نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۲

کناره گیری تایکا وایتیتی و نتفلیکس از پروژه ساخت انیمیشن استاپ موشن Bubbles

طبق خبرهای منتشر شده، تایکا وایتیتی و نتفلیکس از پروژه ساخت انیمیشن استاپ موشن Bubbles خارج شده‌اند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، آینده ساخت انیمیشن استاپ موشن Bubbles (بابلز) در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. طبق خبری که CartoonBrew منتشر کرده، تایکا وایتیتی، کارگردان فیلم‌هایی چون فیلم Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک)، فیلم What We Do In The Shadows (آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم) و فیلم Hunt for the Wilderpeople (شکار برای مردم وحشی)، رسما پروژه ساخت انیمیشنی استاپ موشن براساس شامپانزه مشهور مایکل جکسون را که بابلز نام داشت، از برنامه کاری خود حذف کرده است. در پی این اتفاق و جدایی کارگردان این پروژه، شبکه نت فلیکس نیز تصمیم به کناره‌گیری از پروژه ساخت انیمیشن Bubbles گرفته است. گفته می‌شود که برنامه کاری وایتیتی بسیار شلوغ بوده و او پس از تکمیل فیلم JoJo Rabbit (خرگوش جوجو)، کار روی فیلم Akira (آکیرا) را آغاز کرده است.

مایکل جکسون

همچنین وایتیتی در ساخت سریال‌هایی مثل سریال What We Do In The Shadows، سریال The Mandalorian (ماندالوریان‌) و سریال Time Bandits (سارقان زمان)، نیز نقش دارد. شرکت برادران وارنر اخیرا اعلام کرده که فیلم Akira برای اکران در تاریخ ۲۱ می ۲۰۲۱ (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است و این فیلم پروژه بعدی وایتیتی خواهد بود. با این حال، به نظر می‌رسد که مستند Leaving Neverland (ترک نورلند) نیز نقش زیادی در تصمیم وایتیتی و شبکه Netflix برای خروج از این پروژه داشته است. اگرچه اتهامات مطرح شده به جکسون در این مستند جنجالی هنوز رسما ثابت نشده، اما طی چند سال اخیر شبکه نتفلیکس همواره تصمیم به فاصله گرفتن از حواشی این‌چنینی گرفته است. 

در حال حاضر آینده ساخت انیمیشن Bubbles مبهم است، اما طبق گفته ددلاین، تهیه کنندگان این انیمیشن استاپ موشن به دنبال یافتن یک خانه جدید برای آن هستند و مذاکرات با چند کمپانی دیگر نیز آغاز شده است که در حال حاضر اطلاعات بیشتری از آن در دسترس نیست. کمپانی استاربرنز (Starburns) که بیشتر برای ساخت انیمیشن Anomalisa (انومالیسا) که نامزد دریافت جایزه اسکار نیز شده بود، شناخته می‌شود، وظیفه ساخت انیمیشن Bubbles را بر عهده دارد.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده