// شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

احتمال افزایش قیمت کنسول‌های بازی در کشور آمریکا درصورت وضع تعرفه های جدید گمرکی

دولت ترامپ در حال پیشنهاد اعمال تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی روی کنسول‌های بازی، کنترلرها و دیگر تجهیزاتی وارداتی از کشور چین است.

در ماه‌های اخیر تنش تجاری بین کشورهای آمریکا و چین به بالاترین حد خود رسیده است و ممکن است این تنش روی قیمت کنسول‌ها و تجهیزات آن‌ها هم اثر بگذارد. بر اساس جدیدترین اخبار کنسول های بازی و به گزارش GameDaily، دفتر مرکزی نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا (USTR) پیشنهاد داده است که روی کالاهای بیشتری که از چین وارد می‌شود، تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی اعمال گردد و در بین این کالاها نام تجهیزاتی همانند کنسول‌های بازی‌های ویدیویی، کنترلرها و حتی بازی‌های رومیزی همانند شطرنج و چکرز هم می‌شود.

این تعرفه‌ها به وضوح روی مالیاتی که شرکت‌های داخلی پرداخت می‌کنند، اثر می‌گذارد و این کمپانی‌ها معمولا برای جبران این مخارج، قیمت محصولاتی را که از این تعرفه‌های گمرکی اثر می‌پذیرند، افزایش می‌دهند و هزینه را به دوش مشتریانی که آن کالای خاص را خریداری می‌کند،‌ منتقل می‌کنند. کنسول‌های بازی تنها محصولاتی نیستند که قرار است این تعرفه‌های جدید برای آن‌ها وضع شود و هزاران کالای تولید شده در چین هم تحت تاثیر این تعرفه‌ها قرار خواهند گرفت.

لازم به‌ذکر است این اولین‌بار نیست که سخت‌گیری‌های حکومت ترامپ در مقابل دولت چین دامن‌گیر صنعت بازی‌‌های ویدیویی می‌شود. پیش از این آمریکا تعرفه ۱۰ درصدی روی برخی کارت‌ گرافیک‌های کمپانی انویدیا و AMD که در کشور چین تولید می‌شدند، وضع کرده بود. اگر تعرفه‌های جدید اجرا شود، ممکن است سازندگان کنسول قیمت سیستم‌های خود را برای جبران هزینه‌ها افزایش دهند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که کنسول‌های خانگی در حال آماده‌سازی خود برای نسل بعدی بازی‌های ویدیویی هستند. سونی در هفته‌های گذشته اطلاعات جدیدی از پلی‌استیشن نسل بعدی خود منتشر کرده است و کمپانی مایکروسافت هم در حال کار روی کنسول نسل بعدی خود است که شایعه شده در نمایشگاه E3 امسال از آن رونمایی خواهد کرد. تاکنون تصور می‌شد کنسول‌های جدید قیمت بالایی داشته باشند و با اعمال تعرفه گمرکی جدید این قیمت‌ها می‌تواند بالاتر هم برود.

دفتر مرکزی نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا قرار است در تاریخ ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد ۹۸) پس از اتمام نمایشگاه E3 2019 یک دادرسی عمومی برای بررسی پیشنهاد تعرفه‌های جدید برگزار کند که در این دادرسی، اعمال شدن یا نشدن این تعرفه مشخص خواهد شد. براساس GameDaily درصورتی که USTR بخواهد این تعرفه‌ها را عملی کند، باید از تاریخ ۲۴ ژوئن (سوم تیرماه ۹۸) شاهد اعمال و اثرگذاری آن‌ها باشیم.

نظر شما کاربران زومجی راجع به‌ این خبر چیست؟ به‌نظرتان افزایش این تعرفه‌ها می‌تواند روی بالا رفتن قیمت کنسول‌ها و تجهیزات بازی‌های ویدیویی اثرگذار باشد؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده