// شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

نسخه سوییچ و ایکس باکس وان Brawlhalla پذیرای قابلیت کراس پلتفرم شد

به‌تازگی کمپانی یوبیسافت اعلام کرده که نسخه‌های ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ بازی مبارزه‌ای Brawlhalla پذیرای قابلیت محبوب کراس پلتفرم شده است.

در طول چند سال گذشته تقریبا هر بازی ویدیویی به‌مرور به‌دنبال اضافه کردن قابلیت کراس پلتفرم یا بازی بین پلتفرمی است. محبوبیت بسیار بالای این قابلیت باعث شده که طرفداران بسیاری از بازی‌های کوچک و بزرگ به‌دنبال خواست این ویژگی برای بازی موردنظر خود برآیند و به‌نوعی توسعه‌دهندگان را به خاطر زحمت اضافی که لازم است انجام دهند، اذیت کنند. حال و بر اساس جدیدترین اخبار بازی، جدیدترین اثری که قرار است به این قابلیت مجهز شود بازی Brawlhalla است. آپدیتی که بازی را به این ویژگی مجهز می‌کند توسط استودیو بلو ماموت «Phase Three» نام‌گذاری شده است که ظاهرا این فازها قرار است بازی را به‌مرور بهتر از قبل کند. البته این ویژگی فعلا برای دو نسخه‌ی ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ این بازی مبارزه‌ای اعمال شده است.

فاز اول از این مجموعه به‌روزرسانی‌ها مربوط می‌شد به سرورهای بازی و افزایش کیفیت و قدرت آن‌ها که پیش‌تر توسط استودیو Blue Mammoth انجام گرفته است. فاز دوم نیز مربوط‌ به یک‌سری پچ‌ها برای تمامی نسخه‌های بازی بود که برخی از ایرادات آن‌ها را مرتفع می‌کرد. حالا و در فاز سوم نیز قرار است بازیکنان دو پلتفرم ذکر شده امکان این را داشته باشند که در تمامی حالت‌های بازی، شامل رتبه‌بندی (Ranked)، تجربه‌ای یا Experimental، آزاد برای همه یا Free for All و سایر حالت‌ها به رقابت با یکدیگر بپردازند. این قابلیت پا را فراتر گذاشته و به بازیکنان این امکان را می‌دهد که به لابی‌ها یا سرورهای کاستوم شده‌ای که خودشان ساخته‌اند، بدون هیچ‌گونه محدودیتی، در بین هردو پلتفرم بازی وارد شوند و با هم بازی کنند.

بازی Brawlhalla

یکی از مسائلی ناراحت‌کننده این خبر این است که بازیکنان نسخه‌ی پلی استیشن 4 و پی سی هنوز امکان ورود به دنیای محبوب کراس پلتفرم را ندارند که البته موقتی خواهد بود. این مساله به‌نوعی در سایر بازی‌ها نیز وجود دارد. به‌عنوان مثال می‌توان بازی Fortnite را نام برد که قابلیت کراس پلتفرم آن به‌گفته‌ی کمپانی سونی هنوز در حالت بتا قرار دارد. فعال شدن این قابلیت برای ایکس باکس وان و سوییچ را می‌توان نشان‌دهنده‌ی رشد و توسعه‌ی روابط تجاری بین کمپانی مایکروسافت و شرکت نینتندو دانست.

اگرچه بازی‌های مبارزه‌ای سبک پلتفرمر برای دارندگان ایکس باکس وان ممکن است کم باشند، اما برای کسانی که عاشق این سبک بازی‌ها هستند و می‌خواهند با کنسول سوییچ آن را تجربه کنند، گزینه‌ی انتخابی مانند بازی Super Smash Bros. Ultimate زیاد است. البته این بدان معنی نیست که بازی Brawlhalla از نظر شخصیت و خصوصا شخصیت‌های مهمان دارای کمی و کاستی است. به‌عنوان مثال می‌توان اضافه شدن شخصیت Rayman را به این بازی نام برد که دلیل بر خریداری شدن استودیو Blue Mammoth Games توسط کمپانی یوبیسافت دارد. همچنین شخصیت‌های بازی Shovel Knight نیز گواهی دیگر بر متنوع بودن شخصیت‌های بازی Brawlhalla است. اگرچه شخصیت‌های نام‌برده در بازی Super Smash Bros. Ultimate به‌شکل Assist Trophy و Spirit حضور دارند، اما میزان حضور آن‌ها به اندازه‌ی بازی Brawlhalla نیست. اضافه شدن برخی از شخصیت‌های فیلم Hellboy نیز به این بازی یکی دیگر از اخباری است که در زومجی مطالعه کرده‌اید.

اخبار دیگری حاکی از آن است که فاز چهارمی نیز برای بازی Brawlhalla در دست ساخت است که هنوز مشخص نیست که چه تغییرات یا مواردی جدیدی را به این بازی مبارزه ای اضافه خواهد کرد. در حال حاضر بازیکنان نسخه‌ی سوییچ و ایکس باکس وان این بازی امکان رقابت به‌صورت کراس پلتفرم را دارند.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده