// جمعه, ۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۲

معرفی برنامه موبایل Steam Chat

چندی پیش بود که شرکت ولو برنامه موبایل Steam Chat را در دسترس کاربران اندروید و iOS قرار داد و در این مطلب نگاهی به ویژگی‌های این برنامه انداخته‌ایم.

شرکت ولو (Valve) با انتشار برنامه استیم برای سیستم عامل اندروید و iOS، خدمت بزرگی به کاربران کرد و روزبه‌روز هم شاهد بزرگ‌تر و کامل‌تر شدن این برنامه بودیم. درحال حاضر کاربران ازطریق برنامه استیم می‌توانند ارتباط با دوستان خود را مدیریت کنند، کارهای امنیتی حساب کاربری‌شان مثل مشاهده کد استیم گارد را انجام بدهند و همچنین حساب کاربری خود را مدیریت کنند. به‌نظر می‌رسد ولو قصد دارد برنامه استیم را محدود کند و در کنار آن، قابلیت چت کردن و مدیریت حساب کاربری را گسترده‌تر از قبل کند. ازاین‌رو چندی پیش برنامه اندروید و آیفون Steam Chat منتشر شد. در این مطلب قصد داریم نگاهی به امکانات برنامه آیفون و اندروید Steam Chat بیندازیم و ببینیم ولو در این ابتدای راه چه امکاناتی را در دسترس کاربران قرار داده است.

Zombie Haters
Zombie Haters
Zombie Haters
طراحی رابط کاربری برنامه موبایل استیم چت به‌نحوی است که به‌راحتی می‌توانید به‌تمامی بخش‌ها دسترسی داشته باشید

البته گفته شده است که در آینده بخش‌های بیشتری به برنامه موبایل Steam Chat اضافه می‌شود و همچنین عملکرد این برنامه هم بهبود پیدا می‌کند. شاید با خود بگویید که با وجود استیم چت، برنامه استیم به چه مواردی محدود می‌شود؟ ولو اعلام کرده است که با گسترش Steam Chat، کاربران با برنامه استیم می‌توانند کارهای مدیریتی خود نظیر تاییدیه آیتم‌های بازار و کد استیم گارد خود را انجام بدهند. با باز کردن برنامه استیم چت، سه قسمت مختلف را در پایین صفحه نمایش خود مشاهده می‌کنید. همچنین یک بخش گزینه‌های بیشتر هم در بالا و سمت چپ صفحه نمایش گوشی موبایل یا تبلت شما در نظر گرفته شده است. در بخش گزینه‌های بیشتر، بازیکنان می‌توانند وضعیت آنلاین یا Invisible بودن خود را تعیین کنند. همچنین با لمس کردن تصویر حساب کاربری‌تان، وارد حساب کاربری خود می‌شوید و می‌توانید جزئیات این بخش را مشاهده کنید. یکی از ویژگی‌های خوب برنامه موبایل Steam Chat این است که به کاربر اجازه‌ی شخصی‌سازی حساب کاربری را می‌دهد. برای انجام این کار تنها کافی است گزینه‌ی Edit Profile را انتخاب کنید.

کاربران استیم می‌توانند گزینه‌ی دریافت اعلان بازی را فعال کنند تا در مواقعی که پشت کامپیوتر نیستند، دعوت‌نامه‌های دوستان خود برای بازی‌های مختلف را مشاهده کنند و به آن‌ها بپیوندند

بخش تنظیمات برنامه اندروید و آیفون استیم چت هم جزئیات و گزینه‌های مختلفی دارد. کاربران استیم می‌توانند گزینه‌ی دریافت اعلان بازی را فعال کنند تا در مواقعی که پشت کامپیوتر نیستند، دعوت‌نامه‌های دوستان خود برای بازی‌های مختلف را مشاهده کنند و به آن‌ها بپیوندند. همچنین در این قسمت می‌توانید انتخاب کنید که تصاویر و ویدیوهای ارسالی شما ازطریق وای‌فای یا ازطریق دیتای موبایل دانلود شوند. جدا از بخش تنظیمات و تغییرات حساب کاربری، چت کردن و ارسال درخواست دوستی موارد دیگری هستند که به‌واسطه برنامه آیفون و اندروید استیم چت می‌توانید آن‌ها را انجام بدهید. کاربران در اولین بخش می‌توانند دوستان آنلاین خود را مشاهده کنند و با انتخاب‌شان صفحه‌ی گفت‌وگو را باز کنند. ولو در برنامه موبایل استیم چت به شما اجازه می‌دهد که عکس، تصویر متحرک (GIF) و ویدیوهای مختلفی برای دوستان خود ارسال کنید. البته این بخش آن‌چنان عملکرد مطلوبی ندارد و تاحدی زمان‌بر است که انتظار می‌رود در آینده و آپدیت‌های مختلف، شاهد بهبود عملکرد برنامه موبایل Steam Chat باشیم.

Zombie Haters
Zombie Haters
Zombie Haters

در قسمت فرستادن درخواست دوستی، کاربران استیم می‌توانند یک لینک دوستی را برای خود بسازند و آن را برای شخص مورد نظر بفرستند. به‌عبارتی نحوه دوست شدن با فرستادن درخواست دوستی کمی متفاوت نسبت‌به برنامه استیم است. ازنظر طراحی و رابط کاربری هم برنامه موبایل Steam Chat در سطح مطلوبی قرار دارد و انتظار می‌رود که همانند تغییرات بصری برنامه استیم، در آینده شاهد تغییراتی هم برای Steam Chat باشیم. درانتها پیشنهاد می‌کنم که به‌جای استفاده از برنامه استیم برای چت کردن و دریافت اعلان‌های مختلف، از برنامه موبایل Steam Chat استفاده کنید؛ زیرا موارد بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد تا راحت‌تر و کامل‌تر از گذشته بتوانید با دوستان خود در استیم در ارتباط باشید.

دانلود برنامه Steam Chat 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده