// جمعه, ۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

قابلیت تجربه بازی‌های آنلاین بین کاربران PS4 و PS5 با Backward Compatibility

باتوجه‌به گفته‌های جان کودرا و جیم رایان کاربران پلی استیشن 5 ازطریق Backwards Compatibility می‌توانند بازی‌های آنلاین را در کنار کاربران پلی استیشن 4 تجربه کنند.

این روزها اخبار مختلفی حول ویژگی‌‌های کنسول پلی استیشن 5 منتشر می‌شود. در جریان نشست اخیر سونی با سرمایه‌گذاران و به‌نمایش گذاشتن سرعت بالای PS5 در صفحات لودینگ، توضیحاتی هم در مورد ویژگی Backwards Compatibility این کنسول هم در دسترس قرار گرفته است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، به‌نظر می‌رسد سونی قصد دارد ازطریق ‌Backwards Compatibility یک کراس‌پلتفرم را میان بازیکن‌های پلی‌استیشن 5 و پلی استیشن 4 در بازی‌های آنلاین به‌وجود بیاورد. ازاین‌رو کاربران این دو کنسول می‌توانند در کنار یکدیگر بازی‌های آنلاین قرار داده شده در این سرویس را تجربه کنند. جیم رایان، رئیس بخش پلی استیشن سونی، در جریان گفت‌وگوی خود با گیمزرادار اعلام کرده است:

در دوران شبکه‌ای که قرار داریم، Backwards Compatibility تبدیل به ویژگی بسیار قوی و قدرتمند شده است. از آن‌جایی که گیمرها و جامعه گیمرها به‌خاطر وجود کنسول‌های مختلف به‌دسته‌های مختلفی تبدیل شده‌اند، Backwards Compatibility به ما اجازه می‌دهد تا شکاف بین کاربران PS4 و پلی‌استیشن 5 را از بین ببریم. همچنین به کاربران کنسول نسل بعدی‌مان اجازه می‌دهیم تا بازی‌های قدیمی‌شان را تجربه کنند. من فکر می‌کنم این ایده بسیار خوبی است.

در مورد کراس‌پلتفرم در بازی‌های آنلاین هم جان کودرا، قائم مقام رئیس پلی استیشن، در این باره افزود:

کراس‌پلتفرم یا Cross-Generation موردی است که به جامعه کاربری اجازه می‌دهد در کنار یکدیگر بازی کنند.

هدف سونی در واقع این است که بازیکنان کنسول پلی‌استیشن 5 را خریداری کنند، اما قصد دارد موارد و ویژگی‌هایی را در آن اضافه کند که پلی‌استیشن 4 فاقد آن بود. هنوز تاریخ انتشار یا بازه زمانی دقیقی برای عرضه کنسول بعدی سونی به‌صورت رسمی اعلام نشده است، اما جان کودرا در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود که هنوز سه سال دیگر برای عرضه کنسول بعدی‌مان فرصت داریم. نظر شما کاربران زومجی در این باره چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده