزمایشگاه کالبدشکافی فرار می‌کند و تنها یک هدف دارد و آن هم رساندن خود به بدنی است که از آن جدا شده است. این دست جداشده با تقلای زیاد و خزیدن در سطح شهر پاریس، به دنبال بدن مرد جوانی است که به‌یاد دارد از آن قطع شده است.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده